Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Handig, die shetters! Ik gebruik er mijn hond voor. Scheelt ook een hoop in de stress. 

Alleen de €399 aanschafkosten vond ik toch best pittig dus ben ik verder gaan speuren en ik heb een goedkopere oplossing gevonden in -ja echt- de Chickenguard
Dat is een apparaatje wat eigenlijk bedoeld is om het luikje van het nachthok van kippen op gezette tijden open en dicht te doen, maar met een sluiting van een tuinhekje, een poortgreep en een veer werkt het hier ook als automatisch poortopener
Mijn vreetzakken krijgen nu dus als ze van de wei afkomen begin van de avond 2 goed volle hooinetten in de paddock en om half 1 's nachts gaat dan de veer naar de bak open, daar staat een grote palletbox met nog een keer een flinke portie hooi. Voor €139 vind ik dit een prima oplossing en nee, het is geen reclame, maar kan me zo voorstellen dat meer mensen hier (schrijvend of alleen meelezend) iets aan hebben
Filmpje is een beetje knudde maar om een idee te geven van hoe het werkt, hier open ik 'm uiteraard even handmatig om te laten zien maar je kan de tijd zelf instellen.