Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:01

wat een super schattig puppytje!!

BoRo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:13

Ik kan op internet niet goed vinden wat het verschil is tussen een klepelmaaier en een bloter. Wat gebruiken jullie, en weet iemand het verschil?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:58

Ik had een paar selfies gemaakt met Miracle, dit was toch wel de mooiste:

Afbeelding

Hahaha, geintje natuurlijk.

Lekker weertje weer vandaag, ik heb de hele middag tuig zitten poetsen en invetten. Maar dan is het ook in 1x klaar!
Alleen jammer dat het zo waaide, dat maakt het nog geen T-shirt weer.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:33

Mensen, wat een heerlijk weer zeg! En na een winter van fysiek steeds meer en meer inleveren tot het echt ernstig eng werd, zit er eindelijk na ruim een half jaar weer verbetering in *\o/* . Was bang dat het nog veel langer zou gaan duren aangezien het revalidatietraject door de Covid crisis volledig is opgeschort, maar het lijkt nu toch door te zetten.

Deze week overigens voor het eerst hooi geleverd gekregen door Venhorst. Het is niet de goedkoopste optie, maar wauw wat een mooi hooi! Het ruikt ook heerlijk! (Duits kruidenhooi). En wat voor mij nu ook perfect is, is dat ze het met een kooiaap zo op de plek zetten.

Fotootje met mijn kiepkruiwagen ervoor :D
Afbeelding

Judith, hahah ik zou hem aan de muur hangen!

Verschil tussen een klepelmaaier en bloter kan ik je zo ook niet mee helpen, sorry.

En wat een schattige puppy <3
Hoeveelheid werk qua opvoeding vergeet je wel weer makkelijk als ze eenmaal volwassen zijn :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:42

@MarliesR: zijn dit kleine baaltjes die tot één grote gebonden zijn of is het zo'n hele grote baal ??

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 19:44

Puppy <3
Onze nieuwe hond van 14 maanden die we nu een maand hebben is ook een pens werk.
Als ik een maand terug had geweten dat ik nu thuis moest werken was het toch echt een puppy geworden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:52

Ah wat een leuke pup!
Mis die fase ook echt niet hoor, ben blij dat onze reus eindelijk een beetje normaal gaat doen haha
Afbeelding

Hier staan de paardjes weer op het gras. Zo mooi om te zien ook dat ze even gras eten, dan weer in de paddock gaan staan, dan wat drinken, dan weer even gras. Ze staan zich in ieder geval niet vol te vreten

Hier vandaag echt wel t shirt weer en ook alweer verbrand :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:58

DubbelDun schreef:
@MarliesR: zijn dit kleine baaltjes die tot één grote gebonden zijn of is het zo'n hele grote baal ??

ik ben hier ook benieuwd naar!!

Wat een mooie honden allemaal <3 .... wij hebben n oudje, onze Jack Hussel, die alleen in de weekenden bij ons woont.

Wat een weer he, zo van genoten.. gister 96 balen gehakseld koolzaadstro naar zolder gebracht/gestapeld... wat een werk.

Afbeelding
Hondje genoot ook van het weer... kan niet los, want hij is heel erg stout :')

Afbeelding

Genieten met een grote G!! ging een tijdje wat minder met het rijden, maar hij is er weer....

Afbeelding

Begint er al op te lijken... kleine hobbel in de weg maar komt goed, hoop dat het einde van de week klaar is!!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:03

Hier gaan ze nog lang niet het gras op. Het is nog zo kort als een golfbaan.... het lijkt amper te groeien. In maart al doorgezaaid en onkruid gespoten. Nu wacht ik op de loonwerker om te injecteren maar met deze droogte is dat volgens mij ook niet verstandig...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:03

Yep, hier ook verbrand _O-

En zo'n ding heet een kooiaap Marlies _O-

Wij hebben vandaag uitgevogeld hoe de grondwaterpomp en beregeningsbuizen werken! :oo Dát is fijn!! Gelijk het gras ff een slokje gegeven :D

Afbeelding

En Dije gepaneerd _O-

Afbeelding

Heerlijk dat iedereen zo aan het genieten is!! :):) Daar hebben we die HEL van een winter voor doorstaan met z'n alle, met alle bagger en regen :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:18

Dije is een zandkroket :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:43

_O- _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:03

_O-

Hier mag het gras ook wel een slokje maar daar kan ik niet beregenen 8)7 twee weken terugzie geïnjecteerd en toen was het nog heel koud en vochtig in de nacht waardoor het er goed ingetrokken is. Ze hebben maar een klein stukkie nu, maar ze zijn zeer tevree hihi

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:07

Mooi uitgevogeld! Daar kan je fijn gebruik van maken als het weer zo'n droge zomer wordt.

