Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:59

DubbelDun schreef:
Als hij een internetshop wil zal hij toch iets van voorraad moeten hebben. Ik weet dat hij al een tijd geen Pavo geleverd kreeg en als iemand dat bestelde haalde hij het bij King.

Edit: merk aangepast.

Hij zei tegen mij dat je tijdig moet bestellen zodat hij kan leveren zonder bezorgkosten. Als ik wat wil hebben moet ik het op donderdag doorgeven en dan kan hij het de dinsdag erna uitleveren. Dan was dan voor mij de routedag, zit er een km vanaf maar goed.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:02

Ik ga zijn website eens in de gaten houden, maar hij was vroeger al duurder met al het zakgoed (minimaal een euro) en als je veel nodig had kon je het ergens anders goedkoper halen.
Lavor bevalt mij iig ook erg goed en die prijzen liggen een stuk lager.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:10

Ik zag net dat ze ook nog maat 42 en maat 44 had.

Dus...maat 36 t/44 rijbroeken,prijzen liggen rond de E25,- Wie interesse heeft,stuur even pb :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:51

Ga wel naar de welkoop waar ze leuke aanbiedingen hebben en je kan nog sparen met punten dat levert ook weer geld op.

Dus zo te horen hoef in niet voor koopjes te gaan naar top jammer hou wel van koopjes :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:08

Zo er waren er 2 overduidelijk blij om naar binnen te mogen zeg! Hollen joh , die kleine van mij, het laatste stukje los in stal, ze stonden echt te genieten van hun warme slobber met de maandelijkse kuur vlozaad. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:20

Hier gaan ze straks om 7/8 uur ook weer naar binnen, want het is idd weer de week van de psyllium :D en als ik ze buiten laat weet ik nooit hoeveel de oude er van binnen krijgt met een bonte vreetzak in de buurt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:49

Ik echt 2 verwende krengen hoor; ik haalde daarstraks eerst het hooi even binnen, want dat was vanochtend al bijna vastgevroren, de touwen en de netten. Maar daar waren ze het niet mee eens!

Boos en beledigd naast mij mee rennen en donderjagen met elkaar en toen ik weer wegliep nog een paar rondjes van de zaak erachter aan. Heb ze expres nog even laten staan, ze hadden de hele dag in hetzelfde hoekje staan miepen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:01

Hier hadden ze vanmiddag goede hoop toen het draadje open ging van de paddock.Keurig achter mij blijven staan...moeders moet voorop om de andere draadjes open te doen.Maar ik liet ze erlangs,net een stel kleine kleuters die schoorvoetend naar de strafbank moesten :+

Eenmaal achterop gekomen deed ik draad daar dicht zodat ze achterop moesten blijven...die verontwaardige blikken _O-
Onder luid gejoel ben ik maar weggelopen...denk je ze een plezier te doen met een beetje ruimte om uit te razen :roll:

Na een uurtje heb ik ze maar weer opgehaald om wat gras-ijsjes te plukken,daarna lekker hapje en nog wat extra hooi,staan nu tevreden op stro te kauwen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:06

Hahaha! Jij vertelt het altijd zo leuk Brenda!

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:43

Hier gelukkig ook niet glad, alleen heel erg koud :brr:
Ben echt blij als de paarden straks aan huis staan, ben helemaal klaar met dat gezeur op stal _-:(
Nu gelukkig nog even tijd om te orienteren op wat voor stalbedekking we willen, weet iemand hier het verschil tussen strokorrelsvan tarwestro en strokorrels van koolzaadstro?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:02

spatter schreef:
Nee _O- _O- _O- dat was van de zomer :D

Oh ik wou al jaloers reageren :')

Hier enkel regen, geen ijzel. Mag hier ook wel flink vriezen dan kunnen ze de wei op. Met al die regen wordt het stuk waar ze nu op staan toch stilaan modderig :\

Hooi betalen we hier 60 euro voor een grote baal gewikkeld voordroog (400 kg). Kleine pakjes hooi (niet gewikkeld) 2,5 euro.

Lastig als je paarden niet van elkaar weg willen, zeker met laden inderdaad. Hier enorm veel geluk, vier paarden en alle vier én super makkelijk te laden en geen probleem om apart weg te gaan.

