Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:30

Ja klopt Malenka, dit is niet leuk. Helemaal omdat dit echt het laatste is wat we proberen en dan houdt t definitief op. Dat heb ik ook aangegeven aan de trainster voor ze er naar toe ging. Ze begon wel weer over een goede dierenarts enzo, maar ik heb gezegd dat ze behoorlijk de medische molen in geweest is en dat ik het niet opnieuw ga doen. Dat klinkt en voelt hard, maar ergens moet ik natuurlijk een grens trekken.

Dus, ik hoop gewoon heel erg dat ze gaat vertrouwen en ontspannen en dat het goed komt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:35

Oef dat ziet er pittig uit boemel. Hopelijk kan de trainster hier doorheen werken…

Kunnen we trouwens gewoon constant weer krijgen? Ik heb maar weer een dikkere deken op voor vannacht want het gaat hier richting het vriespunt zag ik :brr:

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 20:41

Boemel wat sneu. Je hebt dan toch tien keer liever een duidelijke verklaring en een "stuk" paard. Nu weet je het nog niet.

Maartje mee eens. Hier eentje wat slecht tegen het koud hebben kan. Ze stond te bibberen met binnen zetten. Straks even naar temperatuur kijken heb nu 100 gram op gedaan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:45

Hier 2 koukleumen, eentje waar ik altijd bij twijfel en eentje die het nooit koud heeft dus geen deken op heeft. Iedere dag bedenken wie nu wat op moet enzo :roll:

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:07

Wat een rot bericht Boemel, kan me voorstellen dat je daar een onrustig gevoel van krijgt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:29

Ze is pas effectief een week aan het trainen, dus ik zie het nog zeker niet wanhopig in en de trainster ook niet. Maar, ik had gehoopt dat ze het lieve van de eerste week zou houden, dus ik schrok hier wel van.

Omdat ze zich overdag in de wei lijkt te vervelen gaat de training nu verder actiever opgebouwd worden.
Het is echt de aanraking met handen die ze vervelend vindt en daar defensief op wordt.

Poetsen en wassen is geen probleem gelukkig.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:04

Hou je ons op de hoogte boemel? Ik heb er hier een met precies hetzelfde gedrag. Ook erg defensief, gaat bij het minste of geringste volop in de verdediging. Heb een paar jaar aangemodderd, we hebben nog succesvol concours gereden maar toen ik tijdelijk een bijrijder had toen ik hoogzwanger was kon ik erna weer bij 0 beginnen. wij hebben ons erbij neergelegd en hij staat nu mooi te zijn in de paddock en wei. Dat gaat gelukkig goed, maar oh wee als zijn hooi een half uur later is dan normaal... Stresskip.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:07

Ja zal ik doen. Als het voor Mir werkt, dan misschien voor jouw stresskipje ook :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:21

Wat rot om te zien.
Het idee van nare ervaring door de dierenarts bij jou thuis was het helaas dan ook niet.

Bijzonder dat poetsen mag, maar bij werken aanraking niet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:26

Het is begonnen na de dierenartsbehandelingen, daarvoor vond ze het heerlijk om geaaid te worden.
Dierenartsen hebben geen borstels hè :=

Dierenartsen tilden ook haar manen op om een spuit in de hals te zetten. Voor Mir heel simpel, staart was geen probleem, maar manen mocht je echt niet aankomen. Ik gelukkig later wel, maar vreemde mensen niet.
Ze heeft dus echt bepaalde associaties.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen weekend gewandeld en zulke schatjes gespot <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:55

Ik heb Boos. Maar die is niet zó ingewikkeld. Als je maar niet voor haar stal hangt of met haar wil tutten. Bij een wat afstandelijke/zakelijke benadering en respect voor haar eigen ruimte (haar stal) is er vrijwel niets aan de hand. Gezellig is anders, maar het is gewoon een werkpaard (hoop ik dan := ). Ze is altijd zo geweest.

Bij Mir is het dan echt ontstaan door de nare ervaring. Heel sneu dat het bij haar zo diep zit... :(:)

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:02

Ik zie dat er nu een oproep is voor ‘probleem’ paarden voor een nieuwe serie van TRT. Misschien iets voor Mir? Het is wel een heel heftig probleem dit.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:33

Ik had haar vorig jaar aangemeld, maar ze was afgewezen helaas.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:26

Heftig probleem Boemel!
Hier ook eentje met een rugzak waar we nu mee aan het werk zijn en zoekende wat er voor hem werkt. Zelf heel veel jonge paarden door m'n handen gehad voor het zadelmak maken, maar toch blij dat ik deze uit handen heb gegeven...

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:22

Ja hier heel vroeger ook een echt heel defensieve tuiger merrie gehad.

En nu dus de zwarte maar die is/was wel echt minder erg dan Mir.

Wel bijten en waarschuwen met het achterbeen maar niet zo. Is inmiddels een hele lieve merrie aan het worden maar dan zijn we ruim 2 jaar verder. Zij was ook echt boos op de wereld heel duidelijk en constant op haar hoede.

Ik hoop dat er snel een kantelpunt komt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:34

Heftige reacties van Mir, maar goed dat het er wel uit komt bij de trainer, als ze braaf blijft in vreemde omgeving en thuis weer ellende is, levert het je ook niks op.

Bij ons is vanmorgen mijn mest container geplaatst. Erg fijn. Met een klep en een dak dus dat wordt op termijn als het goed is geen regenwater er in, minder vliegen en ze zeggen ook minder stank...
We zijn in elk geval klaar met aanhangwagens vullen. Gedurende de wachttijd op de container hebben we mest in een aanhanger verzameld. En het gaat prima hoor in een aanhanger maar we zijn wel heel blij dat dat tijdelijk was...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:57

Hier is de mestcontainer vanmorgen geleegd. Heel fijn want hij zat echt tjokvol.

Heftig om je paar zo te zien Boemel. Hopelijk pakt ze een betere lijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:00

Is Mir niet gewoon veel te slim, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met haar training, hopelijk valt snel het kwartje dat aanraking geen pijn is.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:00

Oei heftig boemel. Ik hoop dat de training kan helpen.

Hier staan ze vandaag gewoon in de tuin, moeten we geen gras maaien }>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:06

Wat gezellig in de tuin. En creatieve schuilstal. _O-

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:10

Malenka schreef:
Wat gezellig in de tuin. En creatieve schuilstal. _O-

Ze kunnen gewoon in hun stal hoor, die staat open maar ik denk dat ze het lekkere gras niet willen achterlaten :9

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:19

Ik vind het vooral grappig dat ze daar dan ook zo mooi bij gaan staan. Geen commentaar verder. Volgens mij heeft iedereen het naar zijn zin.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:42

Malenka schreef:
Ik vind het vooral grappig dat ze daar dan ook zo mooi bij gaan staan. Geen commentaar verder. Volgens mij heeft iedereen het naar zijn zin.

Oh had ik zo niet opgenomen hoor! Ik hoop dat ze fijn hebben, ik geniet er in ieder geval van <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:48

Die schuilstal is juist geniaal. Als de gemeente ooit moelijk doet voor een schaduwplek ben ik benieuwd wat ze er van zouden zeggen als je dat in de wei zet :D