[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:58

pol013 schreef:
kvulden. Er is een gemeente die een ets ander beleid is gestart op dit gebied. Misschien handig om dat er eens bij te pakken.
Even denken: gemeente Wijchen geloof ik??? Daar mocht ook echt niet zomaar alles overal. Maar onder zeer strikte voorwaarden was er wel meer mogelijk.

* even voor je opgezocht: https://edepot.wur.nl/12691
https://edepot.wur.nl/1388

Ik ga dat nog even doornemen, maar ben bang dat ze niet buigen. Eigenlijk hebben ze het gesprek met mij al afgesloten.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:59

Daihyo schreef:
Ik gebruik de app PlantNet om planten te herkennen. Ideaal!

Toch vind ik dat plant net vaak twijfelt. Picture this is veel duidelijker. Maar een gehoor duur betaalde app als je hem moet kopen :')

Wij moeten nog 2 nachtjes slapen en dan krijgen we de sleutel van onze woning *\o/*

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:00

MarjanB schreef:
pol013 schreef:
kvulden. Er is een gemeente die een ets ander beleid is gestart op dit gebied. Misschien handig om dat er eens bij te pakken.
Even denken: gemeente Wijchen geloof ik??? Daar mocht ook echt niet zomaar alles overal. Maar onder zeer strikte voorwaarden was er wel meer mogelijk.

* even voor je opgezocht: https://edepot.wur.nl/12691
https://edepot.wur.nl/1388

In Wijchen mag je alleen een schuilstal als het weiland niet aan je woonperceel grenst. Wij zijn daar bezig geweest met een huis en daar mocht ook niks op de wei geplaatst

De wei zit niet aan mijn woon perceel, anders zou dat opgelost zijn, want daar mag ik wel een stal neerzetten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:03

Heeft iemand van jullie ook een 12v waterpomp om een vlotterbak te vullen? Ik ven daar naar op zoek, maar weet niet goed waar ik naar moet kijken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:04

kvulden schreef:
Niet goed. Ik ga het niet voor elkaar krijgen. Zij wel dwars door een natuurgebied met 100 tal m2 asfalt en ik geen stal. Want ja ik kan deze plannen niet tegen 1 prive situatie leggen. Zij doen het voor de veiligheid. Het ontwerp ligt blijkbaar nog niet klaar. Ze werden even ongemakkelijk toen ik daar naar vroeg. Hoe denken jullie een 2baansweg met fietspad en stoep over een stukje te leggen waar nu maar 1 auto overheen kan. Ik ga toch een ruil deal proberen er uit te slepen. Ik denk dat ze dit er door gaan drukken voor de nieuwe verkiezingen. Deze partij heeft de meerderheid. Dat kon wel een anders uitvallen na de verkiezingen.

Balen joh. Extra lastig te verteren omdat ze dus wel een weg gaan aanleggen, dat voelt vrij onrechtvaardig kan ik me zo voorstellen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:06

kvulden schreef:
Heeft iemand van jullie ook een 12v waterpomp om een vlotterbak te vullen? Ik ven daar naar op zoek, maar weet niet goed waar ik naar moet kijken.

Nee maar misschien kun je eens zoeken op dompelpomp voor een camper oid, die gaan vaak op 12v.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 29-06-21 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:10

Ir111 schreef:
kvulden schreef:
Niet goed. Ik ga het niet voor elkaar krijgen. Zij wel dwars door een natuurgebied met 100 tal m2 asfalt en ik geen stal. Want ja ik kan deze plannen niet tegen 1 prive situatie leggen. Zij doen het voor de veiligheid. Het ontwerp ligt blijkbaar nog niet klaar. Ze werden even ongemakkelijk toen ik daar naar vroeg. Hoe denken jullie een 2baansweg met fietspad en stoep over een stukje te leggen waar nu maar 1 auto overheen kan. Ik ga toch een ruil deal proberen er uit te slepen. Ik denk dat ze dit er door gaan drukken voor de nieuwe verkiezingen. Deze partij heeft de meerderheid. Dat kon wel een anders uitvallen na de verkiezingen.

