Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:06

Wij hebben dus op de ca. 5ha die nu omheind is 4 paarden staan. Dit jaar hebben we voor het eerst de 3ha aan huis laten hooien dus het is even afwachten hoe we nu uitkomen met het gras. Vorig jaar was een extreem droog jaar en hebben we dus de hele zomer moeten bijvoeren. In principe staat er altijd een baal hooi beschikbaar voor ze maar kiezen ze zelf of ze het nodig hebben of niet. Het kan dus zomaar zijn dat een baal 3 maanden in de ruif ligt in het voorjaar en dan ineens binnen een paar dagen op is omdat de wei niet meer voldoende gras biedt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:07

Ik moet sowieso bijvoeren want die van mij is hb-gevoelig en mag dus niet fulltime op vol gras. Ik moet eens bedenken hoe ik het straks ga doen want wil ze het liefste 24/7 buiten met schuiloptie alleen is daar de situatie niet helemaal naar nu. Als we volgende week getekend hebben, zal ik hier eens wat foto's delen, mogen jullie even meedenken hoe ik dat kan aanpakken.

Welkom belle_boef!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:21

Maartje_M schreef:
Tja wat vind je betaalbaar? Wij keken tot 6 ton en daar stond echt best wel wat voor. Maar dat classificeert misschien niet iedereen als betaalbaar

Dat is idd voor velen onbetaalbaar.
Daar krijgen wij iig geen hypotheek voor.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:40

Wij konden ook kijken tot 500.000 euro.
Maar toen werkte ik zelf ook nog.
Mijn man wilde heel graag dat ik drastisch minder ging werken. Of helemaal zou stoppen.
We woonden ook nog eens dicht aan de grens van Duitsland dus wij hadden zoiets van waarom kijken we niet over de grens.
Nu dus een huis van 2 ton met een hectare grond en een groot huis en ik hoef niet meer te werken.
Iedereen blij.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:47

Ja, dat wil ik ook wel. Een huis voor 2 ton, een hectare, een (groot) huis en maar 1 die hoeft te werken :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:54

Ik werk ook niet. (Alleen vrijwilligerswerk). Huis gekocht voor 147.000. 700 Meter eigen grond, waar de stal en de paddock op staat. De weides huren we, maar stukje bij beetje gaan we dat kopen.

De zomerweide vandaag opgesplitst en van één van de stukken een springweitje gemaakt. :D
Afbeelding

Het is nog niet klaar, we gaan er morgen mee verder.
Afbeelding

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19756545_1478418708916432_5451277032081960082_n.jpg?oh=6bff4aed92dedb3b37bc7f09ce75c5b6&oe=59C43F56

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19748374_1478420392249597_6443352755888248517_n.jpg?oh=c2f96e266d1e02d97d85f76e009bed8d&oe=59CFD763

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:10

Jotoma schreef:
Ja, dat wil ik ook wel. Een huis voor 2 ton, een hectare, een (groot) huis en maar 1 die hoeft te werken :o

De grens over dan haha.
We moeten wel veel doen aan het huis hoor.
De staat is prima maar wel van binnen erg verouderd en ik denk dat we er al zeker 50.000 tegenaan gegooid hebben om het op te knappen (En we zijn nog lang niet klaar).

Ziet er goed uit Chasey :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:41

Phoe, als ik die prijzen hier zo lees dan zitten wij duidelijk in de verkeerde regio. := We waren wel net op tijd met kopen, momenteel worden dezelfde soort huizen als wij nu hebben al verkocht voordat ze op Funda staan.

We hebben nu 6.500 m2, waarvan denk ik ca. 5.500 voor de paarden. 4.500 m2 daarvan is weide, de rest paddock/ bak en inloopstal. Ik zou niet weten wat ik met meer grond zou moeten, ik vind dit al een klus qua onderhoud. :P Maar wij hebben dan ook alleen een klein paard en een shet.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:56

Anke schreef:
Maartje_M schreef:
Tja wat vind je betaalbaar? Wij keken tot 6 ton en daar stond echt best wel wat voor. Maar dat classificeert misschien niet iedereen als betaalbaar

Dat is idd voor velen onbetaalbaar.
Daar krijgen wij iig geen hypotheek voor.

