Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:55

Geniaal! :D :D

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:59

joyce2 schreef:
Hier dan ook eindelijk foto's van mijn kast! Ik moet hem nog wel een beetje pimpen (likje verf aan de buitenkant en ik wil iets van een naambordje er nog op maken). Aan de binnenkant wil ik kijken of ik nog een mooi plekje voor de singels kan maken en m'n pa gaat nog niets maken waar de zwepen netjes in blijven hangen. Hij dacht dat er een handvat aan zat, dus hij heeft een haak bovenaan de deur gemaakt, maar m'n zwepen hebben dus geen handvat en nu gebruik ik de haak voor m'n sporen ;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

hoe heb je dit gemaakt als ik vragen mag :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:49

lovey_ou schreef:
Geweldig _O-

gohya schreef:

Bedankt allebei :')

Ik twijfel alleen nog enorm over een puntje. Ik heb op de deur de hoofdstellen en daaronder een bak voor peesjes en dergelijke. Maar is het misschien niet mooier om daar een soort van pinnen aan te maken waar ik de peesjes overheen kan schuiven? Dus het beetje het idee van een normale halster ophang haak maar dat deze dan een stukje langer is.

Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:57

xWouter schreef:
lovey_ou schreef:
Geweldig _O-

gohya schreef:

Bedankt allebei :')

Ik twijfel alleen nog enorm over een puntje. Ik heb op de deur de hoofdstellen en daaronder een bak voor peesjes en dergelijke. Maar is het misschien niet mooier om daar een soort van pinnen aan te maken waar ik de peesjes overheen kan schuiven? Dus het beetje het idee van een normale halster ophang haak maar dat deze dan een stukje langer is.

[ Afbeelding ]

Zou je dan niet gaten in het korte stukje kunnen boren?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:54

Anders moet je even bij een bouwmarkt kijken voor ijzeren hoek profielen. Dan kan je idd de korte kant aan je deur schroeven

zou dan wel de hoekjes wat ronder vijlen, anders beschadig je de binnenkant van je kappen

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:40

haffiefreak schreef:
Zou je dan niet gaten in het korte stukje kunnen boren?

Heb ik inderdaad ook aan zitten te denken ja! Maar dan vind ik het weer zonde van die 2 gaten aan de lange kant.. Bedankt voor de tip in ieder geval !

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:41

Maaike_Kealy schreef:
Anders moet je even bij een bouwmarkt kijken voor ijzeren hoek profielen. Dan kan je idd de korte kant aan je deur schroeven

zou dan wel de hoekjes wat ronder vijlen, anders beschadig je de binnenkant van je kappen

Dat is inderdaad misschien wel een goede oplossing ja, ik zal binnenkort is een kijkje gaan nemen ! :)

Alleen nu nog de afweging maken of dit ook daadwerkelijk handiger / leuker is in plaats van een bak.

anniekasaur

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:26

Ik denk zelf dat een bak handiger is. Staat misschien wel leuker aan zo'n ding, maar naar mijn ervaring vind ik een bak toch makkelijker haha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:54

Sabahartje schreef:
joyce2 schreef:
Hier dan ook eindelijk foto's van mijn kast! Ik moet hem nog wel een beetje pimpen (likje verf aan de buitenkant en ik wil iets van een naambordje er nog op maken). Aan de binnenkant wil ik kijken of ik nog een mooi plekje voor de singels kan maken en m'n pa gaat nog niets maken waar de zwepen netjes in blijven hangen. Hij dacht dat er een handvat aan zat, dus hij heeft een haak bovenaan de deur gemaakt, maar m'n zwepen hebben dus geen handvat en nu gebruik ik de haak voor m'n sporen ;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

hoe heb je dit gemaakt als ik vragen mag :)

Mn vader heeft het gemaakt. Wat wil je precies weten?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:04

Mij lijkt een bak makkelijker xWouter. Ik gebruik die haken overigens gewoon als hoofdstelhaken maar ik zou ze niet opnieuw kopen...

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:37

kan op zich wel maar in een bak kunnen er meer denk ik, als je veel soorten peesbeschermers heb moet je veel haken ophangen en dan kan je ruimte te kort gaan komen. Daarnaast zullen ze nooit helemaal recht hangen op zo'n haak waardoor het er weer slordiger uit ziet net als dat wanneer ze vies zijn dat je dat goed ziet als ze hangen en in een bak niet :) maar wel een leuk idee!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:46

Wat leuk om bij iedereen even op stal te spieken! :D Onze 'zadelkamer' is meer een woonkamer :') aan de andere kant staat een handige en robuuste steigerhouten kast, daar ligt alle 'meuk' in haha. Zadels liggen binnen, laat dat niet op stal slingeren als ik er niet ben. Naast de houten wand aan de linkerkant is de poetsplaats met een keukentje. Zal een keer een foto van de kast maken. Voorderest is natuurlijk het dekenrek erg praktisch. Er zit een opslagje op de open zolder. De hoofdstellen hangen ook in die kast, of bij de poetsplaats.

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:02

Wat een gezellige zadelkamer essie_blue!