Balen joh. Extra lastig te verteren omdat ze dus wel een weg gaan aanleggen, dat voelt vrij onrechtvaardig kan ik me zo voorstellen.

Nou, inderdaad :\

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:16

Prairy schreef:
kvulden schreef:

Nee maar misschien kun je eens zoeken op dompelpomp voor een camper oid, die gaan vaak op 12v.

Klopt, maar een dompelpomp pompt water uit de bak. Ik wil water uit de bron pompen de bak in. En dus een pomp buiten de bak. Pomp voor camper was ik al wel naar aan het kijken. Deze kunnen alleen weer niet zo buiten staan.

Belker

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:22

Je hebt pompen op viertakt, is dat niet makkelijker? Zijn speciaal voor bronnen. Maar je moet wel kijken van hoe diep het water opgepompt moet worden, de meeste pompen kunnen dat tot 8 meter, daarna wordt het een probleem of moet je een echte bronpomp hebben. Mogelijk is een omvormer iets voor je.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:22

Het speelgoed weer even anders neergelegd. Paarden zijn wel rare beesten. Kleefkruid groeit aan de rand van de wei, natuurlijk eten ze dat niet.
Maar als ik het pluk en in de snackplekken leg, weten ze niet hoe snel ze het op moeten eten.

Afbeelding

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:48

Grappig, bij ons staan ze te vissen naar kleefkruid. Strekken over de draad heen en vouwen onder de draad door om toch dat uiteindje te pakken te krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:09

Afbeelding

Ze liggen *\o/*
Nu nog zand erin en paarden eraan laten wennen. De Spanjaard( dramaqueen) vindt het maar niks en ontwijkt dit pad vooralanog

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:49

Belker schreef:
Je hebt pompen op viertakt, is dat niet makkelijker? Zijn speciaal voor bronnen. Maar je moet wel kijken van hoe diep het water opgepompt moet worden, de meeste pompen kunnen dat tot 8 meter, daarna wordt het een probleem of moet je een echte bronpomp hebben. Mogelijk is een omvormer iets voor je.

Ik heb een omvormer, maar heb liever zonder, de omvormer neemt best veel stroom en ik heb het schrikdraad er ook op. Benzine is niet handig. Ik wil een vlotterbak er aan. Dan moet hij zelf aan en uit gaan. Een benzine moet je zelf aanzetten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:54

Prairy schreef:
Ik ben ook heel benieuwd waar ik mee thuis ga komen!

En en en?? O:)
Daihyo schreef:
*\o/*
Onze nieuwe hooiplaats is klaar!
[ [url=m/8FZycL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En? Hoe ligt de hooiplek erbij nu het wat geregend heeft? Ik kan me voorstellen dat de platen iets zakken als de grond nat wordt. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:57

Ir111 schreef:
Prairy schreef:
Ik ben ook heel benieuwd waar ik mee thuis ga komen!

En en en?? O:)

Ik heb morgen 3 paarden om te bekijken, en mijn afspraak van zondag wordt verplaatst dus ik weet het nog niet :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:03

Ja jemig, das niet goed voor mijn ongeduld hoor! :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:04

Ook niet voor het mijne :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:04

_O-

Ik zal vanmiddag een foto maken :j
Het ligt er super bij. De grond die we er op gegooid hebben is er wat ingezakt, maar dat was ook de bedoeling. Zodra het weer droog is ( :+ ), gaat er nog een laagje bovenop :j
Goede keuze geweest om het zo te doen. Voor nu dan. Vraag het me na een week flink regenen nog eens :D

Hoe hebben jullie een frame + net voor de kisten gemaakt? Wij hebben nu van pvc buisjes en hoekjes een frame en daar in dus een net geregen. Aan het frame zitten 4 elastieken die met haken weer aan ogen in de bak vast gaan. Dat wil ik voor de andere 2 ook maken. Moet nog even kijken waar ik de netten vandaan haal (tips zijn welkom :D ), maar misschien hebben jullie nog andere briljante opties.

