Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Wat een knappe hondjes allemaal
En een shet met luizen, germ.
Mensen aan het sproeien en bemesten en bekalken zie ik!
Een vraag voor de mensen die een poel hebben, hoe hebben jullie dat aangepakt, zit er bijvoorbeeld doek in en zo ja, wat voor doek?
Ik denk dat een poel ons volgende project wordt
MarliesR schreef:Ik heb een poel, maar die zat er alIs denk ik ooit wel uitgegraven, maar denk niet dat er plastic onder zit. Ik wil wel eerst de kwaliteit van het water laten testen voor ik hem geschikt ga maken voor de paarden. Teveel ijzer in het water kan bijvoorbeeld wel echt slecht voor hun gezondheid zijn.
Antheman schreef:MarliesR schreef:Ik heb een poel, maar die zat er alIs denk ik ooit wel uitgegraven, maar denk niet dat er plastic onder zit. Ik wil wel eerst de kwaliteit van het water laten testen voor ik hem geschikt ga maken voor de paarden. Teveel ijzer in het water kan bijvoorbeeld wel echt slecht voor hun gezondheid zijn.
Exact. Ik heb hier vorig jaar mijn zorgen met jullie over gedeeld, de gemeente wilde dit kosteloos aanleggen voor me. Het is hier zeer ijzerhoudend water, en ik heb overlegd met de Utrechtse professor, die onderzoek deed naar ijzer bij vee en paarden. Hij gaf echt aan dat ijzer een sluipmoordenaar is en als t op eigen land is, waar je wilt blijven wonen, het een heel slecht plan is om een poel aan te leggen. Als je paarden teveel ijzer binnen hebben, is het wel te stoppen door de oorzaak weg te nemen. Maar igv een poel, betekent dit dichtgooien.
Foreverkliek schreef:Sterkte nelleke. Koliek is zwaar klote, zeker als je niet weer waar het vandaan komt.
Marloes, kunststof balken zijn top! Ik heb er 10 jaar geleden 4 gekocht die uit 2 delen bestaan. In theorie kun je ze in elkaar zetten zodat je balken van 3 meter heb maar ik heb ze altijd los gehouden waardoor ik 4 balken van 1,80 m en 4 van 1,5 m heb. Is ooit gekocht voor kliek wat een zeer ervaren springpaard was. Hij is 1x op een open uiteinde terecht gekomen waar nu dus een barst in zit maar verder nog niets stuk. Af en toe vliegt er wel eens 1 door de bak maar daar kunnen ze blijkbaar tegen. Tussen de benen blijven hangen waar sommige mensen bang voor zijn is bij mij nooit gebeurd en naast kliek heb ik er ook met esra mee getrained en leer ik Twix nu springen. En bounty mag dan ook meedoen. Zeker met de jonge paarden vind ik het fijn dat het materiaal zo licht is en mijn rug kan het ook wel waarderen.