Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:16

Ja 7 meter lijkt mij wel genoeg, ook voor een loonwerken ofzo.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 18:49

Bedankt voor het meedenken! Dan doe ik afgeronde hoeken en 7 m.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:31

Chasey schreef:
Dat is wel een inschakeling dat ze ineens uren geen eten heeft.
Hopelijk vindt je een oplossing.

Ik ben in meelees modus. Ben door omstandigheden helemaal kapot. Zit er compleet door heen op het moment, maar dat zal wel weer goed komen.
Ff een pas op de plaats... dus ik doe ff kalm aan.
Vandaar dat ik zo stil ben.

Wat vervelend en heftig! Heel veel sterkte!

@Mentjuh, hier 2 kids (2 jaar en 6 weken) en een d pony en shet dus ip beide geschikt voor de kinderen.
Eerst maar eens kijken of ze het leuk vinden voordat we uberhaupt meer gaan aanschaffen :D
En dan zou ik denk ik voor een bomproof D-pony gaan waar de kids leuk mee uit de voeten kunnen maar waar ik of mn zusje ook op past zodat we samen ritjes kunnen maken :D

Hier 5000m2 maar daar staat ook het huis en de tuin etc op.
Ik huur nog 2500m2 weiland bij de buren.
Er zullen hier nooit heel veel meer paarden bijkomen dus prima zo :)

Die grindplaten zien er goed uit! En die prijs valt me nog mee.
Hier wil ik de helling in de paddock met tapijt doen en dan ben ik evenveel kwijt :oo

Vandaag voor het eerst in ruim 10maanden gereden *\o/*

Afbeelding

Simpel rondje buiten met een klein galopje, maar he het begin is er :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 20:39

Yaay Karin tof! Waarom zou je tapijt willen?

Hier weer een beetje bijgekomen van een hartverzakking.. hond begint te grommen dus stap ik naar buiten om een luchtballon heel erg laag boven mijn huis aan te treffen op weg naar de paarden. Waarschijnlijk dacht ie dat er leeg land achter lag maar niet dus. Nergens staan beesten en waar gaat ie zakken? Bij mij _-:(
Inmiddels had ie ze gezien en besloot ie te stijgen dus vol gas het land over. Tja dat was zelfs voor mijn koelbloedige mannen too much. Alles gaat in volle galop mijn kant op helaas lag er een sloot tussen. Nou mijn hart zat in mijn keel. Gelukkig was even zwaaien genoeg voor de Shire om de noodstop aan te zetten en zo stond alles weer stil.

Pfftt twijfel of ik het bedrijf morgen even moet bellen met het vriendelijke doch zeer dringende verzoek om niet op 5m? Hoogte boven m’n paarden te zweven.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:43

Dat is zeker even schrikken!
Ik zou even bellen,hadden toch flinke ongelukken van kunnen komen!

Omdat het een helling is ben ik bang dat zand alleen niet genoeg is. Dat ze daar in zakken en dat het met droog weer verstuift/weggelopen wordt etc.
Tapijt blijkt redelijk goed te werken en is relatief goedkoop, dus ik dacht doe ik dat iig deze winter om te testen en wat centen te besparen en dan wilde ik volgende winter een andere oplossing zoeken/investeren.

Misschien toch bestraten maar ben zo bang dat dat glad wordt.
Is een aardige helling nl

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:00

Tapijt werd juist spekglad hier maar dat viel ook te verwachten eigenlijk.

Heb maar 2500 vierkante meter voor de 2, het is klein maar prima te doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:23

Selka, wat spannend. Goed dat ze op de noodrem gingen, want je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Onze paarden zijn ook super cool en reageren ook niet op de leger heli's die heel laag overkomen, maar er zijn wel grenzen.
Snap wel dat ze ergens moeten landen, maar laat ze dan vooraf iets vragen of plannen. Kan vast niet helemaal, maar contact met de grond is er wel volgens mij dmv mee reisend busje.

