Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:12

Ik heb houten stallen, verleden jaar hebben we de asbest dak van golfplaten vervangen door isolatieplaten die voor een koelhuis gebruikt worden, was b kwaliteit maar voor een paardenstal perfect. Met deze platen zou je ook de wanden kunnen maken. Voordeel ze zijn mooi glad dus het blad op het dak glijdt er vanaf, roest en verroten niet. En zomers koele stallen als de zon op het dak schijnt.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 04-01-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:14

Mijn merrie wil niet alleen achter gelaten worden. Wat zeg ik ook niet met z'n tweeën. Ze wil niet dat er iemand weg gaat. Sterker nog ze wil zeker lf ook eigenlijk niet meegenomen worden. Hmmmm dat maakt het wel eens lastig. Vooral met de trailer. En dan nog niet eens echt het inladen, maar vooral het uitladen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:25

Ik kan puk wel achterlaten met een pluk hooi in stal. Maar no way dat ik puk mee kan nemen en grote kan achterlaten. Die werpt zich serieus met volle gewicht tegen de stal wanden, bak omheining en in en door het draad. En ik vind dat dood eng, dus krijgt kreng haar zin...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:29

Wij hebben er vier staan, dus we gaan met 1, 2 of 4 paarden op weg. Met z'n tweeën wandelen we dan ieder met twee. Ze hinniken allemaal als een ander weggaat of terugkomt, en gaan op het hoekje van de track staan als het weggaande paard nog / weer in beeld is. Daarna zo hard mogelijk over de track de paddock in naar de schuilstal, want daar komt iedereen weer bij elkaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:46

Erg lastig als je ze niet probleemloos uit elkaar kunt halen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:56

Mopper...zal wel spekglad zijn,vriest behoorlijk.Het is altijd wat...het zeikt van de regen en heb je bagger en 1 dag later moet het zonodig vriezen -:(-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:02

Morning! Ik ga zo voeren en dan even op de weg voelen.. hier wordt niet gestrooid en het is 2 km tot de eerste weg waar wel gestrooid wordt.. haha, ik heb vorig jaar met sneeuw gemerkt dat 2 km dan HEEL lang kan zijn. :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:25

Zoooo Noord Nederland Ligt plat hoor....niet te doen hier hoor...

Wegen zijn ijsbanen

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:26

Hier lijkt het mee te vallen. Mijn stagiaire komt uit Steenwijk dus ik vrees dat zij of later of niet komt.. heb naar net geappt dat ze maar heel voorzichtig moet doen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:29

Code rood geldt hier nu

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:38

Vriendlief glibberend naar auto gegleden...ik vind het niks.Heb mijn ijsspikes maar uit de motteballen getrokken voor straks.Kijken of de jongens nog overeind staan.
Straks meteen strooien,jongens maar hapje hooi vanmorgen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:47

Het is echt vreselijk bij jullie met de gladheid.

ben blij dat wij het hier niet hebben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:55

Hier viel het gelukkig ook mee. Ik eerst voorzichtig met de voetjes voelen. Maar ik ging niet op mijn plaat. Dus ben gewoon van Hardenberg naar Zeist gereden. Het was heerlijk rustig op de weg haha.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:18

Ik ga straks maar lopend naar de paarden...auto is niet te doen. Gelukkig is het maar 3 km

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:18

Mogguh, welkom aan de eventuele nieuwe mensen (als ik dat nog niet gezegd heb :o ). Hier is het fris en het leek er gisteren op dat de vorstgrens mijn kant op zou komen, maar dan moest de vorst eerst nog het IJsselmeer over en dat is niet gelukt *\o/* . Hier een graad of 3, beetje wind en droog. Die gladheid is inderdaad vreselijk karev :(:) .

Ik waan mij in de hemel nu ik mijn paarden aan huis heb. Vroeger op pension, stonden ze bij mijn buurman en deed ik ook alles zelf en meer.... Daarbij was het in de winter één grote baggerzooi, mijn paarden wilden dan ook echt niet van het pad af stappen om de prut in te gaan, vond ik vaak wel heel banketstaaf en zielig. Ze stonden echt tot hun kogels in de bagger. Wel altijd genoeg te eten gelukkig. Mijn merrie is sinds we haar thuis hebben met haar grote ruin en de nieuwe pony een stuk vriendelijker geworden dan ze voorheen op pension was. Ze eet nu soms ook gewoon samen met de mannen en voorheen was dat echt niet mogelijk.
Over het algemeen lijkt merrie wat meer rust te hebben nu we verhuisd zijn.

@tcm, ik heb hardhouten stallen, niet geïsoleerd, als het hard vriest laat ik de bovendeuren gewoon open, behalve als de waterleiding kan bevriezen. Wil je isoleren omdat je paarden het koud hebben of omdat je bang bent voor de leidingen? Paarden hebben het volgens mij niet zo snel koud. In de zomer komen mijne niet op stal, dus ook geen last van warmte. Ik kan mij wel voorstellen dat je om de warmte tegen te houden gaat isoleren.

