Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Hoe gaat het bij jullie, hier is het land en de bak erg nat maar dat is iedere winter. De paddock is betegeld dus dat is fijn, toen het zo regende zorgde ik voor een schone stal met vlas. Vlas gebruik ik al jaren en opeens reageerde hij heel erg op het stof.
Ik ben op zoek gegaan naar olifantengras maar dat was echt veel geld. Ik had 1 baaltje voor 30 euro om uit te proberen maar het is echt top spul. Eindelijk vond ik een bedrijf en die baaltjes waren redelijk betaalbaar dus maandag komen er 40 baaltjes. De mest wordt nog steeds gecomposteerd en er worden bijna dagelijks zakken opgehaald. Zelf de mest composteren scheelt me zo'n 1000 euro per jaar. Nijssen kwam het op halen maar een container huren en de container laten legen is gewoon veel geld.
Duhelo schreef:hoeveel paarden hebben jullie dat dat lukt?
Vriendin van me heeft 9 van die bakken staan voor twee D pony's
Ik ben het ooit begonnen, maar ik heb ongeveer een kubiek mest per week, als ik rekende en telde had ik iets van 20 dergelijke bakken nodig om rond te raken (of zelfs meer)
BarbaLala schreef:@Duhelo; Wat fijn joh!
Noem je de Draver en PRE nou de kleintjes?hilarisch!
![]()
Meine gute, 6 kruiwagens per dag. Ik zou sterven van ellende denk ik. Respect dat je dat trekt!
En dankjewel, je omschrijft het perfect.
@Marleen_usar; klinkt als een mooi systeem maar wel erg bewerkelijk denk ik. (Tenminste, mij vergaat de moed haha.)
marleen_usar schreef:Ik heb 1 grote bak een langwerpige lage bak, een hoge bak en nog 1 lage bak. Als je zorgt dat het snel composteerd heb je genoeg aan een paar bakken.