Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:04

Wij hebben ook een spiegel in de kast, hangt er nu 3 jaar denk ik. Nog nooit gepoetst geweest en zie je ook bijna nog geen vuil op. Wel hier en daar wat spettertjes van als ik wat aan het schoonmaken was :P

Is erg handig vind ik, ik heb er ook een bakje onder met een borstel, deotje, en babydoekjes.
Ik ga vaak rechtstreeks van paarden naar werk, ik heb dan een regenbroek over mijn gewone kleren. Dan kan ik me snel nog even fatsoeneren. Als ik dat in mini spiegel van de auto moet doen gaat dat wel even duren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:30

Gaaf die kast, ik ben vooral weg van de verschillende kleuren hout!

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:32

Christelx schreef:
Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)[ [url=m/WyZ60B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KuQufu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooie en handige kast ook die verschillende kleuren hout vind ik erg gaaf! maar waar liggen je dekjes eigenlijk?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:45

Hele mooie kast! Van wat voor een hout is het gemaakt? Fijn hoor al die handige mannen, vaders, vriendjes of wat dan ook. Ik krijg steeds meer ideeën over hoe ik het wil. Ik ga er in ieder geval maar eens een tekening voor maken en een moodboard...... :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:55

Veulen84 schreef:
Gave kast :)

Alleen hoelang blijft die spiegel schoon _O-

En ik me maar afvragen waarom ze nou in godsnaam een gat in de deur heeft _O-

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:02

Piekosjj schreef:
Veulen84 schreef:
Gave kast :)

Alleen hoelang blijft die spiegel schoon _O-

En ik me maar afvragen waarom ze nou in godsnaam een gat in de deur heeft _O-

:') :')

Erg gave kast zeg! Ook handig met die peeskappen zo onder je zadel!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:38

Leen schreef:
Wij hebben ook een spiegel in de kast, hangt er nu 3 jaar denk ik. Nog nooit gepoetst geweest en zie je ook bijna nog geen vuil op. Wel hier en daar wat spettertjes van als ik wat aan het schoonmaken was :P

Is erg handig vind ik, ik heb er ook een bakje onder met een borstel, deotje, en babydoekjes.
Ik ga vaak rechtstreeks van paarden naar werk, ik heb dan een regenbroek over mijn gewone kleren. Dan kan ik me snel nog even fatsoeneren. Als ik dat in mini spiegel van de auto moet doen gaat dat wel even duren.

Dat ziu hem bij mij echt niet worden hoor. Ik denk dat er overal vegen en vlekken zouden zitten :o

Christelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:10

XLeandrosX schreef:
Hele mooie kast! Van wat voor een hout is het gemaakt? Fijn hoor al die handige mannen, vaders, vriendjes of wat dan ook. Ik krijg steeds meer ideeën over hoe ik het wil. Ik ga er in ieder geval maar eens een tekening voor maken en een moodboard...... :D

We hadden zelf nog steigerhout liggen, dat waren denk ik restjes en vandaar de verschillende kleuren.. Ik vind het zelf ook wel mooi!

Christelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:16

Jentecats schreef:
Christelx schreef:
Mijn zadelkast is eindelijk af! _/-\o_ Ben er super blij mee!!
Ik heb best veel ruimte bij mijn zadel, zodat ik er eventueel een tweede bij kan doen :)[ [url=m/WyZ60B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KuQufu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg mooie en handige kast ook die verschillende kleuren hout vind ik erg gaaf! maar waar liggen je dekjes eigenlijk?

Nou het was eigenlijk de bedoeling dat ik die onder mijn zadel aan de broekenhanger ging doen.. Alleen hebben we met tekenen op het laatste moment de kast wat minder diep gemaakt, we zijn toen vergeten rekening te houden met de broekenhanger |o Ik heb er nu één over mijn dekenrek aan mijn stal hangen en de rest ligt rechts boven in :D Vond het wel een goede oplossing om mijn beenbeschermers daar te hangen! +:)+

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:53

Mijn kast! *\o/* (eigenlijk kledingkast) de foto is helaas wel gedraaid

Afbeelding

Hij is 2 m hoog, 1,20 breed en 75/80 diep.

Heel blij mee, deze foto is die nog leeg maar zal even een ''rondleiding'' geven;
De bovenste plank liggen links stapel met dekjes daarnaast staan een reserve fles antiklit en vliegenspray en daartegenaan staat een extra pot snoepjes, een bakje met leerzeep, leerolie en een sponsje, voor het bakje staat mijn hoefolie.
Dan de hangruimte (dus linkerkant onder plank) hangen nu 2 haken links voor mijn hoofdstellen, daaronder komen nog 2 haken en aan de rechterkant komen er nog 4 (hangen er nu geen). Totaal dus 8 haken daar waarvan 2 voor hoofdstellen en de rest halsters (ben nogal halster verslaaft dus heb meerdere haken nodig.
Dan in het midden aan de achterwand een zadelsteun met barebackpad en daarboven op mijn zadel (past super! kast is erg diep dus zadel past er gemakkelijk in, meerdere kan ook :o ) Aan de haak die vast zit aan de zadelsteun hangt mijn longeersingel + touwtjes. Er onder staan zwepen en rijlaarzen. De planken zijn nog niet helemaal ingedeeld maar het volgende staat/ligt erop: 2 caps, 1 bak met peesbeschermers, 1 bak met kogelbeschermers en springschoenen, longeertouw, poetskoffer, groomingbag, een grote bak met extra dekens (nu zweet en onder, in de zomer vlieg), extra halstertouwen en halsters die niet op de haken pasten en als laatste nog wat rommel zoals cremetjes, babydoekjes, regenbroek enz. :P
Op de linkerdeur zit een haak met 2 haakjes waar een regenjas en een vest hangen als ik het koud heb of plots gaat regenen en op de rechterdeur een klein spiegeltje.