Azmay, dat is vlot gegaan, maar wel goed te begrijpen en eerlijk was ik er al bang voor. Je hebt alles naar eigen zin gedaan en pension is dan echt wel een moeilijke stap.
Hopelijk krijg je nu meer rust in je hoofd en ook plezier terug.

Onze paden zijn niet heel breed, maar wilde ze op eigen grond juist wat smaller, omdat ze maar op 1 meter lopen. ( zou natuurlijk geen pad van 1 meter doen ) maar inderdaad rekening houden met doorgang voor machines is ook wel een punt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:06

Selka dat is echt mijn nachtmerrie zo’n luchtballon boven je wei met paarden. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.
Ik zou wel bellen, dan kunnen ze jouw land misschien markeren als wei waar altijd paarden in staan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:21

Bij mijn buurboer is t ook een keer mis gegaan met het landen met een ballon en hun koeien. Die hebben ook gebeld en kregen als excuus een gratis ballonvaart. Niet dat t daarom gaat, maar toch leuk.... :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:53

2 jaar terug hier iets verderop ook een ballon geland.
2 jonge hengsten uitgebroken.
Op mn oude pensionstal landen altijd in een weiland de ballonnen van dat evenement in Oldenzaal.
Dat werd van te voren netjes aangegeven altijd dat het mogelijk was dat ze daar zouden landen.

Gisteren waren ze achter mijn perceel maïs aan het hakselen.
Melle hoorde hem wel maar zag hem nog niet.
Toen dat apparaat tevoorschijn kwam ging hij ook in volle rengalop naar de paddock toe.
Mietje _O-
Puck en Rocky bleven gewoon staan grazen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:02

Mijn buuf, die zelf een paard heeft! wilde een ballon laten landen/opstijgen in onze buurt. Ze kwam vragen om toestemming en ik heb uitgelegd dat ik dat een buitengewoon slecht plan vond. Ze heeft de ballon niet in onze buurt geregeld, gelukkig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:33

Fabster schreef:
Bij mijn buurboer is t ook een keer mis gegaan met het landen met een ballon en hun koeien. Die hebben ook gebeld en kregen als excuus een gratis ballonvaart. Niet dat t daarom gaat, maar toch leuk.... :o

Ten eerste is dat een nachtmerrie want ik heb hoogtevrees en ten tweede ga ik er dan de volgende mee lastig vallen waardoor ik het best een gekke oplossing vind :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:36

Oei een ballon vlak boven je dieren, dat is levensgevaarlijk. := Gelukkig is het goed gegaan....

Ik heb 5000 m2 met een warmbloed shetlander en haflinger erop en 16 kippen. Wat we aan weiland gebruiken is ongeveer 3000 m2 de rest is stallen, paddock/bak en kippenweide. Ik heb de weide in 3 stukken verdeeld end at gaat helemaal prima, genoeg gras voor allemaal. alleen met de droogte werd het even pittig. Nu is het wel weer te nat, dus staan ze op de paddock anders veranderd mijn weiland in een klei - blubber land.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:01

Ja dat is wel de ultieme schriktraining een ballon...
Hier hoef ik niet bang te zijn dat ze gaan landen met een ballon :) Enige voordeel van de hoogspanning hier.
Ze komen wel dichtbij, maar zullen dus nooit landen, want dat lijkt me niet heel verstandig :')

James en Bliksem stonden een jaar of 3 terug vrolijk naar de maïshakselaar te kijken. Met de neus vooraan, want stel je voor dat er nog iets te eten viel... :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:21

Azmay schreef:
Fabster schreef:

Ten eerste is dat een nachtmerrie want ik heb hoogtevrees en ten tweede ga ik er dan de volgende mee lastig vallen waardoor ik het best een gekke oplossing vind :')

Een ander mee lastig vallen? :o?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:46

Wat fijn Karin dat je weer gereden hebt.
Ik wil ook weer gaan 'starten', het rijden oppakken.
Komt altijd wel iets tussen. Is ook geen prioriteit.

