Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:48

rover_ schreef:
Jemig Moska, vind het wel wat dat ze dit ongevraagd gedaan hebben tijdens de vorige behandeling. Goed dat hij nog jong is en nu adequaat mee omgegaan wordt.

Weer zag er inderdaad heerlijk uit. Is dan zo jammer dat je moet werken.
Dit weekend maar van genieten….

Welkom Wonders, leuk stel heb je.

Thanks!

Maartje_M

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:43

Welkom wonders!

Oef ik zou ook echt not amused zijn als ze op die manier ongevraagd aan het gebit van mijn paard hadden gezeten :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 22:40

Wat slecht zeg om zonder overleg aan het gebit van je paard te zitten.

Wat een heerlijk weer. Heb vandaag voor de gemakkelijke weg gekozen nml pad en bitloos. Ging eigenlijk wel heel lekker. Ook voor het eerst zo gegaloppeerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:10

Welkom Wonders!

@Moska, bijzonder dat ze zoiets ongevraagd gedaan hebben..
Ga je er nog achteraan of laat je het zo?
Hopelijk krijgt paard er geen last van!

@boemel, heerlijk! De kat had er ook zin in :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:49

Moska schreef:
Heerlijk weer hier!

Beide paarden hebben vanochtend de tandarts langs gehad en staan nu bij te komen. De oude vos heeft helaas een gebroken kies en moet even een röntgenfoto om te bepalen hoe en wat. En bij het jonge paard bleken er bij de vorige behandeling (waar ik niet zelf bij ben geweest, stond toen op trainingsstal) bitseats gevijld te zijn. Ik wist niet eens wat het was (tanden afvijlen om meer ruimte voor het bit te maken), maar vind er ook wel wat van dat dit ongevraagd gedaan is. En dat ik na afloop er ook niets over gehoord heb (staat niks op de factuur en heb ook niks van trainingsstal hierover gehoord).

Bij de vos ook meteen maar bloed laten afnemen voor ppid test. Hij blijft aan de schrale kant en ook de bespiering blijft wat achter. Ben benieuwd wat er uit komt.

Bijzonder dat dat gedaan is , nog nooit van gehoord.
Wel dat ze diastasen bijwerken zodat er geen voer blijft hangen maar voor een bit ?

Welkom Wonders !
Leuk stel , doe je er ook wat mee ? Mennen/fokken of dergelijke ?

Boemel , lijkt me echt heerlijk zitten zo'n pad.
Ooit wil ik dat ook nog eens gaan proberen. ( ik wil nog zoveel :') )

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:58

Oh ik hoop zo dat we ooit het land van onze buurman kunnen huren of kopen.
Zou zo fantastisch zijn!
Hij heeft gisteren een prijs genoemd tegen mijn man waarvan ik denk: waar moet ik tekenen?! *\o/*
Maar hij wil nog even doorhobbieen met zijn schaapjes maar is niet de jongste meer en zijn lichaam laat hem in de steek. Ik gun hem zijn hobby en kan prima wachten. Maar hoop echt dat we het ooit kunnen realiseren. Dik 7000m2 erbij met wat gebouwtjes (weet de staat niet).

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:47

Oh dat zou gaaf zijn! Ik heb laatst een briefje gestuurd naar de eigenaar van het land naast ons, maar niks terug gehoord. Had gegevens uit het kadaster gehaald, niemand wist van wie het was, behalve de mensen die het gebruiken. Die zijn alleen lastig te ‘vangen ‘. Je hoort een trekker, kijkt naar buiten, wil er naartoe en ziet nog net wat blauws voorbij razen. En weg zijn ze weer :') Wij azen op een deel van het perceel, zo’n 5000m2

Wat betreft het gebit, denk niet dat ik er nog wat mee kan. Het is al ruim een jaar geleden. Maar baal er wel van, als ik een van beide partijen nog eens tegenkom, dan ga ik er wel naar vragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:56

Hutcherson schreef:
Oh ik hoop zo dat we ooit het land van onze buurman kunnen huren of kopen.
Zou zo fantastisch zijn!
Hij heeft gisteren een prijs genoemd tegen mijn man waarvan ik denk: waar moet ik tekenen?! *\o/*
Maar hij wil nog even doorhobbieen met zijn schaapjes maar is niet de jongste meer en zijn lichaam laat hem in de steek. Ik gun hem zijn hobby en kan prima wachten. Maar hoop echt dat we het ooit kunnen realiseren. Dik 7000m2 erbij met wat gebouwtjes (weet de staat niet).

geen optie om het nu te kopen en dat hij het mag blijven gebruiken?
Als hij niks op papier heeft en hem iets gebeurd is het ook lastig te bewijzen welke prijs hij genoemd heeft en dat jullie interesse hadden

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 07:59

Dat is wel een goede tip inderdaad!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 08:30

Daar moest ik ook gelijk aan denken Hutcherson, nu kopen en vruchtgebruik voor de buurman. Mocht er onverhoopt iets gebeuren dan gaat het niet aan je neus voorbij….

