Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:35

Mallootje schreef:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van drinkbakken op van die regenwatertonnen? Het zijn van die 1000 liter vaten, om daar een drinkbakje op aan te sluiten moet er druk op het water komen en moeten de bakken dus in de hoogte staan. Maar waar zet je zoiets (stevig) op?

Ik heb hem gewoon aan gesloten op de dakgoot en een badkuip....kraan open en klaar...makkelijk met schoonmaken ook.
Zal eens kijken of ik een foto heb,anders maak ik die morgen even voor je :)

Edit: Moet morgen even duidelijke foto maken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:45

Ik heb de bakken op een stapel pallets staan, maar er geen drinkbak aan, gewoon een slang en die hang ik in de waterbak .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:56

Mijne staat op bakstenen en tegels :P die waren toevallig voor handen hier maar ik maar wel wat plaatjes morgen ;)

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:58

Als je een verstevingsingsplankje vastmaakt op het metalen omhulsel kan daar de waterbak op vast en dan een gaatje in de ton en zolang de bak vol genoeg blijft moet je redelijk druk hebben.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:00

Hier staat 'ie ook op pallets en in verbinding met de regenpijp, maar ik vul wel regelmatig bij. Zo'n slang is wel een slim idee eigenlijk, wat voor koppeling gebruik je daarvoor Spatter?

Whaha Spatter, geweldig, zulke brutale beesten! Scheelt ook een hoop werk :))

Dubbeldun, altijd prachtig, van die momenten met 'Heb je wel dit en dat? O wat raar dat het dan niet lukt! Nou ik kom eraan. Onee, doet het inderdaad niet!'

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:14

Mosh zal morgen een foto maken.

Ik pomp grondwater op vanaf 11 meter diepte dus kan via 2 manieren waterbakken vullen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 22:33

Ben benieuwd naar de foto's, ik denk dat we inderdaad richting bakstenen moeten denken..

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:37

Wij hebben een tuinslang aan een vat aangesloten.. De druk is wel redelijk laag maar hoe voller hoe beter uiteraard ;)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:34

Vat staat op stapels van 30 30 tegels met een ibc slang aansluiting voor een bredere tuinslang. Gaat niet snel, maar wel goedkoop.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:48

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 04:32

Bij mij ligt er al bijna 6 maanden een waterleiding, maar er zit nog niet echt schot in de zaak! Wil nog graag automatische drinkbakken, een afspuitplaats en een gewone kraan. Dat gesjouw voor 4 paarden die ook nog eens in de waterbak poepen of met hooi knoeien ben ik wel zat :+

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:41

@mosh, is de leiding nog niet aangesloten?

Wij hebben beide, automatische drinkbakken, maar in de wei vullen we met een 1000 liter vat.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:49

Kwam deze net tegen op Facebook, slowfeeder in de stal. Iemand in Hulshorst maakt ze
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:03

Hhhm, jammer dat het zo hoog hangt, en dat er niks over het hooi zit. De mijne zou alles eruit wippen, en gelijk heeft ze, van de grond eten is gezonder.

Het ziet er wel netjes uit. :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:12

Metalen rooster:
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:25

Oh toch dat scheelt.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:46

Zal op fB deze advertentie ook staan. Coevorden (Drenthe) zit dezelfde leverancier

Citaat:
Nieuw te koop Slowfeeder(s) voor in stal en slowfeeders voor buiten/paddocks (zie foto 1 en 2).
Vooral met dit weer staan de paarden toch veel op stal waardoor de paarden zich heel snel gaan vervelen maar op deze manier hebben de paarden gedurende de gehele dag beschikking over het hooi, maar moeten er wel iets voor doen de Slowfeeder maakt het mogelijk dat uw paard continu en kleine hoeveelheden hooi kan eten.
Omdat het hooi nu niet op de grond ligt blijft het altijd
schoon en fris en is uiteraard beter voor de darmflora, meer tijd tussen de voerbeurten en weinig tot geen verlies meer van hooi !! Een ideale manier van ruwvoer voeren.