@[***], wat een heerlijke pup!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:18

Jaloers op die beregening.
Hier was het zeker wel t-shirt weer, ben super hard verbrand en had niks door.
Zag leuke honden en pup voorbij komen. Die genieten ook van het lekker weer.
Wij hebben ook een pup, 10weken oud ondertussen.
Afbeelding

Shetter blijkt vlooien/luizen te hebben. Hoewel da er vrijdag nog naar gekeken heeft en niets vond.
Ben begonnen met scheren. Heb eigenlijk maar 1 set scherpe messen dus gaat redelijk traag. Morgen is kijken of er in deze tijd firma’s zijn die messen slijpen.
Afbeelding was na het wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:22

Dat hooi ziet er mooi uit Marlies! Ik vind het wel erg duur.
Ja dat werk van de eerste pup was ik eigenlijk ook al vergeten. Word ik nu fijntjes aan herinnerd. Voordeel van covid is inderdaad dat we nu beiden thuis zijn.
Oh die is ook mooi Kirrr!
Hier mag er ook wel wat regen vallen. Komende week gaan ze injecteren.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:31

DubbelDun schreef:

Nee het zijn kleine baaltjes! Maar ze zijn per 21 samen gebundeld. De 'laag' achter de kruiwagen zit nog dicht, die erboven is dus al open geknipt (3*7 baaltjes zijn het zeg maar). Het zijn overigens echt hele kleine pakjes, maar énorm strak geperst. Als je ze open knipt ontploffen ze echt :') .

Irene, ook heerlijk met dit weer met de wagen er op uit!

xXutopiaXx, oh wat heerlijk dat het is gelukt met de grondwaterpomp en beregening! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers haha! Maar wel perfect zo voor de wei! En Dije is mooi gepaneerd haha!

Kirrr , och wat een heerlijke floof <3
Wel balen van de beestjes bij de Shet -O- Zo'n gedoe!

[***], ja het is echt niet goedkoop. Maar, het hooi wat ik had betaalde omgerekend naar kilo's eigenlijk net zoveel voor. En moest ik meer van voeren omdat de voedingswaarde wel echt heel erg laag was. En qua kwaliteit toch ook niet helemaal consistent. En aangezien ik zelf nu ook niet kan slepen en niet kan autorijden is weer wat anders gaan regelen of ergens ophalen ook niet echt heel erg een optie. Dan is zo in 1x op de plek gezet wel ideaal! En met hoe mooi deze kwaliteit is voor zie ik wel dat ik dit gewoon lekker blijf voeren! Denk het mooiste hooi wat ik in vele jaren heb gezien voor de paarden zo!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:00

Da's ook zo'n knapperd Kir! :+:

Hebben de beregening nu ff op de oude, achterste wei getest. Vorig weekend geïnjecteerd en nog een beetje extra kalk gestrooid.. maar je ziet het mos nu gewoon voor je ogen bruin worden!! Jullie enig idee hoe dat komt?
Van de week komt hopelijk nog kunstmest, lavameel en extra zaad voor de nieuwe wei 8-) kunnen we het systeem mooi omleggen naar die kant, want dat stuk behoeft ook wel enig onderhoud inmiddels ^) :')

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 22:30

Kalk zal dan wel vocht intrekken uit het mos.

