Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hotchocolat schreef:KoudbloedKim schreef:Met een beetje geluk zijn dit onze December-kosten:
Gebaseerd op 5 paarden.
Stro: 75 euro
Tandarts: 150 euro
Hooi: 480 euro
= 705 euro
480€ aan hooi per maand?
Ik betaal op jaar basis 420€ voor 2.5 paard (zit een shet tussen)
KoudbloedKim schreef:Echt hooi.
Ik vind het ook geen gek bedrag hoor, dit is voor Nederlandse begrippen ook nog laag.
We kopen midibalen en hebben onder de 5 paarden ook nog 1 Trekpaard van 1000 kilo en haar veulen die nu ook al behoorlijk wat naar binnen werkt.
Bovendien doen we er langer mee dan een maand, maar komt dit bedrag er wel elke maand bij.
De ene keer bijvoorbeeld begin December en volgende maand eind Januari.
Om die reden staat het er dus wel (bijna) elke maand bij.
Louise_vd5r schreef:[ [url=m/3IIk7w.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij betalen voor C-pony 35 euro in de maand op een wei. Dit jaar is er een piste aangelegd waar wij een deel van 500 euro voor hebben bijgelegd. Verder ook ontworming en griepspuiten, zelf het eten kopen en stalbedekking (vlas). Hooi hebben we van de wei zelf (in de zomer gehooid), maar als het op is moeten we dat dus ook nog kopen (staan met 4 op de wei). Verder nog betonraster gekocht dit jaar tegen de modder, een zadel van 350 euro. Ook 3 nieuwe dekens, stijgbeugels, bitringen (20 euro). Ook regelmatig o wedstrijd geweest + lidgeld van de lrv). Denk dat het uiteindelijk wel minder is dan op een stalling staan voor bv 250 euro in de maand, maar zelfs wij moeten al veel uitgeven aan stalbedekking, eten en hooi. Vooral het hooi omdat ze daar veel van nodig hebben. Mijn pony eet [b]maar[/b] 2/3 schep krachtvoer.
Hier een foto van m'n knapperd(staat te koop
)