Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:38

Top!
Ik ben ook benieuwd - zou het inderdaad gewoon gehakseld stro zijn? Nou daar weet mijn Pauli dan wel raad mee vrees ik..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 07:45

Ik ben ook benieuwd wat het inhoudt en wat het gaat kosten.

Diana, dat is een mooi resultaat. Toch denk ik dat jij schonere paarden hebt dan ik :D

OT: bij Pauli moet ik altijd denken aan American Choppers ;)

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:03

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:31

strovan schreef:
Strovan wordt niet meer verdeeld door Bellinco maar door Equinmotion http://www.strokorrels.nl

Dat was niet de vraag volgens mij. De vraag ging over de naamswijziging van Bellinco.
Trouwens jammer dat als Strovan hier in het topic reageert ze niet gelijk antwoord geven op de op dat moment aan de orde zijnde vragen over een nieuw product (Hippo Gold) Een "fleecedeken" van stro klinkt interessant.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:39

Klinkt inderdaad ook wel erg goed dat Hippo gold.

- Eten jullie paarden ook stronetjes?? Zoja wat kan ik daaraan doen??
Mijne vindt ze namelijk lekkerder dan z'n eigen eten..............

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:51

Die van mij eten wel iets van de stronestjes. Meestal verpulver ik ze voor het grootste deel als ik ze in de stal gooi. Als het uit elkaar gevallen is blijven ze er van af.
Het kan volgens mij geen kwaad want het is gewoon stro. Ik maak me er niet zo druk om.
Ze verkiezen gelukkig het kuil boven de evt. stukjes nestjes.
Je zou er azijn of id op kunnen spuiten, wellicht helpt dat.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:18

Ik heb zojuist even met de meneer van Bellinco gesproken - ze staan op dit moment op de beurs bij de hengstenkeuring.
Volgens hem is Hippo Gold wel enigzins vergelijkbaar met gehakseld stro maar door het bewerkingsproces toch nét weer anders. Het is heel zacht (vandaar misschien die fleece-deken) en lijkt op hooi... Dat ontlokte aan mij natuurlijk de opmerking dat de paarden het dan wel flink zouden gaan eten maar volgens hem is het in de mond zo droog dat paarden dat toch liever niet doen.. en ik denk dan natuurlijk meteen aan mijn Pauli die wel alles vreet (behalve strokorrels) en ben bang dat je er mogelijk verstoppingen door krijgt ( slokdarm?) als het zo droog is..
De prijs weet ik nog niet, die komt binnenkort op de site te staan en is nu nog afhankelijk van het aantal pakken of pellets dat je afneemt.
Overigens.... Bellinco verkocht vroeger wel Strovan ( mijn eerste zending had ik via Bellinco) - nu zegt hij nog steeds strovan te verkopen maar die zit niet meer in de originele strovan zakken..

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:31

Ik dacht juist dat Strovan ooit "reclame" maakte voor het feit dat de "ingrediënten" bij hun juist wél op de zakken stonden vermeld.
Nu wordt Strovan dus verkocht in blanco zakken?

Overigens het wel of niet opeten van het "fleecedekentje" zal ook weer paardafhankelijk zijn, net als bij de korrels en andere bodembedekkers.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:36

diana1 schreef:
Ik dacht juist dat Strovan ooit "reclame" maakte voor het feit dat de "ingrediënten" bij hun juist wél op de zakken stonden vermeld.
Nu wordt Strovan dus verkocht in blanco zakken?

Bij hem kennelijk wel.. maar of het dan ook echt Strovan is? Wie zal het zeggen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:49

Dan krijg je net zoiets als bij Top, die ook zo geheimzinnig doet erover. Alleen zegt hij dan wel dat het Strovan is, maar hoe kontroleer je dat ??