Poeh dat kunnen wij als 2 verdieners ook absoluut niet krijgen! 360/400.000 met veel eigen geld er dan bij in mag het netttt aan..

Hij werken en ik beetje met men dieren thuis.. poeh dat klinkt als een droom zie alleen niet gebeuren _O- en het ook niet snel uit vriendlief zn mond komen :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 05:36

Leuk zo'n springwei Chasey!

Ik moet er niet aan denken niet meer te werken :o ik heb nu dan zwangerschapsverlof maar aan het einde dalijk ben ik dat echt heel erg beu :o
Mijn man heeft wel echt een heel goede baan, anders konden wij dit ook niet hoor. En ik verdien zelf ook niet heel slecht.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 06:24

Wij hebben ook onder de twee ton gekocht, maar moeten nog wel verbouwen. Hopelijk voor de herfst de grootste dingen achter de rug. Wij zijn overigens ook tweeverdieners, maar werken wel allebei parttime.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:03

Hier ook twee verdieners, maar wij wilden het op 1 inkomen kunnen doen... Je weet nooit wat er kan gebeuren :) We doen het dus alleen op mijn inkomen, en van wat ik met mijn tweede baan verdien, en mijn man zijn salaris, doen we leuke dingen en de boel renoveren zeg maar :D
Anders had ik ook wel een kant en klaar paarden object kunnen kopen, want met alles erbij geteld hadden wij idd ook tot 5 of 6 ton kunnen gaan. Maar wij hopen het in 10 jaar afbetaald te hebben, en dat was in dat geval ook niet gelukt haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:30

Ik werk 24 uur man fulltim. Eigenlijk wel ik 32 uur maar nu vit het 4e jaar ouderschapsverlof. Laatst een maand overgewerkt maar dat was een ramp. Ik kreeg het niet gedraaid thuis met huishouden , de paarden en kinderen. Helaas verdien ik nu ook een stuk minder op kantoor dan voorheen als leidinggevend maar met 2 kinderen is fulltime werken niet te doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:24

Voor diegene die onder de twee ton gekocht hebben. Moet er dan nog enorm veel aan het huis gebeuren? En welke omgeving is dat?

Ik vind dit bijv acceptabel als woonhuis, behalve de keuken. Maar verder echt wel top:
Huis in Smilde gevonden via #funda
http://funda.nl/49444476

Maar die prijs... en hij staat al meer dan 6 maanden te koop. Dus wat zie ik hier over t oog?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:38

Ik denk een combinatie van factoren. Als ik dat zie, denk ik "aan de Rijksweg". Vervolgens ga ik foto's kijken en denk ik "poeh, nat in die wei zeg", daarna kijk ik naar de kaart en vind ik het bos te ver weg.

Edit: het is natuurlijk maar net hoe je criteria zijn. Lag dit pand verder van de rijksweg, dichterbij het bos en op drogere grond, zou ik wel gaan kijken. Maar er zijn ook mensen die dat bos niet zo belangrijk vinden, of die het niet erg vinden om aan een rijksweg te wonen, of die een goed gedraineerde paddock aanleggen en het verder wel best vinden als het weiland wat natter is.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:41