Leuke sneeuwfoto!

Sterkte met de teen dynamiek! :(:)

Zo, het viertal is geënt. Volgende maand komt de DA terug om de basisenting van Elska af te maken, die was al niet meer geënt sinds 2009 :P

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:57

Jullie gaan wel hel snel hier :o

Wij zitten nu sinds gister in ons nieuwe huis en hebben nu eindelijk internet *\o/*

Verder zijn we nog hard aan het verbouwen dus de stallen en buitenterrein moeten even wachten, mijn paard staat op het moment ook op stage 300 meter verderop dus het heeft voor nu ook geen haast.

Zo maar wel even lint bestellen, zodat we het iig hebben liggen voor als we tijd hebben om er mee bezig te gaan. :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:12

Beterschap dynamiek! Goed dat je toch erheen bent gegaan, hopelijk is de pijn snel minder

Ik ben echt jaloers op fabster die nog lekker buiten kon gaan rijden, ik kan ze hier niet eens uit de wei halen -O-

Topdiervoerders ken ik niet. Ik ben qua paardenvoer welkoop fan

Haha Tinky, je hebt wel Ijsjes he, geen dravers oid :Y)

Bwor, vervelend altijd, gezeur op stal. Ik weet er alles van, had op pensionstalling een stuk minder gezeur dan nu ik ze bij huis heb :+ :Y) Nadeel van moeten delen van het erf. Gelukkig wel eigen weiland, paddock en boxen. Hooi en stro etc. in principe ook ieder voor zich gelukkig.

Paarden uit elkaar halen is wat mij betreft echt kwestie van oefenen. Mijn jongste kan ik gerust alleen laten. Ze doet wel gek en roept wel maar als we uit zicht/gehoor zijn is ze of zo gepikeerd dat ze op een plek blijft staan tot we terug zijn of ze gaat gewoon haar eigen ding weer doen (eten dus). De ruin kan volgens mij ook wel alleen blijven, maar heb dat maar paar keer hoeven doen. De merrie die springt helaas over de omheining dus die doen we of in de bak (hoog hout) of op stal, en dan redden ze zich maar hoor. Paarden die met mij mee gaan heb ik nooit problemen mee. Moesten ze ook eens wagen. Een van de eerste dingen die ik ze leer, alleen mee op stal om te poetsen (en bij de zeikerds een bakje voer) en daarna alleen mee uit wandelen.

Chaniek_M, gefeliciteerd!! Hoe was het eerste nachtje? :)

Hier paarden gisterenavond dus door het draad van mijn voorste weiland (grenst aan de buurpaarden). Ik had die weide eigenlijk dicht omdat hij kaal was, de achterste weide staat nog gras en die heb ik open. Op de paddock die er tussenin ligt staan twee hooibakken. Nu aten ze de afgelopen dagen steeds heel veel hooi en kwamen amper op de weide waar nog gras staat. Nu de voorste maar open gelaten ivm veiligheid (springende paarden en opgevroren kapot gelopen ingang gaat niet goed samen), staan ze de hele dag al wat te niksen op de voorste wei, alleen de jongste is wat hooi wezen eten. Ik vind het echt bizar en hou me maar voor dat het hier droog is en ze met dikke vacht gewoon graag wat scharrelen ipv te eten én stiekem dat t wel goedkoper is zo. Maar als ze het morgen weer zo doen ga ik denk ik toch de voorste weide maar weer dicht maken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:48

Heerlijk internet in jouw eigen huisje.

Vandaag historisch moment, alle drie aan de longe gehad.

Ben ook op zoek naar hooi met max 20% vocht erin. Grote plastic wikkelpakken.
Is veel aanbod. Lastig om het goede eruit te zoeken.
Ben nu aan het rondmailen en bellen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:55

Waarom dan geen hooi? Hoe meet je vochtgehalte eigenlijk?

