Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoRo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:01

bedankt voor de tips en ervaring, ik ga eerst marktplaats afstruinen, ipv zo'n goedkope, wss slappere kruiwagen te kopen!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:52

Zo, Jolly is weer kaal.
Het kost hem zo bizar veel tijd om uit de wintervacht te komen dat we hem er sinds 2 jaar maar even bij helpen. Als we het hem zelf moeten laten doen duurt het tot eind juli. Geen grapje (lang leve PPID).

En Miracle heeft inmiddels zijn manen in 3 vlechten (heel dik) en zijn eczeemdeken weer om.

Heerlijk weertje!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:24

Ik twijfel om Jonique te scheren. Ben bang dat ze weer gaat jeuken door de dikke vacht en dan haar manen weer af schuurt _-:(

Heb Elevada nu ook met vlechten staan, maar heb juist het idee dat er nu meer haar afbreekt dan voorheen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:31

Ik scheer mijn oudje al jaren omdat ze nooit door het haar heen kwam en nu verhaart ze als een malle. Alleen vandaag heb ik er al 2 emmers haar vanaf gehaald.
Nadeel van scheren vind ik dat die kleine haartjes er later alsnog uit moeten en dat ze zich vreselijk gaat lopen schuren omdat die zo jeuken blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:34

Ik twijfel ook nog, heb een maand of 3 geleden geschoren. Ze heeft wel wat meer haar dan m'n paard (niet geschoren), maar niet zoveel dat het te warm is of ze er last van heeft. Ik denk dat ik het nog even aan kijk, hopen dat ze zelf toch een beetje gaat verharen.

Het is inderdaad echt heerlijk weer. Ik had vanmorgen een extra vroege dienst, dus mooi op tijd vrij en nog even van het zonnetje kunnen genieten! :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:44

De shet scheer ik ook al jaren, is niet eens oud maar komt ook niet door zijn vacht heen. Het oudje ( vermoed ppid maar test wees het nog niet helemaal uit) is al helemaal verhaard terwijl dat net een mamoet was deze winter en de het heeft slechte enkele losse haren en ik denk dat ik die morgen ( deels ) scheer. het zou 23 graden worden

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:54

Hier heeft de shet dit jaar ook veel last.
Morgen wassen en dan ook (deels) scheren. Is nogal een bangerik dus benieuwd hoe dat gaat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:02

Je kunt ook deels scheren idd, bijvoorbeeld een streep direct langs de manenkam, de oksels en borst. Daar voorkom je al een hoop broei mee, is mijn ervaring.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:33

Hier verhaart ze ook als een malle nu. Vorig jaar hadden we haar nog niet zo lang en zat ze ook niet heel best in haar vacht, dus ik denk dat ik het nog een jaartje aan kijk. Ergste geval schuurt ze weer haar maantop af :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:17

Hilary schreef:
Je kunt ook deels scheren idd, bijvoorbeeld een streep direct langs de manenkam, de oksels en borst. Daar voorkom je al een hoop broei mee, is mijn ervaring.

Ik laat de pootjes altijd staan, dan is het net zo`n geknipte poedel :D Vorig jaar had die zelfs zo`n jeuk van zijn dikke manen dat ik ook die heb mee geschoren. Hij heeft geen eczeem maar alles is zo dik
(niet alleen zijn vacht, hijzelf ook een echte Bourgondiër) dat het meteen gaat broeien

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:35

Ik moet Miracle's manen wel vlechten, die zijn zo lang en dik dat ik anders het halsdeel van de deken niet dicht krijg hihi.

Net Punette nog even flink onder handen genomen met de furminator, er kwam een halve kruiwagen haar vanaf.
Merk bij haar dat het met het jaar meer energie kost, maar goed ze doet het wel altijd echt heel snel. Ze wordt morgen ook al 20 dus is ook niet de jongste meer. Morgen vlecht ik haar manen ook in, geen deken maar ze heeft manen tot haar knieën en dus is een beetje ventilatie met het warme weer wel welkom ;)
Als het echt te gek wordt haal ik bij haar het onderste deel van de hals en de borst nog eruit, ze heeft vandaag al aardig lopen zweten. Maar dat zien we nog wel even.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:08

Hier ook aan het denken om de shet te scheren. Die schuurt zich rot :(:)
Nu de nacht temperaturen wat hoger worden moet dat wel kunnen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:19

Ik heb Elevada voor het eerst zonder deken staan nu. Voelt heel raar maar was net zo warm nog...

Ik heb nog geen scheerapparaat dus zou me er ook nog in moeten verdiepen etc... zo geen zin in :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:21

Hier maar 3 graden deze nacht, dus toch terug dekens op.
Morgenavond laat ik ze wel af denk ik.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:42

Maartje_M schreef:
Ik heb Elevada voor het eerst zonder deken staan nu. Voelt heel raar maar was net zo warm nog...

Ik heb nog geen scheerapparaat dus zou me er ook nog in moeten verdiepen etc... zo geen zin in :')

Ik heb twee jaar geleden één bij Divoza gehuurd. Beide messen kwamen niet door de vacht heen. Dus ik terug met dat het niet lukte, kreeg ik nieuwe messen mee. Die kwamen er ook niet door, dus daar sta je dan met je goede gedrag. En o ja, het lag vast aan mij...
Toen heb ik via internet een moser max 45 gekocht, officieel een tondeuse voor honden.
En die gaat als een warm mes door een pakje boter! Echt briljant, ik heb Jolly twee keer volledig geschoren voor de messen bot begonnen te worden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:07

Wat een kruiwagen- en scheer-geklets :P :D

Ik heb héérlijk genoten van het weer vandaag.. wat een cadeautje :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:51

Puppy spam! Meet [***]:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb mijn handen vol aan deze dame...... maar wel gezellig en een hele welkome afleiding in deze tijd.
Geniet allemaal van het mooie weer en blijf vooral gezond!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-20 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:52

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Geniet er van!
Het duurt zo kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:01

Och wat lief! <3 Geniet er lekker van, ze zijn zo snel groot ^)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:50

Ah wat een dotje, heerlijk zo’n pupsel in huis. Veel plezier en geluk met haar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:03

Ahhh wat lief :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:04

Wat een schatje [***]! Die oortjes ook, zo schattig.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:20

Aah wat een leuke pupsel. Geniet ervan. Voor je het weet ist groot. Mijn pupsel is gister half jaar geworden. En al 25 kilo...ongeleid projectiel nog. Maar zo leuk.
Afbeelding

En het verharen gaat hier mooi. Dieter is op een paar haren na alweer een prachtig glanzend paard. De Kleine Jazzlyn gaat ook netjes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:10

Ahhh puppy :+: Nou ben blij dat Brego zich eindelijk een beetje normaal gaat gedragen _O- Wordt deze maand 1!!! En weegt 45kg :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:01

Moet eerlijk zeggen dat ik een volwassen hond leuker vind :o . Dit is natuurlijk mega schattig, maar man wat een gedoe! Ik weet waar ik aan begonnen ben, maar ben blij als we een maand of 2 verder zijn _O-

Oh die Brego gaat ook hard!
Pupsel is ook gaaf!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-20 12:03, in het totaal 3 keer bewerkt