Niet elke welkoop verkoopt strokorrels. Het hangt er vanaf waar de winkel bij aangesloten is. Die in Wageningen is van Rijnvallei en die verkopen het niet.
Ik weet niet waar ze bij aangesloten zijn, maar kan het eens vragen als ik er weer eens ben
Overigens waren de korrels net nog niet uit elkaar gevallen zoals ze bij Strovan wel zijn na een paar liter water. Ben dus benieuwd wanneer dat wel gaat gebeuren.
Tjonge ik heb nog meer betaald dan 7,20 per zak. Zou het nog eens moeten nakijken maar het staat mij bij dat ik 7,70 heb betaald.... Zo hou je je klanten niet.....
S_R_A_H_A
Geplaatst: 07-02-10 00:01
wij hebben ook strokorrels gehad maar we vinden vlaslemen tog een pak makkelijker en de paarden willen liever op het biobed liggen dan op de korrels
Als ik een halve pallet van Imker omreken kom ik op 8,80 thuisgebracht.
De korrels waren vanochtend nog niet uit elkaar gevallen. Maar ik heb niet het idee dat ze er van gegeten hebben. Ik zag tenminste vanochtend geen tevreden kauwende koppies over de staldeur komen
Jannepauli
Geplaatst: 07-02-10 11:37
Hmmm... jij had die korrels van Top in Harskamp? Het doet me denken aan mijn allereerste experiment met korrels: die had ik ook bij Top gehaald en deed toen een proefje met wat korrels in een bakje water .. het duurde uren voordat er ook maar iets van uitéénvallen te zien was. Ik heb de hele lading toen weer teruggebracht naar Top - het waren 'merkloze' in een doorzichtige plastic zak.
Royal Stro heb ik ook gehad bij Top vandaan. Kosten idd 5,49 per zak. Ze vallen slecht uit elkaar waardoor je ze met uitmesten weer wegschept. Dat was de reden dat ik nu weer 8 zakken crushed had meegenomen. Het blijft een lastige business om de juiste korrels te vinden.
Heb de chopped strokorrels via haardhout.nu en na 2 dagen bij de ruinen en een dag of 4/5 bij de merrie is het een prachtig zacht bed geworden. Volume is ook toegenomen en er ligt een mooie laag. Ben er heel tevreden mee, bijna geen werk en mooi droog en schoon, wat ik niet bij stro had. Omgerekend betaal ik per zak ongeveer 4,35 euro
ik zag toevallig bij de leverancier hier in de straat ook een vrachtauto van haardhout het erf afrijden afgelopen week! Ik zal daar binnenkort eens informeren wat ze daar nu kosten!
DubbelFun
Geplaatst: 07-02-10 17:14
De Royal korrels beginnen nu iets uit elkaar te vallen. Wel had ik bij Missy al een natte plek. Daar waren de korrels én uit elkaar én meteen te nat om te laten liggen. Let wel Missy heeft een HIT-matras op stal, dus een veel kleiner oppervlak waar bedding ligt én ze plast erg veel
Neff
Geplaatst: 07-02-10 17:16
@ Jennyk: Kan ik je zo wel vertellen, net iets minder dan 260 euro incl bezorgen. Is 840 kg op 1 pallet. Als je ergens woont waar je niet met een enorme vrachtauto kunt komen moet je het wel even doorgeven, want bij ons kwamen ze dus ook met die vrachtauto en dat kan echt niet, moest ik de laatste 100 meter alles nog overbrengen en de vrachtauto moest een heel eind achteruit rijden, beetje onhandig.
jennyk
Geplaatst: 07-02-10 18:04
neff: nou ik wil wel weten of hij veel meer (of minder ) dan die 4.35 per zak vraagt.
1 statiegeld pallet a 50 zakken a 20 kg kost inclusief btw en transport 291.50 euro. pallet 9 euro. levertijd 5 werkdagen.
Met vriendelijke groet,
JW Tap
Ecobodem BV
prutsmuts zijn de meningen over de eco bodem? Sorry voor de vragen, ben er nog een leek in!
diana1
Geplaatst: 07-02-10 22:24
Ervaringen met de Ecobodem korrels kun je lezen via onderstaande links....samen met de chopped korrels van Zeolite/Haardhout en de Reformtaler stronestjes.
Ervaringen zijn goed!
DubbelFun
Geplaatst: 07-02-10 22:27
karev schreef:
dit is van ecobodem: 1 statiegeld pallet a 50 zakken a 20 kg kost inclusief btw en transport 291.50 euro. pallet 9 euro. levertijd 5 werkdagen.
Dat is dus 6,01 euro per zak. Scheelt wel aanmerklijk met dat andere merk (was dat Strovan?? )