Ben jij trouwens geen miljonair geworden? :(:)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:02

het is hier spekglad,vanmorgen om 6 uur werk afgebeld.wil niet in de sloot liggen.paarden zijn vandaag niet buiten geweest.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

Hier gewoon nog 24/7 buiten, ze letten wel op en heb twee keer 0,5 ha weide wat droog, vlak en zelfs nog groen is. Als ze op stal zijn geweest zou ik ook angstig zijn, dan zijn ze het niet zo gewend. Las in jouw vorige post over dat je een Tinker had, en aan het weer te horen zit je in het noorden, dus nu ben ik wel nieuwsgierig natuurlijk, ik zou zeggen, stel jezelf eens voor? :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:06

Bij ons gewoon 7 graden boven nul vandaag. Ik had kunnen gaan buitenrijden, maar 'ons' bos wordt nog wat bevolkt door bosbouwers. Beetje bomen omzagen en paden kapot rijden enzo. Vorige week ging mijn vriendin met mijn Welsh een rondje steppen en zag in het voorbijgaan dat het ruiterpad wel gesleept of geschoven leek. Dus zij met pony en step het ruiterpad af; was inderdaad mooi glad getrokken. Vandaag zijn we al wandelend even een stukje verder gegaan, even kijken of ze alleen dat ene pad hadden gedaan of ook verder. Gelukkig zijn ze ook verder gegaan, dus de levensgevaarlijke heuvel is inmiddels weer een gewone heuvel geworden *\o/*

Nadeel van schuiven / slepen: er komt een soort dijkje tussen ruiterpad en berm te liggen, waardoor het water niet weg kan. Dus vandaag schep mee en dijkjes doorgestoken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:08

Haha, even meehelpen aan het onderhoud :+

Ik wil ook buitenrijden, maar voorlopig kan ik alleen schaatsen. Maar ik mag niet klagen. Geen modder, geen vieze beestjes, gisteren geen school en vandaag niet gewerkt. Nu kan ik dat nog leuk vinden, als het serieus geld gaat kosten word ik wat minder blij :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:16

Caily schreef:
Haha, even meehelpen aan het onderhoud :+

:j Staatsbosbeheer heeft het geld en de mankrachten niet. Wij als ruiters kunnen dan wel om elke plas gaan lopen zeuren bij de boswachter, maar die kan er vaak ook niets aan doen. Even meehelpen wordt dus wel op prijs gesteld (mits in overleg met de boswachter, uiteraard). Snoeien doen we ook wel eens.

Een van de rijverenigingen in de omgeving heeft twee keer per jaar een onderhoudsdag in samenwerking met Staatsbosbeheer en de regioconsulenten van de KNHS (o.a. Smotz hier op bokt). De laatste keer hielpen ook wat mountainbikers mee (die daar uiteraard door hun paardrijdende echtgenotes mee naar toe waren gelokt, haha). De mountainbikers hebben een grote groep vrijwilligers die voor het onderhoud van de MTB-routes zorgen. Inmiddels is ook een groep opgericht voor de ruiters :)

Begin december zijn we (vriendin en ik) met een aantal MTB'ers het bos in geweest om een gezamenlijke schepactie te doen op een punt waar MTB en ruiterpad elkaar kruisen en het echt een modderpoel was. De MTB'ers hebben al veel meer ervaring in onderhoud en wat wel en niet handig is. We hebben dus wat dingen van hun geleerd, en zij weer van ons (dat wij graag wat losser zand willen op een pad, en niet vastgestampt zoals mountainbikers).

Overigens heb ik begrepen dat SBB 33 euro per hectare per jaar kan uitgeven aan onderhoud. Das best weinig.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:20

Wat een verschil in het weer he. Ik heb vandaag op t einde van de middag nog lekker in een fleecetrui kunnen rijden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:21

Dat klinkt best wel tof! Leuk :D

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:23

In welk bos is dat Hilary? Geloof dat de mountainbikers in het bos bij ons nieuwe huis, ook zelf het onderhoud doen.
Laatst bijgewerkt door HafNap op 05-01-16 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:24

Utrechtse Heuvelrug, HafNap. In ons geval bij Amerongen / Leersum. Ik weet dat vrijwilligers van de MTB-groep verdeeld zitten over de hele Heuvelrug. Zo zijn er ook die bij Zeist wonen en daar de route bij Kerkenbosch onderhouden. En MTB'ers in de buurt van Rhenen die Kwintelooijen bijhouden.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:34

Wat goed zeg! Heb daar wel vaker gereden op de Utrechtse Heuvelrug. Erg mooi daar!