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:07

Mn vader heeft het gemaakt. Wat wil je precies weten?[/quote]

hoe je het in elkaar gemaakt hebt welke materialen enzo, kan ook via pb

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:48

essie_blue.....Geweldig!!! Nu weet ik eindelijk wat ik met mijn zadelkamer wil!!! Nu nog mijn man zo gek zien te krijgen of zelf proberen handig te zijn.....

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:55

Overigens zijn de verschillende spullen en meubels en ook de kast gewoon bij elkaar gescharreld hoor ! :D het is een echte Chesterfield bank, maar wel 2e hands. De kast overigens ook, was een kast voor de kinderkamer. Zat nog heel schattig behang met vlindertjes er op in :') de kroonluchter bij een vrouwtje bij de grens van Duitsland opgehaald met een busje haha. Veel lampjes bij oma van zolder geplukt en ook een hoop spullen bij de, jaja, de action gekocht. :') Heeft in mijn ogen meer charme dan alles nieuw kopen, daarbij ook een heel stuk voordeliger :))

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:18

:oo Ik vond al dat jij zo'n heerlijk plekje hebt voor je paarden maar dit maakt 't helemaal af. Wat enorm mooi en sfeervol!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:23

Heel mooi essie_blue! Maar het zou niets voor mij zijn, veel te bang om het vies te maken :P

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:34

Gaaf essie_blue! Zit je er ook wel eens? of ziet het er vooral leuk uit?

Ik ga morgen stalen kasten ophalen voor op stal, had altijd hout maar vind staal toch een wat veiliger idee. En ik kan straks mijn dekens en dekjes ook in de kasten kwijt. Die liggen nu in een plastic tuin kussen bak. Altijd bang dat ze me gewoon de bak mee jatten als ze een keer inbreken, dat ding pak je zo op.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:38

Sabahartje schreef:

hoe je het in elkaar gemaakt hebt welke materialen enzo, kan ook via pb[/quote]

Uuuh, dat zou ik aan hem moeten vragen. Hij is timmerman, dus hij doet dingen vaak gewoon op gevoel :+

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:41

Essie_blue, je zadelkamer kan echt zo in een krantje van het een of ander ;)

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:23

BrittS schreef:
Super leuke kasten komen er voorbij zeg! Gister heb ik mijn kast opgeruimd en dacht: laat ik ook eens een foto maken! Ik lees tenslotte al een tijdje mee hier :Y)

[ Afbeelding ]
Het is een standaard kast op een pensionstal, ijzeren deuren dus daar kan niets aan hangen. De kast heeft 3 planken en voor op de middelste plank heb ik zelf een extra verhoging gemaakt zodat ik wat beter kon stapelen met bakken. Zoals te zien op de bovenste plank dekjes, laarzen en een trappetje om bij de dekjes te kunnen ( :+ ). Middelste plank heb ik onder de verhoging een bak met voer staan en bovenop de verhoging staan twee bakken, 1 met medicijnen en ehbo spulletjes en 1 met spullen voor de hoeven. Aan de rechterkant staat een kratje met schone handdoeken en daarvoor een bakje met worteltjes en oude broodjes (voor medicijnen).
Onderin heb ik ruimte voor 2 zadels (vzh en dressuur) aan de linkerkant naast de zadel hangt mijn halster, rechts zijn nog 3 haken met mijn hoofdstel, kaptoom en touwhalster en achterin mijn leadrope en een bit wat ik niet gebruik. Mijn zweepjes heb ik met van die clipjes aan de planken gemaakt, zodat ik daar in de kast geen last van heb.

wat zijn de maten van je kast?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:04

Ik zit er ontzettend vaak! Zelfs in de winter zit ik er regelmatig te theeleuten met vrienden of als mensen voor de paarden langskomen. Overigens vind ik schoonmaken en opruimen van deze ruimte heerlijk, en hou ik het graag netjes dus dat is geen probleem. :)

Dit is de kast aan de andere kant, wel een oudere foto, toen stond de kast nog op een andere plek haha. Is massief en blijft echt ongediertje vrij. Nu hebben we gelukkig toch niet echt muizen, maar als je die hebt kruipen die natuurlijk het liefst tussen de dekjes en bandages haha!

Afbeelding

Metalen kasten zijn erg handig inderdaad Inga! Heb ze bij het voerhok ook staan. Hebben ook wel lang moeten zoeken naar een houten kast die massief is en goed sluit, vind hout wel veel mooier en soms ook steviger dan die metalen zadelkasten.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:26

joyce2 schreef:
Sabahartje schreef:

hoe je het in elkaar gemaakt hebt welke materialen enzo, kan ook via pb

Uuuh, dat zou ik aan hem moeten vragen. Hij is timmerman, dus hij doet dingen vaak gewoon op gevoel :+[/quote]

owh haha zou je het miss kunnen vragen? want mijn vader is ook wel handig, maar weeet niet met welke materialen enzo :)

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:39

Wel fijn Estelle zoon 'paarden' plekje voor jezelf en lekker ruim om alles op te brengen.

Houten kasten vind ik idd ook mooier staan, staal ziet er gelijk zo kil uit.
Helaas heb ik de paarden niet aan huis staan en gaat het mij vooral om dat ik mijn spullen praktisch en veilig op kan bergen. Echte robuuste houten kasten zijn ook gelijk zo zwaar en gezien we nog in de stallen bezig zijn moeten ze ook nog een keer verplaatsbaar zijn.