Sorry voor het lange verhaal :+
ohja, de bruine planken zijn inmiddels een beetje verplaatst zodat de ruimtes tussen de planken gelijker zijn :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:55

Ik ga mijn zadelkast verkopen, wat zou ik er voor kunnen vragen? Is 1.85 hoog, 1.20 breed en 60 cm diep. Is compleet met haakjes en zadelsteun.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:41

fjordjes schreef:
Ik ga mijn zadelkast verkopen, wat zou ik er voor kunnen vragen? Is 1.85 hoog, 1.20 breed en 60 cm diep. Is compleet met haakjes en zadelsteun.

ligt eraan, wat heb je er zelf aan uitgegeven?
in welke staat is ie? welk materiaal? (dus gaat het nog lang mee)

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:57

super leuk cadeau gekregen van mijn ouders, over 3 dagen jarig.
mijn vader heeft een buffetkast omgetoverd tot zadelkast :)

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:38

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:41

Maaike_Kealy schreef:
Het is dat ik de ruimte er niet voor heb,
maar dit is een mooie kast om te verbouwen

http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inr ... ousPage=lr

Gave kast ik heb ook geen ruimte nee.

Maar we krijgen wel zoiets van de zomer.

We moeten nog verbouwen maar nu met de winter wat minder tijd straks als de paarden het land op gaan meer tijd.

Afbeelding

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:11

Morgen ochtend meteen naar de wibra scheuren, heeft nu mooie opberg boxen, dozen en manden.

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 04:14

Ik heb een normale kleding kast een roze als zadel kast, zitten al me spullen in! heb niet veel want heb 2 shetlander veulens, dus halsters en touwen en poetstas.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:43

Straks kijken of het wat is. Zo ja, dan haal ik er meer

Afbeelding

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:52

Zo'n metalen bakje heb ik ook, enorm fijn! Gebruik hem helaas niet meer omdat ik de planken in mijn kast heb moeten wisselen en nu past dat bakje niet meer aan mijn bovenste plank haha.

Ik propte er allemaal kleine prulletjes in(extra sperriem, sponzen, kleine prulletjes, clicker etc)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:16

woow allemaal onwijs gaaf, ik moet het helaas doen met een kleine kast waar alles ingepropt moet worden ....

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:51

Wat een leuk topic, heb al veel inspiratie opgedaan!
Hier is ook een zadelkast in de maak, wordt gemaakt van wit betonplex.
Ong. 2 meter hoog, 1 meter breed, en 60 cm diep.

Plankjes springen iets terug, zodat als ik haakjes op de deuren bevestig dat de hoofdstellen niet tegen de plankjes aankomen :)

Bovenste 2 planken wil ik gebruiken voor dekens, linksonder ruimte voor het zadel, vakje daarboven voor de dekjes. Vakjes rechts voor peesbeschermers, poetsspullen etc.

Nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden? :)

Afbeelding

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:56

SuperAssie schreef:
Zo'n metalen bakje heb ik ook, enorm fijn! Gebruik hem helaas niet meer omdat ik de planken in mijn kast heb moeten wisselen en nu past dat bakje niet meer aan mijn bovenste plank haha.

Ik propte er allemaal kleine prulletjes in(extra sperriem, sponzen, kleine prulletjes, clicker etc)

Ik heb in mijn ene kast geen planken, dus heb nu oogjes in mijn plafond gedraaid en daar aan gehangen. Miss is dat ook een optie voor jou

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:58

Datjaa ik zou ook luchtroosters op je kast plaatsen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:10

Slim inderdaad! De kast is helaas niet van mij dus iets erin maken zal niet gaan. Ook verhuis ik binnekort van stal en dus ook van kast, dan is dat bakje waarschijnlijk niet meer nodig :)

Heeft iemand trouwens tips voor een niet al te grote 'voorraad' kast? Hoeft niet direct een zadelkast te zijn omdat zadel en alle dagelijkse spullen in een andere kast komen, maar ik zoek iets waar ik als het kan mijn dressuurzadel in kan opbergen zodat die niet meer thuis ligt en alle andere spullen zoals extra hoofdstellen, beenbescherming en al die andere prul.

Ben op marktplaats al aan het kijken bij archiefkasten, maar dat is niet helemaal wat ik zoek..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:17