Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Hier is het fris en het leek er gisteren op dat de vorstgrens mijn kant op zou komen, maar dan moest de vorst eerst nog het IJsselmeer over en dat is niet gelukt
. Hier een graad of 3, beetje wind en droog. Die gladheid is inderdaad vreselijk karev
.
, nog even over die vlas in je sokken
, Daan ik begreep totaal niet wat jij bedoelde toen je zei, dat jij met je warmbloeden geen last had van vlas in sokken, ik heb ook warmbloeden en vaak van die prikvlasjes in mijn sokken (ondanks dat ik laarzen aan heb), dus ik dacht: "dat ga ik straks even vragen aan Daan", maar DD begreep het wel meteen (die is roze en niet blond, dus dat maakt waarschijnlijk het verschil
) en toen ik haar reactie op jouw reactie zag, viel bij mij ook eindelijk het kwartje.
Snappen jullie het nog??

ohjajoh6 schreef:Goedemiddag! Hihihi het is heel erg , maar ik heb mij zowaar verslapen. Valt hier alles mee gelukkig. Net even snel hooi erin en nu echt even wakker worden, ben nog slaapdronken.
is toch ook wel eens lekker, je verslapen? Ennuh in de gewone mensenwereld (die zonder paarden) is dit een hele schappelijke tijd hoor
. Geen wind (geen regen ook), en zoveel mogelijk wintervacht. Met guur, nat of koud weer, moet ik toch een deken bij haar gebruiken. Die wordt me een partij sjagga anders! Probeer elk jaar weer hoever we komen zonder deken, en elke keer is er ergens een punt dat ik hem maar op gooi. Halve dag later zijn de opgetrokken flanken en neusvleugels verdwenen, oortjes staan weer op standje 'redelijk vriendelijk', en kan weer rijden zonder t idee te hebben op een plank met hertenkop te zitten
, tijdens het rijden lijkt alles heel veel moeite te kosten, ze loopt wat gevoelig en kreunt echt tijdens het rijden. Nu is het zo dat ze absoluut niet tegen voordroog kan(krijgt ze lelijke krampkolieken van), dus krijgt ze al een aantal jaar mooi droog hooi. Nu heb ik laatst bij onze hooiboer een aantal andere balen hooi meegenomen, deze zijn loodzwaar, echt groen en het is gemaakt van kort, fijn gras. Paarden vinden het zalig, maar gisteren ging er ineens een lampje bij mij branden
, het lijkt nl wel wat op voordroog en nu heb ik zomaar het idee dat ze (gelukkig) lichte kramp heeft. Uiteraard krijgt ze dit hooi niet meer en nu hoop ik dat haar "probleem" binnen een paar dagen weg is. Dit was voorheen met de voordroog in ieder geval wel zo. als dat niet het geval is dan hebben we een ander probleem. Bah, ze moeten (mogen) gewoon niets mankeren, ben doodongerust.