Vroeger vlas gehad in pension, maar vond het niet fijn. En nu wil de boer het niet hebben. Heb er geen zeepsop over gedaan. Kijk het wel even aan of het stopt als het nieuwe er vanaf is. Heb hem voor afgelopen nacht maar even wat extra hooi gegeven. Was 00.00 (en ik vond het nog vrij vochtig), dus had ook niet zo veel zin om in de weer te gaan met zeep of azijn haha.
Ik heb een emmer en dikke handschoen waarmee ik de kleine drollen eruit haal. Gaat ook snel en daardoor pak ik weinig strooisel mee.
Bedankt allemaal. Het gaat. Vandaag een rustig dagje gelukkig. De wandeling is een mooie informatieve wandeling. Ik vind de oude stadskern van Zutphen ook echt mooi.
@Manzano, die van mij doen alle twee altijd wel een paar happen strokorrel nemen als ik er net nieuwe verse heb ingelegd (als ik veel heb moeten bijvullen). Maar meer dan een paar happen ook niet, dan is hooi toch interessanter. De eerste keer bij mijn grote wel een liter fles azijn leeggegoten want toen nam hij er mij toch te veel van.
Hier is het echt wel heel mooi weer maar wat regen zou niet overbodig zijn.
Kuch, het heeft hier al sinds april niet meer noemenswaardig geregend met uitzondering van 1 bui afgelopen zaterdag maar dat was ook maar een kort buitje.
Volgende week regen voorspeld, gaan jullie al hooi maaien?
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 14-05-22 12:05
Hier is het gras afgelopen week best gegroeid ondanks de droogte. Begint nu in de aar te komen en dat wil ik met mijn paarden. Volgende week voorspellen ze regen ' Nu al minder dan 2 dagen terug. Misschien de week daarna maaien. We zien wel. Niet zo'n haast. We maaien wel vaker hooi
belle_boef
Geplaatst: 14-05-22 12:51
MissYvette4u schreef:
Volgende week regen voorspeld, gaan jullie al hooi maaien?
Nee ik laat t door schieten en dan opeten. Hebben afgelopen zaterdag 25 mm gehad dus hier groeit t goed
DubbelFun
Geplaatst: 14-05-22 12:56
@DP: wat is de reden dat jij aar in je hooi wilt?? Ik zie het er liever niet in nl
Net een ritje gedaan. Ze hadden aan het begin van de hei een wielertocht geplanned en daar stond het nu vol met mensen, fietsen een opblaasboog en een DJ die een lekker funky muziekje draaide. Als ik Anky was geweest met een vlotte Arabier had ik een paar zijpasjes gedaan Boon vond het iig niet iets om zich druk over te maken
DuoPenotti
Oudere paarden hebben soms wat meer moeite met kauwen en ook de maag kan er problemen mee hebben. Die zijn vaak gebaat bij hooi wat fijner van structuur is; verteerd makkelijker en zet meer aan. En ze vinden het vaak ook lekkerder
DuoPenotti
Je krijgt natuurlijk ook meer hooi van je land als je wat langer wacht
Anoniem
Geplaatst: 14-05-22 14:04
Hier net 15 M2 paddock platen opgehaald en de eerste vrachtwagen zand ligt er zo goed als helemaal in. Nog 4 te gaan!
DuoPenotti
Geplaatst: 14-05-22 14:09
DubbelFun schreef:
Je krijgt natuurlijk ook meer hooi van je land als je wat langer wacht
Dat weet ik niet. Want je gras moet meer herstellen daarna vind ik. En je kan minder snel een tweede snede eraf halen.
Goed bezig robijn
MissYvette4u
Geplaatst: 14-05-22 14:24
Zo mooi dit uitzicht
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-22 14:24
Robijntjah schreef:
Hier net 15 M2 paddock platen opgehaald en de eerste vrachtwagen zand ligt er zo goed als helemaal in. Nog 4 te gaan!
[ [url=m/7Kxo1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar ga je super veel plezier van hebben komende winter
@MissYvette4u: wauw dat gras staat mooi!
Hier waren net de paarden van de buren ontsnapt en ze kregen ze niet meer te pakken. Ben dan maar gaan helpen ze te vangen, 36 weken zwanger, al waggelend. Prachtig zicht ongetwijfeld en mijn vriend ondertussen doodsangsten
DuoPenotti