Aan hooi ben je uiteraard voor een Shire meer kwijt dan voor een Shetlander.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VanHuisUit schreef:Feitelijk zou je dan ook moeten verrekenen wat je aan extra hypotheek / kosten kwijt bent ivm je stal / weiland wat je hebt.... wordt altijd maar weinig aan gedacht bij paarden aan huis. Maar zijn wel degelijk kosten. Zo ook bijv iets als de kosten voor de grotere auto als je een trailer hebt, of überhaupt afschrijving van zaken als auto en trailer...
Ik heb dat dus een keer uitgerekend, nu niet meer bij de handmaar volgens mij ook bewust weggegooid
![]()
aruals schreef:Erg interessant om te zien! Nu snap ik mijn ouders wel, toen ik vroeger zeurde om een eigen paard. Ik ben wel benieuwd naar de kosten per maand van een shetland?
Citaat:Scheelt ook nog wat voor paard/pony je hebt. Ik heb een shetlander en sta volpension in de randstad. Betaal €125. Voor een grote betaal je rond de 400 hier op stal en mijne staan er voor mij fijner bij (24/7 buiten met grote schuilstal en 2 vriendjes, op betegelde paddock, in de zomer staat het hek naar het weitje ook open. )
VanHuisUit schreef:Citaat:Scheelt ook nog wat voor paard/pony je hebt. Ik heb een shetlander en sta volpension in de randstad. Betaal €125. Voor een grote betaal je rond de 400 hier op stal en mijne staan er voor mij fijner bij (24/7 buiten met grote schuilstal en 2 vriendjes, op betegelde paddock, in de zomer staat het hek naar het weitje ook open. )
Volpension is idd in de Randstad eigenlijk voor een 'normaal mens' bijna niet meer doen![]()
Maar wil je wel zelf je handen uit de mouwen steken (en waarom zou je dat niet willen) dan is er best veel mogelijk hoor tussen de 200 - 250 per maand. Ik sta met mijn paard op een prima stal incl hooi/stro (zelf mesten en zelf krachtvoer voorzien) voor 200,- Euro per maand. Ik vind dat die stallingskosten in de Randstad wel wat hoger zijn maar ook wel erg worden overtrokken want 400,- Euro dat betaal je alleen bij 'bepaalde stallen' en de vraag is maar of je daar wilt staan. Er is best veel mogelijk (moet je wel ff je best voor doen om te zoeken).
VanHuisUit schreef:Citaat:Scheelt ook nog wat voor paard/pony je hebt. Ik heb een shetlander en sta volpension in de randstad. Betaal €125. Voor een grote betaal je rond de 400 hier op stal en mijne staan er voor mij fijner bij (24/7 buiten met grote schuilstal en 2 vriendjes, op betegelde paddock, in de zomer staat het hek naar het weitje ook open. )
Volpension is idd in de Randstad eigenlijk voor een 'normaal mens' bijna niet meer doen![]()
Maar wil je wel zelf je handen uit de mouwen steken (en waarom zou je dat niet willen) dan is er best veel mogelijk hoor tussen de 200 - 250 per maand. Ik sta met mijn paard op een prima stal incl hooi/stro (zelf mesten en zelf krachtvoer voorzien) voor 200,- Euro per maand. Ik vind dat die stallingskosten in de Randstad wel wat hoger zijn maar ook wel erg worden overtrokken want 400,- Euro dat betaal je alleen bij 'bepaalde stallen' en de vraag is maar of je daar wilt staan. Er is best veel mogelijk (moet je wel ff je best voor doen om te zoeken).
Nikass schreef:In omgeving Amstelveen/Uithoorn/Ouderkerk/Aalsmeer heb je vrijwel alleen dat soort stallen (>300,- en dan heeft je paard nog niks)
De enkele goedkopere stal is bij een boer en moet je alles zelf doen en staat je paard in de bagger.
Linda_gigant: jouw shetjes staan actief in het werk begrijp ik?
dushi88 schreef:Februari
-Hoefsmid 29,50
-Hooi 20,-
-Brok 23,-
- 6 baaltjes vlas a 6,- 36.-
2 dekens 35,-
143,50
Paard staat bij vrienden, daar betalen we niks qua stalling, wij huren zelf een wei die wordt 1x per jaar betaald. De paarden zullen eind deze maand weer naar ons komen en het paard van die vrienden komt bij ons te staan. Ze zorgen dan zelf voor brok en hooi kopen we altijd gezamenlijk 2 grote balen. Per baal ongeveer 4 a 5 weken.
Shetlanders staan thuis en dat voer was er nog.
Maart (kunnen eigenlijk alleen maar DA kosten bij komen waar we niet vanuit gaan haha)
-Hooi 72,50. (voor 1 maand extra hooi gehaald voor de shetlanders a 52,50)
-Brok 35,-
-Nieuwe borstel 5,-
112,50
Heb verder geen les kosten of ander spul nodig gehad, paard wordt tijdelijk niet gereden ivm bevalling
April
- Hooi voor 4 maand 240 euro (krijg nog 80 euro terug van degene waarbij het paard bij mij op de wei staat). Dus eigenlijk maar 160 euro
-brok a 24 euro
-frontriem 0,- ivm cadeau bonnen
-fotoshoot 15 euro
199,- voor de gehele maand voor 2 shetlanders en 1 paard
Mei
- Hoefsmid 30,-
- Osteopaat 50,-
- 3 dekjes via marktplaats 25,-
Hooi is nog voldoende aanwezig, de laatste brok is opgemaakt en komt pas na de zomer er weer bij, weide is ook al betaald in 1x
105,00
juni
- hooi 40,00
- hoefsmid 50,00
90,00
Momenteel wordt er geen brok bijgevoerd en ze staan 24/7 op de wei dus geen stalbedekking.
juli
- hooi 30,00
- 1 fles vliegenspray en 2
vliegenmaskers voor de shets 23,95 maar had een tegoedbon van 20 euro.
33,95
augustus
- hooi 40,00
- hoefsmid voor 2 shets en 1 paard 45,00
85,00
September
voor de winter mijn paard verplaats
- Stalkosten 150,-
1 Shetlander heb ik naar een vriendin gedaan, de ander staat daar nu momenteel gratis op de wei en worden nog niet bijgevoerd.
Hoefsmid is begin oktober pas weer aan de beurt dus lekker goedkoop
150,00
Oktober
- Stalkosten 150,-
- Hoefsmid voor mijn paard 30,-
Voor de shetlander komt de hoefsmid in november pas want die gaat op de stalling met de groep mee.
180,00
November
- Stalkosten 150,-
- 2 dekens van marktplaats 44,-
194,00