Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:40

natalie sterkte met je paard :(:)

ohjajoh jij ook sterkte met je paard, hopelijk kan de ostheopaat veel bereiken :(:)

Vanmorgen was het kleine kitten toch dood. |(
Twijffelde gisteravond al of het wel genoeg melk binnen kreeg, niet dus.

Kalkoen zat vanmorgen weer aan de andere kant van de draad, dus dat werd weer ladders klauteren maar gelukkig snapte ze nu snel dat ze terug moest en haar kinders kwamen nu ook rap mee.
Ik wil een deurtje in het hek!

Verder gisteren met de honde training een spier in mijn bovenbeen verrekt ofzo.
Kon ineens amper meer lopen, gisteravond 2gr paracetamol genomen en nog pijn .
Nu kan ik weer iets beter lopen maar het doet nog steeds pijn.Stom gedoe :r

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:43

Afbeelding
Op deze foto heb ik de muur zelfs 30 cm , maar dat hoefde niet, was een uitprobeersel, de overige muren zijn 20 cm.

Afbeelding
Hier kunnen jullie mijn stalmuren zien.
Ik heb de stenen gewoon plat gelegd waardoor de muren 20 cm dik zijn.
Die krijgt geen enkel paard meer om of uit zijn voegen.
Was het gestamp en los rakende en omvallende stukken muur meer dan beu.
Kost wat stenen en je kunt niet in 1 keer naar boven metselen(cement zakt er dan onderaan tussenuit) maar eenmaal klaar voor altijd klaar.

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:22

Dat zijn volgens mij flinke blokken spatter.
Zo met die muurtjes wil ik het ook doen.
Wat jammer van het kitten zeg :(

We hebben nog een flink aantal rode en witte bakstenen staan.
Buitenmuren worden dan rood en de binnenmuren wit en dan waarschijnlijk dat ik de binnenkant in de stal zwart verf.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:04

Jammer van het kitten! :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:05

Oh balen dat de kitten toch dood is gegaan.
Fin dat de kalkoen terug is.

Top dat de bak bevalt en het goed ging.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:06

He wat vervelend dat de kleine meid het niet heeft gered :(
Sterkte met je spier :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:07

Thanx allemaal! Voel me alweer een stuk beter, zat er gister echt even doorheen. Nu nog bedenken hoe ik de kleine heks ga heropvoeden en het leven is weer leuk. En de telefoon zoekt mijn vriend maar uit anders ga ik gewoon weer mobielloos door het leven. Lekker rustig!

Ohjajoh, geen leuk nieuws. Maar mischien heeft ze wel helemaal geen pijn gehad de afgelopen jaren. Ze zal een houding hebben gezocht waarin ze juist pijnvrij kon lopen en werken. Dat ze daar dus scheef van geworden lijkt me niet haar probleem. Dat is het jouwe en ja alles corrigeren gaat wel pijn doen.

Physilum vezels heb ik ook jaren mee lopen etteren. Tot ik een keer bij de welkoop liep op te letten. Een of andere grapjas heeft zandkuur slobber gemaakt! Wat mij betreft briljant als ik hem/haar tegenkom krijgt hij/zij een dikke knuffel! Kost 27,95 per zak en dat is een volledige kuur voor 1,5 paard. Bodem wordt hier bijna uit de bakken gelikt zo gelukkig worden ze ervan.

Arm kitten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:11

Natalie36 schreef:
Thanx allemaal! Voel me alweer een stuk beter, zat er gister echt even doorheen. Nu nog bedenken hoe ik de kleine heks ga heropvoeden en het leven is weer leuk. En de telefoon zoekt mijn vriend maar uit anders ga ik gewoon weer mobielloos door het leven. Lekker rustig!

Ohjajoh, geen leuk nieuws. Maar mischien heeft ze wel helemaal geen pijn gehad de afgelopen jaren. Ze zal een houding hebben gezocht waarin ze juist pijnvrij kon lopen en werken. Dat ze daar dus scheef van geworden lijkt me niet haar probleem. Dat is het jouwe en ja alles corrigeren gaat wel pijn doen.

Physilum vezels heb ik ook jaren mee lopen etteren. Tot ik een keer bij de welkoop liep op te letten. Een of andere grapjas heeft zandkuur slobber gemaakt! Wat mij betreft briljant als ik hem/haar tegenkom krijgt hij/zij een dikke knuffel! Kost 27,95 per zak en dat is een volledige kuur voor 1,5 paard. Bodem wordt hier bijna uit de bakken gelikt zo gelukkig worden ze ervan.

Arm kitten

Weet ne toevallig welk merk? Wij hebben Boerenbond. Die zal het dan ook kunnen bestellen, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:20

Arme kitten!