EU is handig. Kan dus in NL, BE en DL. Alles hier op een steenworp afstand. En overal zijn paarden die een behandeling goed kunnen gebruiken.
Zelf vind ik het heerlijk om me steeds meer te ontwikkelen en vakbekwamer te worden.

Azmay keuzes he. Soms lijkt het 1 beter dan het ander. "Gras altijd groener bij de buren". Toch goed dat je het gedaan hebt, ervaren. Nu bewust en goed overwogen een keuze kunnen maken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 12:26

He getver. Allemaal nare verhalen met luchtballonnen. Ze mogen van mij best bij de buren landen, daar staat nu toch niks meer (maisland) en daar geven die van mij ook niks om. Het was meer het feit dat de gasbrander vol aan ging boven hun op een relatief kleine afstand. Godzijdank is Shire zo braaf en een keer zwaaien voldoende voor hem om te stoppen.

Kan inderdaad vragen of ze mijn land kunnen markeren als land met vee.

Ik zou ook niet blij worden van een gratis ballonvaart. Landen we straks bij andere mensen hun vee in de buurt..

Groot landbouwverkeer vinden ze hier prachtig. Staan ze allemaal keurig bij de draad naar de voorstelling te kijken. Optochten met veel muziek is mooi en toeterende vrachtwagens niet boeiend genoeg om van op te kijken :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:29

Dat grote spul geven die van mij ook echt helemaal niets om. Je kan het zo gek niet bedenken of het kan gewoon op een halve meter passeren. Geen probleem.

Maar... we kwamen van de week een steen tegen............ Zomaar. :roll: :roll:

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 13:39

Een steen :wow: Levensgevaarlijk. Belachelijk dat je ze daaraan blootstelt. 144!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:44

Hahaha, soms is het zelfs gevaarlijker dat ze niet bang zijn. Bij ons moest ik vorig jaar de paddock afzetten zodat er grote machines doorheen konden naar de tuin van de eigenaar. Hingen ze over het draad heen te kijken.
De eigenaar kwam met een kettingzaag wat weghalen vanaf onze kant. Liepen ze naar hem toe om te kijken. Dat vond ik dus net iets te eng zelf. Daarna werd het bij de draad gegooid en kwam de machine het oppakken over het draad heen. Moest ik ze ook uit de buurt houden. Soms kunnen ze beter wel iets bang zijn denk ik weleens....
Ook voor de mensen. De eigenaar van het erf gebruikt de zolder op ons schuurtje. Dan pakt hij een trap om er bovenop te kunnen. Dan wil zeker mn ene ruin graag helpen met een kontje geven......tja. ( hij heeft niks met dieren )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:45

Hahaha heel herkenbaar! Als ze bijvoorbeeld de mesthoop leeghalen met een graafmachine en trekker dan staan ze op de eerste rij, maar ligt er een plasje water waar ze door moeten, dan is het een groot drama _O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:05

Witte wegmarkeringen := :wow:

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 14:19

Ja maar die eten paarden MM. Dat is gewoon een feit ;)
Voorheen een paard gereden die ze sprong of spontaan kon piafferen..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:10

De shet is nergens bang voor maar mn merrie wel.
Paarse bloemetjes, schaduwen, een iets andere kleur groen plantje etc.
Heel vermoeiend maar ook hilarisch soms :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:24

MizzMontana schreef:
Witte wegmarkeringen := :wow:

Ja, vooral als je een nieuw paard hebt die hele weg super braaf is en je niet weet dat witte wegmarkeringen je paard gaan opeten en je een westernzadel hebt......hahahaha

Karin_deB schreef:
De shet is nergens bang voor maar mn merrie wel.
Paarse bloemetjes, schaduwen, een iets andere kleur groen plantje etc.
Heel vermoeiend maar ook hilarisch soms :')

Maar wij weten niet wat die plantjes 's nachts allemaal doen he?! En de kabouters die er wonen..........:p