Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:59

@Irene, ja we hebben een hekwerk laten plaatsen om een kooi te maken voor de varkens en kippen die binnekort komen.
Niet een hele goede foto maar van toen het net klaar was (alles in de kooi moet nog uitgezocht, opgeruimd en opgebouwd worden :') )
Afbeelding

@Jitske, balen van de bevangenheid, zo sneu altijd :(:)

@Robijn, dat is leuk :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:37

JudithO schreef:
Sowieso zijn suiker (melasse) en zetmeel echt uit den boze. Dat hebben wij al jaaaaren vanwege Punette's verleden. We kochten haar toen ze 100 kg te zwaar was (op een normaal gewicht van 220-250 kg is dat enorm).
Maar we merken wel dat de PPID in de loop van de tijd erger wordt. En ook altijd als bevangen dan eind van de zomer. Altijd, zonder uitzondering.

Het is uiteindelijk een stofwisselingsziekte, en dat wordt nu eenmaal slechter bij het ouder worden. Heel banketstaaf maar weinig aan te veranderen behalve het blijven monitoren.

Dit komt ook omdat aan het eind van de zomer de sr begint. Kliek had het hele jaar eigenlijk geen last van zijn ppid maar september en oktober waren drama. Al is hij gelukkig nooit hb geweest. Ik ving dat op door vanaf het eerste weekend van juli de medicatie op te bouwen van 1 naar midden augustus 2,5 pil per dag :$ in november gingen we dan weer terug. Duur grapje maar het werkte top +:)+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:17

Pony blij, last van mijn schouders *\o/*
Afbeelding
Twee kostgangers, eigenaar komt helpen met de verzorging en gaat Diva lekker rijden. Win win voor iedereen. :)F

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:33

Oh wat fijn Azmay!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:54

Toch geen reactie over Prim gehad?
Wel fijn dat het opgelost is!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:04

Karin_deB schreef:

Niets meer van gehoord, paar berichten gestuurd maar helaas denk ik dat het geld toch belangrijker was dan de prijs. Hopen dat ze goed terecht komt dan maar..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:39

Azmay schreef:
Karin_deB schreef:

Niets meer van gehoord, paar berichten gestuurd maar helaas denk ik dat het geld toch belangrijker was dan de prijs. Hopen dat ze goed terecht komt dan maar..

Vervelend... :(:) Echt heel naar dat er zulke mensen zijn..
Wel fijn dat je pony nu niet meer alleen is en dat je hulp krijgt +:)+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:42

Balen hoe die mensen van prim reageren, niet netjes en dieronvriendelijk. Mooie oplossing voor jou!

Wordt prachtig Irene, heel verschil!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:44

*Geld belangrijker dan het goede thuis
Duidelijk er niet goed van geslapen afgelopen week _O-

Lijkt een heel fijne oplossing zo, ze vinden het ook niet erg dat het tijdelijk is dus helemaal super :j

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:25

even een heel ander vraagje, ik zie erg veel prijsverschil tussen kruiwagens. Van 150 euries (112goedkoop) tot ruim 400 euro. (160 liter 2 wielen) Hebben jullie ook ervaring met de kwaliteit?
In juni krijgen we de sleutels, en dan eindelijk de paarden aan huis. Zojuist de opdracht voor het zetten van de schuilstal, omheining en stallen gegeven, pffff rib uit mijn lijf... De bak moet eigenlijk ook wat aan gedaan worden, maar dat wordt denk ik volgend jaar. Daarom probeer ik nu op de aanschaf van alles te besparen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:43

Onze kruiwagens komen van Van Cranenbroek. Volgens mij heb ik niet eens 150 euries betaald voor twee kruiwagens daar. We hebben een kleine met 1 wiel (inmiddels kruiwagen 1 keer vervangen en van die beide kruiwagens ook het wiel een keren vervangen) en een grote met twee wielen (voor het hooi). Die is nog helemaal origineel.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:19

Ik heb een goedkope gekocht in het begin met twee wielen en dat frame is al helemaal verbogen haha! Heb nu een dure kiepkruiwagen, die is superfijn! Loopt veel prettiger qua balanspunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:18

Fijn dat jullie elkaar zo kunnen helpen Azmay!