Tja als je het zo bekijkt Nathalie, dan zou ik het eigenlijk liever zo laten, als het voor paard meer pijn oplevert om het weer goed te krijgen, ben benieuwd wat osteopaat hier over gaat zeggen.

Wel tof trouwens al die verschillende gedachtengangen, heb ik veel aan thanks!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-16 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:21

Zo, ff bijgelezen. Beterschap aan alle zieke/gekwetste mensen en dieren :(:)

Jammer dat je kitten het niet gered heeft Spatter. Y;(

Ik ga zodadelijk ff met de buurvrouw en onze honden wandelen, al zou ik nu veel liever opzadelen en de hei op gaan. Maar goed, nog een paar jaartjes geduld, er moet er eerst nog eentje groeien. Ik denk dat ik me maar eens met pen en papier aan dit topic ga zetten, heb hier al heel wat goede tips gelezen. Jammer genoeg is mijn brein wat minder goed in het opslaan van alle info. B-)

Net terug van de winkel, onze vrienden waar Quickstep in opfok zal gaan, komen zondag op visite en ik wil hen natuurlijk in de watten leggen. Kom ik thuis, blijkt dat ik mijn vlees vergeten ben 8)7 Dus moet vriendlief na zijn werk nog even de winkel binnen. Het was wel vrij druk in de winkel en ik had veel bij, dus liet ik aan de kassa iemand voor, terwijl ik mijn spullen uit de kar haal, vraagt een andere dame of ze ook niet even voor mag. Snap wel dat wachten niet leuk is, maar ik kan toch niet heel de winkel voor laten, omdat ik veel bij heb. Had trouwens vis en garnalen bij en dat mag met dit weer niet lang uit de koeling. De forel die ik bij heb is trouwens bedoeld als een verwennerijtje voor onze honden. Heb dat nog nooit gegeven, rauwe vis, maar volgens onze buurvrouw (nog een andere als degene waar ik zodadelijk mee ga wandelen) is dat wel mega gezond.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:51

Fabster schreef:
Natalie36 schreef:

Arm kitten

Weet ne toevallig welk merk? Wij hebben Boerenbond. Die zal het dan ook kunnen bestellen, denk ik.

Volgens mij is die van subli.. heb ik ook altijd

Even opgezocht dit is hem:
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... kg_1184991

23% psyllium in.. dat is minder dan bij sand clear ofzo.. maar omdat de dosering hoger is kom je uiteindelijk op hetzelfde uit
Laatst bijgewerkt door Licor op 27-05-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:16

Goede middag ,

In het vorige topic heb ik hier eens een vraag gesteld over onze staldeuren, en nadien ben ik wel blijven volgen, maar heb niet meer gepost.

Nu zag ik een tijdje geleden een opmerking over gluco -samine of balance ofzo geven ivm voorkomen hb ?
Of ben ik nu mis?

Ik kan het niet meer terugvinden en zou er graag wat meer over weten , omdat ik me wat ongerust maak over mijn friesje .

Als iemand me op het juiste spoor kan zetten : graag. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:29

Kaatje, het gaat om glucobalance van Phytonics. Op de website van Den Hoek, Laarakker kun je daar info over vinden. Het helpt het metabolisme weer een beetje op de rit te krijgen. Maar ter voorkoming van HB vind ik wel iets teveel credit. Daar moet je wel iets meer voor doen dan alleen een kuur erin gooien.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:36

Oké , dat wordt zo een rondje Welkoop. Zandkuurtje hier ook nodig nu ze voorlopig nog in de bak staan.
Ahhh....babypoes is niet meer. Wel sneu zo'n kleintje.

Vorige week 1 van de stalkatten in laten slapen, en net heeft mijn man onze huispoes in laten slapen. Stalkat had het aan zijn nieren en blaasgruis, heeft nog een week in de kliniek gelegen maar de nierwaarden bleven torenhoog. Slik, moet daar de rekening nog van krijgen en onze Noortje hebben we als 8 jarige uit het assiel gehaald en is altijd een brekebeentje geweest. Vorige week vierden we nog haar 16e verjaardag.
Zo hadden we er 7 en nu nog maar 5 ;(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:59

Oh als die poesen en het kitten. Erg zielig.

Spatter ik kan je foto's niet bekijken. Had het graag gezien, ben hier nog aan het plannen voor een stal. Het word eigenlijk een schuilstal. En zit er dus ook aan te denken om het een stukje opm te trekken met steen. Als zie ik bij velen van jullie een geheel houten stal. Ik ben alleen alleen een beetje bang dat ze dan de wanden weg drukken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:26

Glucobalance houdt de suikerspiegel in balans. Is ideaal voor pony's met ir of die HB gevoellig zijn. Als ondersteuning

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:28

Ik blijf hier uren tellen omdat ik bang ben dat ze teveel binnen krijgen op de wei. Het gras is nu wel goed uit geschoten en uitgebloeid en dan zou het minder erg zijn toch?

