Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:00

Oh vervelend dat ze zo gevoelig is. Gewoon hooi gaat wel goed?
Hier krijgen ze sinds het weekend kuil. Geen koeienkuil, meer richting voordroog. Op zich mooi spul. Maar de mijne heeft tot nu toe alleen maar hooi gehad, dus geen idee wat hij er op gaat doen. We mengen nu nog met hooi en ik merk niks aan hem. Dus ik hoop dat dat zo blijft :j

Vodafone :x
Die hebben me de laatste keer echt genaaid bij de verlenging van abo en nieuwe telefoon.
En ik ben er ingetrapt. Dus zit er 2 jaar aan vast. Terwijl ik eigenlijk klaar was met Vodafone en weer terug wilde naar KPN waar ik nooit problemen mee heb gehad.
Volgende keer toch iets beter opletten :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:02

Hahahaa [***] wat een verwarring over vlas en sokken :+ :')
Vervelend van je merrie! Maar wel goed te weten dat het waarschijnlijk aan het hooi ligt. Heeft hij geen andere balen voor je liggen? Want net ingezaaid en stevig bemest klinkt sowieso niet als heel geschikt voor de meeste paarden..

Hier gelukkig geen last van sneeuw of ijzel. Sterkte voor de mensen in het noorden en doe maar voorzichtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:13

Ja, haha, ik dacht echt waarom zorgen jouw warmbloeden er nu voor dat jij geen vlas in je sokken krijgt???

Je hebt helemaal gelijk hoor, wat dat hooi betreft... Het rook zo lekker en zag er verder prima uit, ik mag ze zo omruilen, hij heeft nog wel hooi van vogeltjesland liggen. Is eigenlijk mijn eigen schuld want ik heb ze zelf opgehaald bij hem uit de schuur er lag toen ook nog zat ander hooi, maar ja, je doet wel eens wat.....

@Amanda, gewoon hooi gaat perfect! Ik ben gewoon een beetje dom geweest door die zware pakken mee te nemen. Meestal zit ik met mijn gevoel wel goed en hoop ik dat dat nu ook weer zo is. Dan is het met een paar dagen weer over.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:15

Haha..4 pootjes is geen succes bij ijzel...hond valt steeds om en poes wil naar buiten maar komt niet eens over de schutting

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:18

ohjajoh6 schreef:
Goedemiddag! Hihihi het is heel erg , maar ik heb mij zowaar verslapen. Valt hier alles mee gelukkig. Net even snel hooi erin en nu echt even wakker worden, ben nog slaapdronken.

Dan heb je je slaap toch wel nodig gehad!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:18

Ach gosh :(:)

[***]: hopen dat het snel over is met gewoon hooi dan :j
Is toch altijd weer afwachten wat ze op een nieuwe partij doen. Fijn dat je om kan ruilen :j

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:26

Beterschap met je merrie [***].. niet leuk!

De lading hooi die ik nu van mijn boerman heb gekocht is echt fantastisch! Mooier dan de vorige partij en de paarden vinden het ook heerlijk! En de plakjes zijn ook beter dan bij de vorige partij, nu makkelijker per plak te pakken zeg maar.

Ik ben probleemloos naar mijn werk gekomen. Wel een paar collega's uit het noorden die niet hier kunnen komen en redelijk wat studenten die niet naar school kunnen dus een beetje een gek dagje. Ik ben intussen examenschema's aan het maken en zometeen moet ik nakijken maar daar heb ik ZO geen zin in. :')

Mijn stagiaire staat nu voor mijn klasjes, haar bijna laatste week, zo jammer.. echt een topper!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:27

Pfff hier net flinke geul gegraven om t water wat kwijt te raken..war een ramp..frustrerend ook bij de buren ligt t land net allemaal wat hoger. .daardoor krijgen wij t water van de buren erbij -:(-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:27

Wat betalen jullie nu voor kleine pakjes hooi? Is 20kg ofzo?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:30

Ik betaal bij mijn boerman 3 euro per baaltje en bij de winkel 4,50. Ik gok idd 25 kilo ongeveer, ik voer een baaltje (iets minder) per dag. (2 fjorden)
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 05-01-16 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:30

3.50 ik zou straks nieuwe gaan halen..wordt niet wat denk ik. Mischien durft de boer wel met de trekker te komen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:34

