Zijn de totale kosten jullie mee of tegen gevallen? Ik ben bijna €6700 kwijt dit jaar en viel me toch wel tegen. Komt ook door mijn zadel van €2400, maar als nog. Hoop dat 2017 goedkoper wordt, alhoewel ik dan nieuwe rijlaarzen moet, nieuw hoofdstel en weer naar de kliniek ga. Ben benieuwd wat daar de kosten van worden.
Tegen. Maar ik heb pas sinds een jaar een paard. En uiteindelijk ben je toch meer kwijt dat je eerst had bedacht.
Ben des te meer benieuwd naar volgend jaar.
VanHuisUit
Geplaatst: 29-12-16 19:35
Wij hebben een goedkoop jaar gehad. Heb dit jaar geen wedstrijden gereden, vrijwel geen instructie, twee paardjes, trailer, zadel en menwagen verkocht en vrij veel kleine spullen varierend van deken t/m hoofdstelletjes e.d. maar ..... opbrengsten ook wel weer besteed hoor ... een nieuw paard gekocht daar wilde ik wel wat 'eigen' spullen bij uiteraard (ook veel marktplaats dekens bijv maar ook wat nieuw maar ben daar altijd wel erg kritisch mee) en extra opbrengsten in opleiding Freestyle instructeur gestopt ... maar feitelijk zijn de nieuwe dingen dus door verkoopopbrengsten budgetneutraal
Paardjes hadden vrijwel geen DA kosten of ander 'gedoe' dus uiteindelijk ben ik best tevreden / ben ik niet voor verrassingen komen te staan.
Maken jullie een begroting oid voor 2017?
_helga_
Geplaatst: 29-12-16 19:50
Nessa schreef:
Tegen. Maar ik heb pas sinds een jaar een paard. En uiteindelijk ben je toch meer kwijt dat je eerst had bedacht.
Ben des te meer benieuwd naar volgend jaar.
Dat had ik ook dacht dat ik minder kwijt zou zijn. Maar ben ook verhuid van stal van 200 naar 330
Wij hebben met name dit jaar de paddock erbij waarvan we in het begin hadden verwacht dat we hier minder aan kwijt zouden zijn, maar die het wel iedere cent waard is. En erg veel dierenartsrekeningen, het was best wel een pechjaar wat betreft zieke paarden. En de aankoop van 2 paarden. Ik denk dat bij 2016 vergeleken, 2017 enorm mee gaat vallen.
ElSea
Geplaatst: 29-12-16 20:10
Nou ik heb mijn paard nu vanaf half juli en inclusief aanschaf paard heeft dit nog geen halve jaar mij (en deels mijn vader) 10.000,- gekost Had dit eigenlijk wel verwacht Grootste kostenpost is dan natuurlijk het paard en 2 paar zadels, verder vooral lessen (trailer en rijlessen). Qua begroting, ik gok (hoop) dat 2017 mij dan geen 20.000,- gaat kosten Min het paard en de hele inboedel die nu vrijwel bij elkaar is, gok ik dat ik op zo'n 8000,- voor een jaar ga uitkomen. Ben benieuwd naar volgend jaar dit tijdstip, of dit nou klopt of niet
Dan nog even mijn december en jaaroverzicht:
Ghostattack
Geplaatst: 29-12-16 21:06
Paard is aangekocht op 12 januari, dus dit is voor bijna een volledig jaar inclusief aanschaf.
Samy
Geplaatst: 29-12-16 21:51
Ik kan mijn lijstje nog niet maken ... stalling van de laatste week november krijg ik volgende maand als het goed is en deze maand wacht ik nog op de verzekering. Hopelijk kan ik dan in 2017 wel elke maand mijn lijstje goed bij houden, maar dat moet geen probleem zijn. Wel hele dure 5,5 week voor 2016, maar dat mag ook wel met de aanschaf van het paard, de tandarts, de keuring en een nieuw zadel.
Ik wacht nog op een dierenartsrekening en dan kan ik de balans op gaan maken. Het valt me wel tegen wat het allemaal gekost heeft dit jaar, maar op zorg kun je niet besparen dus dat heb ik dan ook zeker niet gedaan.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 30-12-16 21:20
December Stalgeld 150,- Marstall Force 10 kg 25,20 euro Totaal 175,20 Ik zal later kijken wat ik dit jaar kwijt was.
Ik wil komend jaar ook alles gaan bijhouden. Zie hier prachtige excel documentjes voorbij komen. Iemand die me een door zou willen sturen? Ik vind lastig dat zelf kloppend te maken.
Ik ga voor volgend jaar (over een paar uurtjes al ) ook een excel document bijhouden van uitgaven. Van afgelopen jaar heb ik niet alles bijgehouden helaas.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 31-12-16 21:29
Net een jaaroverzicht van 2016 gemaakt, ik ben in totaal 2857,90 euro kwijt in 2016. Per maand was dat gemiddeld 238,16 euro.
joyce2
Geplaatst: 01-01-17 21:01
Caily schreef:
Ik wil komend jaar ook alles gaan bijhouden. Zie hier prachtige excel documentjes voorbij komen. Iemand die me een door zou willen sturen? Ik vind lastig dat zelf kloppend te maken.
Stuur me maar even een PB met je mail, dan stuur ik die van mij naar je door!