Diva kwam net speciaal van de andere kant van de wei naar me toe om te gaan liggen. Heerlijk paardje is het <3
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:54

Ik word helemaal gek van die fructaanindex etc.,gras is slecht, op zand is slecht, hooi is slecht, korrel is slecht.
Ik doe het op gevoel en door te kijken hoe mijn paarden reageren. Merk ook dat mijn paarden het heel goed zelf regelen. Die blijven echt niet eten.
Moet het ook aanpassen aan mijn werkuren.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:55

Aah wat een lieve foto!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:16

Speciaal voor Kirrr: (bron zie link)

http://www.safergrass.org

Does this website apply to your horse?
It has come to my attention that this website is making people afraid to graze all horses;
not just the ones that are prone to laminitis or obesity. I am very sorry. I was not my
intent. The reason I have worked so long and hard to understand the factors affecting
the sugar content of pasture is so I can maximize my insulin resistant ponies grazing
time when the sugar content is lower. My aim is to empower people to make better
decisions about when to graze high risk horses- not to create or feed fear. I don’t want
horses in dry lots or stalls unnecessarily. Picture me with a Scarlett O’hara hat on,
clenched fist raised, saying ‘As God is my witness, my ponies will graze’. Fresh green grass is nature perfect food for horses. But sometimes it can be too high in sugar for a few horses. Many horses can eat grass all the time with no problems. Others may need to have grazing restricted to prevent obesity. Some may be able to graze 24/7.
If any of the following describes your horse, then this website applies:

Has had laminitis or founder.

Has been diagnosed as being insulin resistant (fasting insulin >20 uIU/mL).

Is obese, or has abnormal fat deposits at a normal body weight.

Has had gas colic on pasture during times when nights are cool.

The rest of you: get off the internet and go ride your horse.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:15

Helemaal met je eens Kirrr! Heb er in het begin van het weideseizoen zelfs slecht van geslapen.. Maar ze leven allemaal nog steeds en staan 24/7 op gras.

Bedankt voor de link Wilma! Ik mag lekker gaan rijden dus! Nu eerst m'n zadel binnen krijgen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:16

Jammer van het kitten!
Wat een lieve foto van Diva.
Ik ga naar buiten de wei uitmesten, van gisteren en vandaag en de paarden het laatste stuk lange gras geven van dit stukje wei, ze moeten nodig om naar de andere kant voordat het daar weer te lang is. Het is groeizaam weer voor het gras, bloemen en de planten ( en wat dan weer minder is het onkruid ook)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:35

Goeie link, Wilma! En Kirr, laat je niet gek maken. Als je paard het goed doet: no worries, hey!

Vandaag weer zo moe. Zit weer in mijn niet-goed-slapen periode. Wou eerst wat met de paarden doen, maar had de fut niet. Dochter moest van mij wel wst met hasr pony doen, dus ik heb ze toch ook allemaal even gepakt. Niet al te fanatiek, maar even relaxt een beetje rommelen. Dochter daarna blij en ik ook. Nog weer kort stukje met Sjaak langs de weg gelopen en dat ging ook goed. Zelfs wat pasjes in draf gedaan. Ooit fiets ik met hem ook!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:37

Hier vandaag voor het eerst echt een buitenritje gemaakt met Bubbles. De start ging goed. Daarna toch wel wat spanningsmomenten en zijwaartse gangen. Twee keer niet verder durven lopen. Eenmaal thuis was ze bekaf van alle indrukken. Flink gapen. Vriendlief vind het maar niks als ik alleen op pad ga. Echter wil ik haar toch trainen zodat ze buiten ook ontspannen kan blijven in haar eentje. Uiteindelijk wil ik graag inladen en naar een mooi natuurgebied om te rijden.

Wielrenners blijven toch kloothommels zeg. Wat kunnen die zeiken en gevaarlijk doen tov paarden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:43

Heerlijk Fabster om zo lekker samen met jouw dochter bezig te zijn.

Hier begin de wei thuis nu ook goed te groeien. Onkruid ook. Dus binnwnkort ff spuiten.

Zadelmaker had de rekening klaar. 440,- Een zadel beetje bijvullen, andere nieuwe vulling en nieuwe singelstoten. Schrok toch wel vd rekening. Maar ja wat moet dat moet. Is mijn eerste ervaring met een zadelpasser en aanpassingen.
6 juni komt de osteopaat 105,- per paardje. Dierenarta komt in juni ook enten. En dan is het bye bye vakantiegeld...

Caya moest hier ook ff op Buppie voordat ik weg mocht gaan.En ze moest een cap op. Net als mama!

Afbeelding