Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:03

Zit nu in zkh gebroken teen dus, hoor zo meer

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:08

Oeiii, goed dat je toch bent heen gegaan dus! Sterkte!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:11

Oh bah. Dat is minder. Sterkte :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:16

He bah Dynamiek,hopelijk kunnen ze je helpen.Bij mij zeiden ze toen doodleuk dat ze nooit wat aan een kleine-teen breuk deden.Genas vanzelf wel weer...erg leuk als je niet kunt lopen en een "lopend"beroep hebt :+
Hmjah...zelf maar gespalkt,ging toen stuk beter.

Het weer is zeker bizar...blij als ijsrommel weer weg is.Jongens maar lekker aan een hooinet gehangen.Als ze mazzel hebben mogen ze vanmiddag even een grasje plukken.Ligt eraan hoe de dooi doorzet.Anders hooi vandaag...is niet anders

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:26

Sterkte Dynamiek.Hier is het plus 9 ,wel wat donker weer maar droog.Van mij mag het wel weer even droog blijven het heeft hier s'nachts vooral flink geregend.

Bij mij word er slecht hooi gegeten geen idee of het aan het hooi ligt of aan dat er nog genoeg gras is.Aan de hooi zakken onder het afdak word er wel gegeten maar de baden die ik met hooi vul kan ik wel leeg gooien,het hooi is verregend.
Misschien geef ik te veel verleden jaar had ik nog 8 paarden staan nu 5.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:38

Sterkte Dynamiek! Goed dat je toch maar even gegaan bent.

Inderdaad bizar die verschillen. Mijn bak is nog steeds kurkdroog dus ik ga lekker rijden vanavond. Hoe zit het met jouw bak Daan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:45

Sterkte Dynamiek! Inderdaad maar goed dat je even langs gegaan bent :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:00

Ik zit echt aan de goede kant van het land, merk ik. Geen gladheid of wat dan ook en er werd heel veel regen voorspeld, maar ook dat valt mee (alhoewel het wel nat is in de paddock, maar dat kan echt véél erger, heb ik vorig jaar en het haar daarvoor gezien).

Gisteren en vandaag lekker buiten gereden. Kom ik vandaag op de terugweg een cameraploeg van omroep brabant tegen. Ik werd meteen op de film gezet. Wordt nog beroemd ook, met die Caj :D .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:06

Gebroken teen is lastig, is niet te gipsen, heb mijn kleine teen ook ooit eens gebroken tijdens een stoeipartij met de hond. Moest vanzelf genezen. Heeft die ook gedaan staat alleen een beetje raar als je naar de andere tenen kijkt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:10

meggiemeg schreef:
Gebroken teen is lastig, is niet te gipsen, heb mijn kleine teen ook ooit eens gebroken tijdens een stoeipartij met de hond. Moest vanzelf genezen. Heeft die ook gedaan staat alleen een beetje raar als je naar de andere tenen kijkt.

Mijn dochter heeft dat ook gehad en ook een gebroken pink. Die wordt gewoon met een plakbandje aan de buurteen/vinger geplakt. Moest er wel om lachen, want we hebben een uur moeten wachten, omdat het 'gespalkt' moest worden. Kwamen ze met een rol tape aan. Had ik zelf ook wel kunnen doen! _O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:13

Ja dat kan je zelf ook wel Fabster. Bij een spalk verwacht je toch wat anders dan een stukje tape.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:14

Tenen is idd weinig aan te spalken. Zolang ze 'netjes' gebroken zijn is een spalk aan een buurteen voldoende.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:21

Dynamiek sterkte, toch iets meer aan de hand dus :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:26

DubbelDun schreef:
Tenen is idd weinig aan te spalken. Zolang ze 'netjes' gebroken zijn is een spalk aan een buurteen voldoende.

Klopt ja. Maar dat wist ik toen nog niet. Bij het volgende akkefietje (weer een teen 'waarschijnlijk' gebroken) ben ik niet meer naar het ziekenhuis gegaan. Heb het gewoon zelf vastgeplakt. Scheelde een hoop rompslomp. Maar je hebt er wel lang last van, dus Dynamiek, veel sterkte! :(:)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:44

Dat is balen Dynamiek, sterkte!

Peet mijn bak is nog steeds top! Zo blij met mijn nieuwe zand :D Fijn dat het bij jou ook goed is!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:03

kristelhans schreef:
Tamara, ben je wandelend aangekomen op je stekkie of was het glibberdeglibber? Zag filmpjes voorbij komen van mensen die gingen schaatsen op de straat! :D

Haha ja! Met de auto gewoon.

eerst lopend op pad gegaan hoor. Even de boel verkennen. Vanuit onze straat is het 1 x de bocht om en dan op de hoofdweg. Die was schoon.
Dus besloten terug te lopen en met de auto te gaan.

