Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@BZ: hoe kom je aan die 3 uur??
Van paarden is bekend dat 12 uur de gevaarlijke grens is omdat dan de darmen stil komen te liggen en ze dan darmverklevingen kunnen krijgen. Die van mij zitten door de nacht en overdag als ik werk op 10 uur en heb nog nooit problemen gehad (a.i. koliek oid).
Citaat:wat wegen jou paarden weinig,zou ik niet zeggen als ik de foto's vanuit je profiel bekijk. (niet vervelend bedoeld)
haukieboy schreef:het was toch 1 kilo ruwvoer per 100 kilo lichaams gewicht!?Volgens mij moet je voor een paard aanhouden dat ie 2 kg ruwvoer per 100 kg moet hebben.Dan kun je dus zo uitrekenen wat ie nodig heeft op een dag. Als ik niet werk dan voer ik mijn paarden 4 keer per dag. Dat doe ik toch liever dan onbeperkt geven. Heb het hooi wel in fijnmazige hooinetten die in in een voerbakvast klik.
rapido schreef:haukieboy schreef:het was toch 1 kilo ruwvoer per 100 kilo lichaams gewicht!?Volgens mij moet je voor een paard aanhouden dat ie 2 kg ruwvoer per 100 kg moet hebben.Dan kun je dus zo uitrekenen wat ie nodig heeft op een dag. Als ik niet werk dan voer ik mijn paarden 4 keer per dag. Dat doe ik toch liever dan onbeperkt geven. Heb het hooi wel in fijnmazige hooinetten die in in een voerbakvast klik.