De Slowfeeder is voorzien van een ophangsysteem, zodat de draadmat met het hooi meegaat op en neer, deze kan niet uit de bak getrokken worden omdat deze met een kliksysteem aan de bovenkant van de bak is bevestigd, door dit kliksysteem te openen is de bak gemakkelijk te vullen. De geleiders zijn gemaakt van koord (Marlow Dyneema) heeft een dikte van 3mm en een breeksterkte van 1038kg.
De slowfeeders hebben een afmeting van 100cm lang, 52cm breed en 50cm diep.

Deze slowfeeders kunnen aan de wand bevestigd worden zie foto. U bepaald zelf hoe laag of hoe hoog u de slowfeeder in stal wilt hebben!

Prijzen inlcusief bevestigings materiaal
1 stuk €75,-
2 stuks €70,- p.st
3 stuks of meer €67,50 p.st
De slowfeeders voor in stal kunnen opgehaald worden in Laar net over de grens van Coevorden.

Tevens hebben wij ook slowfeeders voor buiten of paddocks deze slowfeeders hebben een afmeting van: lang 1,20 mtr. breed 1,00 mtr en diep 0,54 mtr (zie foto 3 en 4).
De Slowfeeders voor in de buitenstallen en-/paddocks zijn voorzien van een gegalvaniseerde draadmat deze heeft een maaswijdte van 7,5 x 7,5 cm en afwateringsgaten in de bodem.
Voor meer informatie stuur maar een pb.
De Slowfeeders kunnen gehaald worden uit ons depot in Hulshorst, gelegen nabij Harderwijk, en in Laar, gelegen nabij Coevorden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:23

Ik zie het voordeel van een IBC vat dan niet meer. Dit is een gewone voerbak met een rooster. En hij hangt idd te hoog.

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:28

Heee wat zijn jullie ongeveer per maand kwijt als ik het mag vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:35

ambernostar schreef:
Heee wat zijn jullie ongeveer per maand kwijt als ik het mag vragen

Ik denk dat je beter even het topic kunt doorlezen, want er is geen exact bedrag te noemen. De prijs is van een heel aantal zaken afhankelijk. In het topic is daar al meerdere keren over gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:36

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:37

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:13

Tinky12 schreef:
Mijne staat op bakstenen en tegels :P die waren toevallig voor handen hier maar ik maar wel wat plaatjes morgen ;)

Bij deze de plaatjes :)

Afbeelding

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... dc9dfa.jpg

Zo zit het tijdelijk aangesloten,ik kan door een overloop beslissen of het water direct in de badkuip loopt of in de container.

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... 8186c0.jpg

Zo ziet de badkuip-zijde eruit...omdat we begin van de winter de overkapping hebben geplaatst zit alles nog wat provisorisch.Zodra ik wat fitter ben moet dat nog in orde worden gemaakt.
Gelukkig zijn ze erg netjes dus afzetten met een stro-touwtje is voldoende :+

http://i296.photobucket.com/albums/mm17 ... 9ba6ba.jpg

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:19

Oh ja, in het kader van het water... manlief heeft in het weekend een filmpje gezien van een windmolen die een kennis heeft gebouwd om water op te pompen. Die heeft dat weer gebaseerd op de windmolens die je in de VS ook wel ziet. Hij ziet dat helemaal zitten, gewoon voor de leuk :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:33

Leuk :j
Heb vorig jaar een bron laten boren en daar hangt een ondergrondse pomp in,een zuinige :D

Helaas is het water momenteel niet geschikt voor drinkwater,er zit teveel ijzer in de grond.Maar goed,regenwater en kraanwater dan maar,werkt ook.
Wel jammer op zich want de pomp is erg sterk,9 kuub per uur...7 als hij belast is.

Kunnen wel de container er goed mee schoonspoelen,hogedruk reiniger is er niets bij :P