Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kim_W schreef:Wat mij opvalt is dat mensen die paarden aan huis hebben hooi/stro alleen rekenen in de maand dat ze betalen. Maar elke maand wordt het wel gevoerd/gestrooid, dus het zijn wel degelijk kosten die je elke maand hebt.
Dit kan best een vertekend beeld geven.
Kim_W schreef:Wat mij opvalt is dat mensen die paarden aan huis hebben hooi/stro alleen rekenen in de maand dat ze betalen. Maar elke maand wordt het wel gevoerd/gestrooid, dus het zijn wel degelijk kosten die je elke maand hebt.
Dit kan best een vertekend beeld geven.
KoudbloedKim schreef:Maar dat zijn wij dan die maand toch niet kwijt?
Zo hebben we begin December stro ingekocht, 75 euro en daar doen we een maand of 3 mee.
Dan kan ik elke maand 25 euro neer zetten, maar eigenlijk hebben we het ingekocht en zijn we dat dus alleen in December kwijt geweest.Daar staat ook het hele bedrag.
Bovendien wisselt het ook nog weleens en moet je dan ineens alles terug draaien van de afgelopen maanden op die manier.
KoudbloedKim schreef:Bovendien betalen wij hier in het noorden even veel of zelfs minder voor een huis met stallen en land als mensen in bijvoorbeeld Amsterdam voor een klein appartement.
Dan zou je dat ook weer onder moeten gaan verdelen.
Ik denk ook dat het zoals het nu gaat gewoon het makkelijkste is.
sneeuwpop schreef:KoudbloedKim schreef:Bovendien betalen wij hier in het noorden even veel of zelfs minder voor een huis met stallen en land als mensen in bijvoorbeeld Amsterdam voor een klein appartement.
Dan zou je dat ook weer onder moeten gaan verdelen.
Ik denk ook dat het zoals het nu gaat gewoon het makkelijkste is.
Over het algemeen zijn de lonen ook weer lager in het noorden dan in/ om Amsterdam. Anders zouden mensen daar ook niet kunnen wonen.
En een huis in het noorden zonder extra grond zal in de meeste gevallen goedkoper zijn dan met grond - bij dezelfde ligging etc.