Oooh Daan en DD :D , nog even over die vlas in je sokken :j , Daan ik begreep totaal niet wat jij bedoelde toen je zei, dat jij met je warmbloeden geen last had van vlas in sokken, ik heb ook warmbloeden en vaak van die prikvlasjes in mijn sokken (ondanks dat ik laarzen aan heb), dus ik dacht: "dat ga ik straks even vragen aan Daan", maar DD begreep het wel meteen (die is roze en niet blond, dus dat maakt waarschijnlijk het verschil :D ) en toen ik haar reactie op jouw reactie zag, viel bij mij ook eindelijk het kwartje. _O- _O- Snappen jullie het nog?? :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:22

Het was hier vanochtend 6 graden. En weer regen uiteraard :+
Sterkte daar in het noorden :(:)

Wij hebben containerstallen overigens. Ook niet geïsoleerd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:24

Hier is t helemaal niet glad..Wel nat. Omgeving Amersfoort..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:26

Ik vraag me af hoe ik zo bij stal ga komen (is achter mn huis). Mijn hond ging net al 6 keer onderuit omdat hij buiten een plasje wilde gaan doen :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:30

Goedemiddag! Hihihi het is heel erg , maar ik heb mij zowaar verslapen. Valt hier alles mee gelukkig. Net even snel hooi erin en nu echt even wakker worden, ben nog slaapdronken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:33

ohjajoh6 schreef:
Goedemiddag! Hihihi het is heel erg , maar ik heb mij zowaar verslapen. Valt hier alles mee gelukkig. Net even snel hooi erin en nu echt even wakker worden, ben nog slaapdronken.

:D :D is toch ook wel eens lekker, je verslapen? Ennuh in de gewone mensenwereld (die zonder paarden) is dit een hele schappelijke tijd hoor :j

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:40

Goedemorgen :brr: :brr:

Hier wel koud maar geen gladheid gelukkig.

Jeetje wat een actie van vodafone zeg! Om moedeloos van te worden!
En een heel mooi klinkerpad gezien. Gaaf hoor!

Mijn vorige pensionstal was echt geweldig. Super goede verzorging, geen moment met een ongerust gevoel weg, paard zag er super uit en betaalbaar.. maar toch vind ik paard aan huis nog steeds elke dag een feestje. Heerlijk s avonds nog ff knuffelen <3 <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:40

Ik ben al ruim een uur aan het werk. Maar ik hoef de paarden dan ook niet te doen 's ochtends. Dus begin ik vroeg, dan is het vanavond niet zo laat als ik de paarden wel moet doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:49

Hahaha zeg je precies goed [***]: in de gewone mensenwereld...

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:51

Toch bijzonder, zo'n klein landje en zulke verschillen. Ik heb vanmorgen mejuffrouw haar deken maar af gedaan, vond het te warm :? . Geen wind (geen regen ook), en zoveel mogelijk wintervacht. Met guur, nat of koud weer, moet ik toch een deken bij haar gebruiken. Die wordt me een partij sjagga anders! Probeer elk jaar weer hoever we komen zonder deken, en elke keer is er ergens een punt dat ik hem maar op gooi. Halve dag later zijn de opgetrokken flanken en neusvleugels verdwenen, oortjes staan weer op standje 'redelijk vriendelijk', en kan weer rijden zonder t idee te hebben op een plank met hertenkop te zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:54

Oh murosch arme hond, als ik het goed begrepen heb op buienradar is het vanaf donderdag over met de winter....

Lekker Amanda, vroeg beginnen. Ik ben op het moment (helaas) baanloos, maar ik hoop snel iets te vinden waarbij de tijden ook een beetje goed uitkomen.

Vodafone grrrrrr, wat een waardeloze bedrijven zijn dat toch. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al jaren erg tevreden ben over Simyo, makkelijk opzeggen/wijzigen/betalen enz. Mijn man heeft van de week zijn contract bij KPN opgezegd, man dat is ook nog een hele "happening" om dat een beetje eenvoudig voor elkaar te krijgen.

Mijn merrie lijkt de laatste dagen niet helemaal fit -O- ;( , tijdens het rijden lijkt alles heel veel moeite te kosten, ze loopt wat gevoelig en kreunt echt tijdens het rijden. Nu is het zo dat ze absoluut niet tegen voordroog kan(krijgt ze lelijke krampkolieken van), dus krijgt ze al een aantal jaar mooi droog hooi. Nu heb ik laatst bij onze hooiboer een aantal andere balen hooi meegenomen, deze zijn loodzwaar, echt groen en het is gemaakt van kort, fijn gras. Paarden vinden het zalig, maar gisteren ging er ineens een lampje bij mij branden :o , het lijkt nl wel wat op voordroog en nu heb ik zomaar het idee dat ze (gelukkig) lichte kramp heeft. Uiteraard krijgt ze dit hooi niet meer en nu hoop ik dat haar "probleem" binnen een paar dagen weg is. Dit was voorheen met de voordroog in ieder geval wel zo. als dat niet het geval is dan hebben we een ander probleem. Bah, ze moeten (mogen) gewoon niets mankeren, ben doodongerust.

Heb intussen van de boerman begrepen dat het hooi is van net ingezaaid en stevig bemest land, dat hij gebruikt als een koe of een kalfje wat zwak of ziek is.