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:05

Ik begrijp dat! :D Nou, spannend morgen dus. Ik hoop dat je match erbij zit. Tis gewoon daten maar dan met een paard.

Ah mooi, ben benieuwd naar de foto van de hooiplek nu. :j Wij gaan onze plek wat veranderen en kijk bij jou even af hoe het gaat. :D

Wij klikken de netten vast in de bakken dus geen tips hier. Ik overweeg juist om jouw systeem te kopiëren omdat dat minder werk gaat zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:11

Ja met losse netten heb ik ook eerder gewerkt. Maar dit werkt wel echt super fijn. De elastieken trekken het rooster naar beneden. Ik meng hier hooi en stro in, dus dan eet het wat rustiger. Dit is een 3x3 maas, maar een 2x2 zou hier ook prima gaan :j
Je hebt wel stevige netten nodig, want dunnere trekken ze snel kapot. Wij hebben nogal hufters :=
Metalen frame zou ook nog kunnen, maar dan zit je met laswerk. Geen idee of dat zo te koop is. Plastic pvc is wel handig. 4 bochtjes, 4 pijpen op maat en met goede kit/lijm vast lijmen. Ik heb deze niet gemaakt overigens. Maar het doet zijn werk wel heel goed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:15

Ja, ik ga voor de pvc variant, die kan ik zelf maken en lijkt me ook het minste lawaai maken. Voor ons zelf fijn (een van de bakken staat op 10mtr van onze slaapkamer) en voor de buren ook. :D

Ik gebruik een maas van 6x6, voor onze paarden zou ik 3x3 te klein vinden (ik gebruik het net vooral tegen het morsen en omdat de paarden het fijn vinden om te 'trekken' aan hun eten). Dus ik moet nog even zoeken naar geschikte netten voor de roosters.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:19

Ja, voor morsen is dat wel anders. Ik gebruik het ook echt om af te remmen :D
Dit hoor je ook nog wel, maar ongetwijfeld minder dan metaal :j
En dan vooral als het bijna leeg is, maar door de elastieken duurt het echt wel even voor hij zo los komt te zitten dat het gaat rammelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:25

22mm cv buis kan ook, zijn gewoon 90 graden koppelingen voor te krijgen. pvc zou ik bang zijn voor breken en gemene scherpe punten.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:28

PVC is echt niet sterk genoeg hiervoor, tenminste niet mij mijn slopers maar ik hoor ook bij andere mensen hetzelfde.
Ik heb steigerbuizen zelf op maat gemaakt en daar elleboogjes aan. kan je gewoon bij de bouwmarkt kopen.
Qua netten ben ik zeer tevreden over de hooinetten van paardeerlijk. Zeer stevig!
Er is ook een topic over slowfeeders daar staan een hoop tips in.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 13:37

Daihyo schreef:
_O-

Ik zal vanmiddag een foto maken :j
Het ligt er super bij. De grond die we er op gegooid hebben is er wat ingezakt, maar dat was ook de bedoeling. Zodra het weer droog is ( :+ ), gaat er nog een laagje bovenop :j
Goede keuze geweest om het zo te doen. Voor nu dan. Vraag het me na een week flink regenen nog eens :D

Hoe hebben jullie een frame + net voor de kisten gemaakt? Wij hebben nu van pvc buisjes en hoekjes een frame en daar in dus een net geregen. Aan het frame zitten 4 elastieken die met haken weer aan ogen in de bak vast gaan. Dat wil ik voor de andere 2 ook maken. Moet nog even kijken waar ik de netten vandaan haal (tips zijn welkom :D ), maar misschien hebben jullie nog andere briljante opties.

[ [url=m/ZpjjiG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ijzeren buizen aan elkaar laten lassen.

Wij hebben gewoon koord die van onder naar boven gaan met ringen en vast geklikt met karbijn haak

En we hebben het net om de buizen gedaan en dan vast geregen zodat de druk beter verdeeld wordt.

De netten van paardeerlijk ben ik meest tevreden over qua prijs en kwaliteit en de service is ook goed
Afbeelding