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:52

Dat is dus niet te controleren.....puur een vertrouwenskwestie dan.
Ik vind het wel een raar verhaal. In het verleden is er zoveel "afgegeven" door hun over het geen informatie op zakken korrels zetten en nu zouden ze het zelfde doen? vaag.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:10

Toch nog even een reactie van mij:
Bellinco verkoopt géén StroVan meer, hij kan beweren wat hij wil, maar wát hij verkoopt, is geen StroVan.
StroVan verkoopt geen blanco's, alleen de bekende zakken met opdruk:

Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:44

Ja, ik vond dat ook wel vreemd - waarom zou Strovan een 'tweede' verpakking hebben? Maar hij heeft letterlijk gezegd dat het Strovan is, maar dan in blanco verpakking.
Hmm.. daar wordt ik kriebelig van.
Ik ga 't mezelf maar niet moeilijk maken - ik hou het gewoon op Strovan. Dat heb ik tot nu toe telkens gehad en heb er geen klagen over.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:01

@Fitzroy,

Waar haal jij nu de crushed versie en hoe bevalt die?
Op internet heb ik gezien dat Compristro Products annex Haardhout te Spanbroek ze levert.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:04

imker schreef:
Toch nog even een reactie van mij:
Bellinco verkoopt géén StroVan meer, hij kan beweren wat hij wil, maar wát hij verkoopt, is geen StroVan.
StroVan verkoopt geen blanco's, alleen de bekende zakken met opdruk:

Afbeelding

BULLSHIT!!!
Het is mogelijk onder eigen label te gaan verkopen; de producent is dan nog steeds strovan, alleen mag het dan niet meer zo heten
Bekende reactie van strovan om zoiets te ontkennen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:09

Strovan is toch een merknaam? Als iemand blanco haalt bij de zelfde leverancier, heb je dezelfde kwaliteit, maar het heet niet hetzelfde. Dus imker heeft gelijk, zij verkoop Strovan, het merk dus en Bellinco verkoopt korrels van de zelfde leverancier met een blanco zak, dus merkloos.

Kan zijn dat de korrels het zelfde kosten, maar het kan ook zijn dat de blanco naamloze net even iets goedkoper is...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:50

Precies, mijn idee. Dat is met huismerken ook zo, je koopt gewoon Unox maar dan in een andere verpakking en goedkoper.

Diana, ik had ze hier in de buurt gekocht maar het bevalt me heel slecht. Ze zijn zo doorweekt.
Royal Stro heb ik ook al geprobeerd maar die vallen slecht uit elkaar.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:00

@Fitzroy,
Dankje voor de info. Ik denk ook dat het erg fijn spul is of valt dat mee?
Voorlopig hou ik het maar bij mijn chopped korreltjes.

Als het huismerk goedkoper is en van dezelfde kwaliteit geldt: je zou wel gek zijn als je meer betaalde.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:24

diana1 schreef:
Als het huismerk goedkoper is en van dezelfde kwaliteit geldt: je zou wel gek zijn als je meer betaalde.

Mijn idee!

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:33

Strovan wordt enkel via Imker geleverd via originele , bedrukte zakken.

Blanco zakken met Strovan product bestaan niet, Strovan verkoopt enkel in bedrukte zakken

wat betreft Hippo Gold, zie http://www.hippogold.eu/english/kontakt.htm
dit blijkt een product uit Hongarije te zijn, geen enkele binding met Strovan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:27

Maar dit zijn ook niet de strokorrels, maar het 'fleeceje' en wat is er mis met stro uit Hongarije ??

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:14

Wat Bellinco beweert moet hij zelf weten, maar StroVan is het NIET.
Verder zijn jullie zelf (hopelijk) oud en wijs genoeg om zelf na te denken en niet ineens weer onwaarheden rond te gaan gooien.

Mijn antwoord heb ik gegeven om speculaties te voorkomen, maar blijkbaar is speculeren toch een leuk tijdverdrijf.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:40

imker schreef:
Wat Bellinco beweert moet hij zelf weten, maar StroVan is het NIET.
Verder zijn jullie zelf (hopelijk) oud en wijs genoeg om zelf na te denken en niet ineens weer onwaarheden rond te gaan gooien.

Mijn antwoord heb ik gegeven om speculaties te voorkomen, maar blijkbaar is speculeren toch een leuk tijdverdrijf.

Speculeren wordt volgens mij op deze manier alleen maar bevorderd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:10

wat is het hier toch altijd ongelooflijk ONGEZELLIG!!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:56

Dat komt omdat de leveranciers mee willen praten en altijd gelijk hebben ;) (volgens henzelf uiteraard)