Ik reageerde al niet zo heel veel, maar 'mag' dat straks helemaal niet meer doen...ik heb namelijk mn huis met 1,5 ha grond, en alles compleet ingericht voor de paarden, verkocht. Mijn eigen paarden staan al weer op pension, sinds zondag. De adoptiepony staat nog wel aan huis, maar sinds zondag met de 2 paarden van de nieuwe eigenaar van het huis. Allemaal zó snel gegaan, echt bijzonder. Maar ben er superblij mee. Fulltime werken, drie paarden, hond, katten, alles alleen doen, het werd mij echt veel te veel. Sta weer op een doe-het-zelf stal waar ik eerder alleen met mijn merrie heb gestaan, dus met name in de winter wanneer ik ze binnen wil hebben 's nachts, betekent dat wat meer werk, maar dat vind ik juist heerlijk. Alles zelf bepalen, en toch een stuk minder werk en verantwoordelijkheid voor mij. Paarden komen in de toekomst alleen weer aan huis wanneer ik er véél meer tijd voor ga hebben, anders echt niet meer. Ik kijk zo uit naar weer zomaar een weekendje weg, vakanties die weer mogelijk zijn zonder een hele lading geregel en georganiseer en er dan toch net geen goed gevoel bij hebben... Ik heb diep respect voor iedereen die zich volledig blijft geven en elke dag met volle energie en moed aan de slag blijft gaan. Voor mij is het avontuur over, en dat voelt als één grote opluchting.
De huizen met een beetje grond, gaan hier trouwens ook als warme broodjes (Achterhoek). Had enorm veel interesse, en denk dat als ik het per opbod had verkocht, ik er een stuk meer voor had kunnen krijgen. Maar heb het uiteindelijk zelf verkocht aan mensen die ik ken en weet hoe ze met de paarden zijn. Compleet op 1 lijn, en buiten de makelaar om op een avond verkocht. Ben enorm opgelucht met de hele gang van zaken, en had het niet beter kunnen wensen.
Wat ik obv de verkoop van mijn eigen huis wel kan adviseren aan mensen die op zoek zijn: wees brutaal. Wil je iets écht hebben, wacht dan niet op de makelaar of de kijkdag, maar ga eens langs, maak een babbeltje met de eigenaar en kijk wat mogelijk is. Misschien niet de allernetste manier, maar dat gebeurt hier dus wel zo, en regelmatig. Anders vis je achter het net. Echt een gekkenhuis, maar als je persé wat wilt, moet je er voor gaan.

Ik blijf wel lekker meelezen, want blijf dit één van de fijnste topics van bokt vinden. Iedereen heel veel plezier met alle beesten aan huis, en succes met de huizenjacht!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:44

Wij hebben net onder de 3 gekocht. Er was niks voor de paarden en ligt vol met vijvers. 1 vijver hebben we al dicht wordt weide. Effectief heb ik nu gok ik 2000m2 weide in gebruik op een perceel van een hectare. Er ligt nig een stevig omheind stuk van zo"n 2500m2 met een vijver die tzt dicht moet. Mijn bak wordt deze
Maand gestort als paddock. Als dat klaar is heb ik zo'n €6000 gespendeerd aan klaar maken voor de paarden. Wij hebben het net onder de 3 ton gekocht in een uithoek van Drenthe. Huis is in redelijke staat. Er staat nog een kas op van 700m2 die in nog net acceptabele staat is. De kas gaan we omtoveren tot schuur.

Het was echt een uniek object. Een klein huisje met redelijk wat grond. en echt een gelukje er staat momenteel ook echt niks op funda hier in de buurt. Denk dat de
Markt op dit moment zo is dat je echt geluk of geld moet hebben.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:46

@ Jotoma: wij hebben in Oost-Groningen gekocht. Huis stond al een eeuwigheid te koop, was twee keer verkocht maar kopers kregen het telkens niet rond. Ons huis is echt een droomhuisje om te zien. Een heel mooi klein woonboerderijtje aan een doorlopende, maar niet drukke weg. Er moet wel het een en ander gemoderniseerd worden, maar om je een indicatie te geven: wij zitten straks inclusief verbouwing (voorhuis krijgt schuimbeton + vloerverwarming, nieuwe groepenkast, verplaatsing hoofdkraan en compleet nieuwe keuken) nog steeds niet boven 2 ton. Het zal niet veel schelen, maar we blijven daar wel onder.