Wij hebben een fort kruiwagen van 100 liter, die zijn rond de €80. Ook wegens budget toen de 100 liter gekocht ipv 160, inmiddels al 10 jaar geleden en net vorige maand de oude kruiwagen vervangen. Aangezien ik minimaal twee keer per dag uitmest is de 100 liter groot zat, dus dezelfde weer gekocht. Voor het hooi zou ik een grote kruiwagen handiger vinden (heb daar nu ook een 100 liter voor, dat vond mijn moeder fijner en aangezien die mij nog wel eens helpt heb ik eieren voor m’n geld gekozen :+ ), maar op zich is dit ook goed te doen, moet ik alleen wat vaker lopen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:47

Ik heb een goedkope roze, daar kan echt alleen water of hooi in. Verder 2 oude bouwkruiwagens en een electrische van 800 euro. Ik zou MP afstruinen, dan heb je voor 25 euro wel een oude bouwkruiwagen. Het is nu mijn reserve kar, maar hij heeft t zeker nog 6 jaar gedaan. Nu zitten er gaatjes in. Die leuke roze had ik nooit moeten kopen, echt bagger. 8-)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 05:13

Ik heb dubbelasser kruiwagens. Ik heb een hele grote van 300L maar die is heel groot en gebruik ik om in de stal vier balen hooi als dagvoorraad neer te leggen.
Mijn mestkruiwagen is een stukje kleiner maar wel ook een dubbelasser.

Beide kruiwagens zijn kiep kruiwagens en de hele grote doet ook dienst kluskruiwagen als we van alles in de wei doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:27

Hier een fort en eentje bij het huis gekregen. Beide niet super groot, maar groot genoeg voor hier. Van beide wel inmiddels de luchtbanden vervangen voor van die gele die niet lek kunnen :+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:37

Heb de 2 wiel kruiwagen van Cranendonk voor het hooi, nu 2,5 jaar en is prima. Voor het uitmesten een gewone grote met 1 wiel die zal 25 jaar oud zijn denk ik

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:58

Ik heb ook een aluminium fort 100 liter, voor rond de 70 euro gekocht in de aanbieding. Wel een binnenband in laten zetten anders is het bandje zo zacht. Prima kruiwagen, wel klein maar ik mest 2x per dag. Heb ook een goedkope kruiwagen gekocht, een dubbelbander van rond de 150 euro. Die gebruik ik bijna nooit, alleen voor hooibaaltjes. Die is inmiddels al verbogen. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:58

Ik heb ook die met 1 wiel, zo'n goedkope. Wel al een keer een nieuw wiel in gezet van maar liefst 12 euro :+
Die met 2 wielen hadden ze vroeger op de pensionstal. Die vind ik heerlijk op beton. En daar mocht je voor tegen de bult lossen en met een loader schoven ze dat omhoog.
Hier moet ik een stukje door de bak en zelf de bult op. Dat vind ik met 1 wiel minder zwaar.
En ik loop liever een keer vaker dan te zwaar :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 08:01

Ik heb 2 kleine groene ford kruiwagen.We met anti lek band. Was zo’n 65€ geloof ik.
Met 2 paarden zijn die groot genoeg voor het mesten. Als ik ze bovenop een volle mestbult moet rijden is het al zwaar genoeg

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:30

Wij kregen 4 kruiwagens bij ons huis dus kunnen nog even vooruit... :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:30

Ik heb 1 hele zware ooit gekregen van iemand die al dik 10 jaar meegaat en nu pas een gaatje begint te krijgen, eigenlijk moet ik eens kijken of ik een merkje oid zie
nog 1 van dunner materiaal, veel lichter maar buigt ook door. Daar gooi ik vooral de hooinetten in of lichte dingen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:18

Ik heb een grote ijzeren (loeizwaar) en die gebruik ik alleen om hooi in los te maken. Verder 2 kleintjes; 1 Ford voor de mest en een goedkope die altijd vol met rommel staat :)
Eigenlijk zijn ze allemaal slecht aan het worden of zijn het al :D maar ze zijn beide al van rond en de ijzeren stond hier toen we het huis kochten 25 jaar geleden .

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:35

Ik zou kruiwagens gewoon via marktplaats halen. 11 jaar geleden een tweedehands Ford gekocht voor €25 en die doet het nog steeds, afgezien van 2* het bandje vervangen.
Ik heb ook een grote plastic kruiwagen maar die is alleen voor het lichtere werk. Alleen al omdat ik die anders nauwelijks fatsoenlijk van de grond kan krijgen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:44

Hier toevallig net een tweede 'Van Cranenbroek' kruiwagen gekocht (1 wiel). De vorige precies een jaar geleden gekocht daar, had er eigenlijk weinig vertrouwen in voor die prijs, maar hij is nog perfect. Ik gebruik hem voor de mest (1 kruiwagen per dag) en voor het hooi, dus hij hoeft ook niet heel hard te werken :D . Voor bouwactiviteiten hebben we nog een grote ijzeren, die is oerdegelijk maar inderdaad ook loeizwaar. Die heb ik trouwens gratis gekregen bij een partij lint wat ik tweedehands kocht. :) .