Wij betalen 4 euro. En ongeveer (iets minder) 1,5 baaltje per dag voor 2 paarden (haf en arab). Is redelijk normaal dus :D
Nu met kuil/voordroog gaat er meer doorheen merk ik. Ook in de slowfeeders. Het valt er makkelijker uit, ze lopen het door elkaar en wordt 1 grote zooi met mest en regen. :\
Zijn toch kleinere plukjes ofzo :?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:36

Ik moet wel even toevoegen dat wij nog VEEL gras hebben en ze elke dat dus ook daar nog snacken. Niet te lang ivm vet bij de een en hoefbevangenheid bij mijn project.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:45

Tcm62 schreef:
Wij zijn stallen aan het bouwen en willen isolatie in de delen waar we hout zetten. Stal is deels hout deels gemetselde muren...

Welke isolatie hebben jullie gebruikt?
DubbelDun schreef:
Geen. Met open stallen is isolatie een beetje onzinnig.
Het e nige wat ik me kan bedenken dat nuttig is op het dak een laag isolatie. Dat zal zomers wat in warmte schelen en met regen heb je minder last van condensdrup.

Tcm62 schreef:
Er zijn wel mensen die isoleren...wordt het niet ontzettend koud met een stevige vorst periode? Ik doe dan de bovendeuren op een kier.
Het wordt net zo koud als het buiten is, maar dan zonder de wind :D
Bij een stevige winter hangen de pegels aan de baard, maar ze leven allemaal nog :D

@dynamiek: die platen zou ik ook willen hebben, maar ik vrees dat de golfplaten die er nu op liggen nog wel even mee gaan.

Ik betaalde de laatste keer 5 euro voor een pakje (wel thuisbezorgd en hulp met lossen/opbergen). Ik ben nu aan de laatste 6 pakjes en hoop toch echt aan het eind van deze week nieuw hooi te hebben :D
Ondanks dat het hier niet glad is ging mijn oudje vanochtend bij het uit de stal komen onderuit.. ik schrok me rot.
Flinke scheur in de deken maar ze liep met 3 a 4 passen weer normaal.
De aanstichter was mijn bonte natuurlijk, die weer eens niet normaal kon doen naar haar en ze probeerde snel te draaien waarschijnlijk.
Morgen mag de bonte mooi op stal blijven staan tot ik klaar ben met hooi klaarmaken }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:46

Ja klopt. Tot aan 1 uur s'nachts net Vodafone bezig geweest op fb. Maar blijf van die standaard k@t antwoorden krijgen. Echt slecht voor mijn hart. Heb het nu opgegeven. Ik heb alle betalingen en mails doorgestuurd naar ze en als ik volgende maand weer een herinnering krijg of word afgesloten, schakel ik kassa , radar, rijdende rechter echt alles in.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:51

Dubbeldin wij hebben de platen uit edervern.

Zit nu bij de ha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:52

Ben benieuwd dynamiek! Succes!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:54

@dynamiek: sterkte !!
Ja die uit Ederveen is lokaal bekend :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:58

Succes Dynamiek! Hopelijk valt het mee.

Wat een eikels zijn het soms toch DD :=
Maar fijn dat je oudje niks mankeert.
5 euro met halen en brengen is ook wel netjes toch? Wij halen het zelf, gelijk met het stro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:01

Sterkte dynamiek! Hoop dat het meevalt voor je.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:02

De buuf heeft laatste keer 4,50 betaald en dat werd ook gratis bezorgd. Dus ik ben benieuwd wat het nu is :D Nadeel is dat ik er maar 100 kwijt kan (en dat zit alles mutjevol, soms moet er zelfs een paard een paar dagen buiten blijven), terwijl zij er 200 kwijt kan en dat is blijkbaar de hoeveelheid waarbij bezorging gratis is :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:06

Wij kunnen er maar een stuk of 50 kwijt, dat is wel jammer. Maar als we de mest wegbrengen nemen we op de terugweg gelijk hooi en stro mee met de kar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:07

Dat is een handige kombi :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:09

Ja dat scheelt wel. Mest dumpen bij de ene boer en hooi en stro ophalen bij de buurman ongeveer :D
Ook wel leuk: we mogen bij beiden over de akkerranden rijden naast hun land. Een strook van een paar meter breed waar in de zomer een wilde bloemen mengsel gezaaid is en bloeit. Heerlijk even onverhard en rustig rijden :j

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:11

Wij hebben ook 50 baaltjes per keer en de buurman brengt het. :j Is altijd een heel sociaal gebeuren dus voor de inburgering supergoed! :P