Ons huisje is ook echt geen wrak hoor, maar er is gewoon aan te zien dat er wat oudere mensen hebben gewoond en het is dus gewoon nog niet echt gemoderniseerd.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:47

Ik vind die ook te duur eigenlijk nog voor wat je hebt. Zoals hierboven gezegd.. die weide mag je eerst wel gaan verhogen. Ik denk voor zo opject dat 320 eerder een nettere prijs ks

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:49

Wij hebben onder de anderhalve ton gekocht maar wat we kochten was ook niet geschikt voor de paarden eigenlijk. Wel een mooi groot huis maar 2 onder 1 kap met achterstallig onderhoud van zon 30 jaar en een tuin van 11 meter breed. De achterste 600 vierkante meter krijgen we er bij waardoor we wel een paddock voor de paarden kunnen hebben hier.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:50

Bij ons was het letterlijk huis strippen en overnieuw beginnen. Er was 30 jaar niets meer aan gedaan. Daan heeft hoofdzakelijk alles zelf gedaan. Nieuwe leidingen leggen, elektra,afvoer ed. heeft hij uitbesteed. Verbouwen heeft hij zelf gedaan.
Ons huis is in Enschede.

Jotoma, als ik naar de foto's kijk zie ik op meerdere foto's schimmel aan de muren. Ook bij de achter(?)deur. En dan vraag ik mij af wat er achter die scrootjes verstopt zit. En waarom alles zo wit is gemaakt.
En de weide lijkt me ook nat?

Voordat we in ons koophuis konden, hebben we tijdelijk in een ander huis moeten wonen. Dit omdat de vrouw die antikraak in het koophuis zat er weigerde eruit te gaan. Dus alles liep eigenlijk in de soep en stonden wij op straat, want wij hadden de huur van de huurwoning al opgezegd. We hebben gelukkig een tijdelijke woning kunnen krijgen, maar dat huis zat ook vol met schimmel!!! Dat is echt vreselijk. Muf en slecht voor je gezondheid.
Er zat een slechte cv ketel in en het huis was erg groot. Leuk, maar wij kregen van die paar maanden tijd dat wij er in gewoond hebben, nog een extra rekening van 600 euro aan energie! Terwijl wij er 5 maanden in gewoond hebben. Wel in de winter, maar toch. We betaalden al 250 euro in de maand aan energie en kregen nog een leuke eindafreking van 600 euro extra.
Vies, vochtig, koud huis bah. Dat huis staat intussen al járen te koop. De lokatie is leuk, zit 4000m2 grond bij, maar niemand wil het. Omdat het zo vochtig en schimmelig is.
De kelder stond soms gewoon water in.
edit. En ik vergeet het belangrijkst!!! Dat huis zit bomvol met asbest!!! Dat wil je niet. (Het huis waar we dus tijdelijk in gezeten hebben).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:01

Wat fijn dat jullie opnoemen aan dat huis wat in je op komt. Zo had ik sommige punten inderdaad nog niet bekeken :o kijk ik toch door een te roze bril.

Moet wel zeggen dat ik door de reactie van gingerale ook wel weer even achter mn oren krab.
Hoe zijn jullie gezinsamenstellingen nu?
Wij 30, met 2 katten en 1 paard (wordt natuurlijk anders als die aan huis zou komen). Wel met kinder (en honden) wens :D
Op dit moment zelf volledig arbeidsongeschikt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:06

Ik ben 28, vriend is 33. Twee pony's, twee katten en geen kinderen (die komen er ook niet). Hij werkt 32 u in loondienst, ik 34 u in loondienst en meestal 6 u (soms 12) als freelancer.

Pony's zijn echt mijn hobby, dus ik draai ook op voor de dagelijkse verzorging. 's ochtends om half 6 de wekker. Direct mijn oude kloffie aan, paddock/wei uitmesten, stroomdraadje (strookbegrazing) verplaatsen, hooi in het net en water bijvullen. Daarna douchen, klaarmaken en om 7u de deur uit naar werk. 's avonds weer hetzelfde riedeltje. Mijn vriend gaat koken terwijl ik de paarden voer en uitmest. Na het eten kan ik eventueel nog even rijden/tutten/verzin het maar. Meestal heb ik na werk niet veel zin om nog te rijden, dus dat doe ik vaak in het weekend en op dinsdag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:07

Je kan toch gewoon blijven mee kletsen ginger
Je kan nog steeds tips en gezelligheid bijdragen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:08

Mag ik hier even wat vragen?
Iemand van jullie toevallig in het bezit van een hout versnipperaar?
Zo ja wat voor een en hoe bevalt die?