Pad van de stal naar paddock viel me ook mee. Was wel glad her en der. Maar ik had al veel zout gestrooid. Dus toen nog een keer en daarna half uurtje gewacht en geveegd. Dus pad is schoon nu. Paarden weer buiten. Die vlogen de stal uit.

Na 3 rondjes vliegen en bokken was de rust er weer gelukkig! Karev ging staan loeren en toet ging sneeuw eten..
Afbeelding

Sterkte dynamiek. ..niet leuk

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:06

Ik heb kleine teen gewoon gespalkt hoor en niet alleen aan de teen ernaast.Heb stukje verpakking van AA-baterij gebruikt.Leukoplast eromheen...teen inschuiven en met leukoplast aan voet en teen ernaast geplakt.

Was een verademing,ik voelde de botdelen niet meer knarsen :D
Stevige werkschoen aan en na een week of 2 was het wel klaar.

Ik had het over de Jodphur rijbroeken...ze heeft nog wel broeken (meest "gewone") in de maat 36,38 en 40

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:10

Ben net pas thuis, ze hebben getapet ik moet goede berg en of wandel schoenen aan en dan moet het vanzelf genezen, ik blij want dan kan ik nog wat doen zoals rijden :D

de eerste x dat ik dus wat gebroken heb, en de pijn zal ik dus niet zo snel vergeten nu

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:20

dynamiek schreef:
de eerste x dat ik dus wat gebroken heb, en de pijn zal ik dus niet zo snel vergeten nu

Ik mij breuken al niet meer op 3 paar handen tellen.
Het voordeel is dat je bij een breuk sneller van je pijnklachten af bent dan bij een kneuzing, paar weekjes en het is weer voorbij :(:)

Net even bij topdiervoeders geweest, het blijft een aparte en bijzonder man. Hij heeft alles in de ban gedaan wat geld kost en daarom stopt hij met de winkel, gaat alleen nog maar bezorgen. Alles per mail of telefonisch bestellen en dan brengt hij het zonder extra kosten. Erg veel bijzonders lag er al niet meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:28

meggiemeg schreef:
.Net even bij topdiervoeders geweest, het blijft een aparte en bijzonder man. Hij heeft alles in de ban gedaan wat geld kost en daarom stopt hij met de winkel, gaat alleen nog maar bezorgen. Alles per mail of telefonisch bestellen en dan brengt hij het zonder extra kosten. Erg veel bijzonders lag er al niet meer.

Vreemd want was hij was juist gestopt met 'gratis' bezorgen en via de website bestellen (en laten bezorgen) zou mij toen voor 2 zakken voer iets van 45 euro kosten :oo en ook nu staat op de site bezorgen via DPD.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:30

Net even een testje gedaan en 5 balen houtkrul zouden 27 euro bezorgkosten hebben !!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:34

DPD is echt waardeloos qua bezorging :o
Heb daar nog niet 1 goede ervaring mee. Als ik er even onderuit kan laat ik via iets anders verzenden.
Of eventueel naar een Parcelshop, dat is nog te doen.

Fijn dat je nog wat kan doen Dynamiek! Toch goed dat je geweest bent. Botbreuken op die plek genezen vrij snel en de pijn dus ook. Waar je met kneuzingen soms maanden in de weer bent, is de pijn van zo'n botbreuk met 1, max 2 weken wel weg. Als je mazzel hebt. Zeker als je het kan spalken en stevig in kan pakken :j

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:35

Meggiemeg voer nu ook geen korting op?

Of andere leuke prijsjes?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:42

Als hij een internetshop wil zal hij toch iets van voorraad moeten hebben. Ik weet dat hij al een tijd geen Pavo geleverd kreeg en als iemand dat bestelde haalde hij het bij King.

Edit: merk aangepast.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:58

dynamiek schreef:
Meggiemeg voer nu ook geen korting op?

Of andere leuke prijsjes?

Nee had een zak hondenbrok en een zak spelt maar mocht het volle pond afrekenen. Er ligt niet veel meer. Hij is volgende week nog open en stopt dan ermee. De rest weet ik niet wat voor kortingen, staat nergens meer wat bij vermeld. Heb het idee dat alles wat nog wat opbracht en interessant was al is opgekocht, stonden nu ook mensen met een aanhanger om van alles op te halen. Aan de praat te horen waren ze er gisteren ook al geweest.