Maar heeft het zin om alles tegelijk op de bodem te gooien. Ik weet niet beter dan dat er 2 maand tussen het kalken en bemesten moet zitten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 05:59

xXutopiaXx schreef:
Da's ook zo'n knapperd Kir! :+:

Hebben de beregening nu ff op de oude, achterste wei getest. Vorig weekend geïnjecteerd en nog een beetje extra kalk gestrooid.. maar je ziet het mos nu gewoon voor je ogen bruin worden!! Jullie enig idee hoe dat komt?
Van de week komt hopelijk nog kunstmest, lavameel en extra zaad voor de nieuwe wei 8-) kunnen we het systeem mooi omleggen naar die kant, want dat stuk behoeft ook wel enig onderhoud inmiddels ^) :')

[ [url=m/v0Gh87.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens onze buurman komt t van t weer (akkerbouwer). Koude nachten en hele droge dagen.
Even gemist wellicht maar heb jij n grondwaterput? Wat voor pomp heb jij erin en welke sproeiers? Wij moeten dat nog kopen, vandaar :D

@Kir even de DA om Neocidol vragen? Dan is het in 1x weg. Is eigenlijk voor schapen. Voor paarden is er eigenlijk geen middel.... dus niet elke DA wil t geven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:34

BoRo schreef:
Ik kan op internet niet goed vinden wat het verschil is tussen een klepelmaaier en een bloter. Wat gebruiken jullie, en weet iemand het verschil?

zover ik weet is een klepelmaaier sterker. Voor het ruige werk.
Daar kun je ook bermen met bramenstruiken of jong uitgekomen boompjes mee pakken.
Deze is ook duurder en heb je een krachtige trekker voor nodig.
De gemeentes gebruiken die altijd.

Wij hebben een weidebloter.
Deze is minder sterk.
Maar pakt prima stront bossen gras. En een keer een takje uit de boom gevallen is ook green probleem.
Wij hebben vaak teveel gras en als we dan zien dat het gras te lang de winter in zou gaan bloten we ook een keer alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:15

Wat een knappe hondjes allemaal <3

En een shet met luizen, germ.

Mensen aan het sproeien en bemesten en bekalken zie ik!

Een vraag voor de mensen die een poel hebben, hoe hebben jullie dat aangepakt, zit er bijvoorbeeld doek in en zo ja, wat voor doek?
Ik denk dat een poel ons volgende project wordt :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:27

belle_boef schreef:
Kalk zal dan wel vocht intrekken uit het mos.

Maar heeft het zin om alles tegelijk op de bodem te gooien. Ik weet niet beter dan dat er 2 maand tussen het kalken en bemesten moet zitten

Ik heb echt geen idee.. ik doe maar wat _O- Het moet toch de bodem in, kalk hebben we in het najaar ook al gestrooid. Hadden nog extra gestrooid voor het mos.. Met het nieuwe weiland ben ik wel wat voorzichtiger.. daar ligt nu van een tijdje terug nog wat kalk op, want ook wel weer wat mos, en hopelijk komt dan deze week de kunstmest binnen... tja, volgens mij kan kunstmest prima tegelijk met de lava het land op... even in laten trekken misschien en dan de kale plekken beetje bijzaaien?! :') Dat zou mijn aanpak zijn, zo zonder tegenbericht van jullie _O-

Ir1ne schreef:
xXutopiaXx schreef:

[ [url=m/v0Gh87.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens onze buurman komt t van t weer (akkerbouwer). Koude nachten en hele droge dagen.
Even gemist wellicht maar heb jij n grondwaterput? Wat voor pomp heb jij erin en welke sproeiers? Wij moeten dat nog kopen, vandaar :D

Ohh dat zou goed kunnen ook ja 8-) mooizo!! {:}
Wij hebben een grondwaterput inderdaad, op 30m heb ik mij laten vertellen.. maar die zat er al toen we het kochten, en die buizen hadden ze hier ook nog liggen.. dus ik heb werkelijk geen idee.. zal wel een oudje zijn sowieso... kan het evt. wel aan de overbuurman vragen, die weet alles van dit huis _O-

Robijntjah schreef:
Een vraag voor de mensen die een poel hebben, hoe hebben jullie dat aangepakt, zit er bijvoorbeeld doek in en zo ja, wat voor doek?
Ik denk dat een poel ons volgende project wordt :o

Leukkkkk!! :):) Waar?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:28

Ik denk op het stuk waar we op uit kijken vanaf de keuken. En dan ruimte genoeg eromheen houden dat ze daar zeg maar paden hebben.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:34

Ik heb een poel, maar die zat er al :+ Is denk ik ooit wel uitgegraven, maar denk niet dat er plastic onder zit. Ik wil wel eerst de kwaliteit van het water laten testen voor ik hem geschikt ga maken voor de paarden. Teveel ijzer in het water kan bijvoorbeeld wel echt slecht voor hun gezondheid zijn.