Lekker relaxed Boemel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-25 08:55

Hier hopen we ook ooit het land van de buren te mogen gebruiken/kopen. Het is ons wel opgevallen dat het boertje wat erop zat al een tijd niet is geweest. Vorig jaar is het niet afgedaan in het najaar en we hebben hem tot nu toe ook nog niet gezien.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:17

Hier ook tegen de buurvrouw gezegd, als je dat stukje ooit weg wil doen, laat het weten. Zal zo’n 4.000 m2 zijn maar ligt mooi aan de andere kant van ons huis. Dus dan weet je dat daar nooit wat anders komt.
Gaat om stukje met het kruis
Afbeelding
Zie dat op de beelden de nieuwe track er niet op staat. Maar wel duidelijk paarden :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:29

Ik vrees dat ik het land van de buurman helemaal niet wil hebben. Dat is zo'n vreselijk slecht stuk. De maïs staat er nog op. := Op zich hebben we ook genoeg met ruim 2 hectare.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:39

Oh zo nat Lorette? Die naast ons is ook deels erg nat maar dat we dat stukje vrij houden is wel fijn mocht er ooit wat nieuws naast ons komen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 09:57

Ja. Er stoppen zelfs mensen om te vragen waarom er nog maïs staat. Doe eens een gok, kunnen we dan zeggen. Als ons land mooi droog is, staan daar nog plassen. :P

Maroesjka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:43

Hallo allemaal, wil me graag melden in deze topic. Sinds we 6 jaar geleden verhuisd zijn vanuit de randstad naar Brabant hebben we onze paarden in eigen beheer. Eerst op stuk land met stallen 5 minuten bij ons huis vandaan. Sinds 3 jaar staan ze aan huis. De samenstelling is helaas wel erg veranderd. De paarden die mee zijn verhuisd zijn allemaal overleden. We hebben nu een nrps merrie, twenter c pony en 2 shetlanders aan huis. We hebben een kleine paddock aan huis en huren een weiland waar we elke ochtend naar toe lopen. Dit is 2 minuten lopen. Enige minpunt is dat we langs een vrij drukke weg moeten. Hier rijd veel groot verkeer. Dit gaat meestal goed. Onze 2 jarige vind het soms wel heel spannend. Ze is hier geboren en toen ze een week oud was liep ze al naast de moeder mee. Gok dat we de angst voor groot verkeer er nooit helemaal uit gaan krijgen. Ook hebben we nog een hengsten veulen van nu 9 maanden in de opfok staan. Deze knappe man zal in de toekomst met me dochter mee verhuizen richting Utrecht. Mocht ze daar geen stal kunnen vinden voor hem gaan we hier een oplossing vinden zodat hij niet weg hoeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 13:47

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie voor dat stuk van 7000 m2 dan zouden moeten betalen?

Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren op aankoop van een extra stuk akker, maar ik zie prijzen voorbij komen van 2 ton voor een hectare. Ik snap dat er inflatie geweest is en dat investeerders ook ineens geïnteresseerd zijn in landbouwgrond, maar dat is toch niet meer te doen voor de boer?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 14:02

Landbouwgrond is op dit moment in onze regio enorm gestegen in prijs.
Als onze buurman met pensioen gaat komt er tegen ons perceel aan 3 hectare landbouwgrond vrij en wij moeten wel gaan rekenen op 85.000 a 90.000 per hectare...
Ik hoop dus eigenlijk niet dat hij volgende week aan de deur staat zeg maar ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 14:23

Dat wisselt enorm per regio en locatie. Hier in zuid-flevoland is het inderdaad minimaal twee ton voor een hectare landbouwgrond. Maar we zitten hier op zo'n beetje de duurste landbouwgrond van Nederland.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:22

Wij zitten hier (Antwerpen) geloof ik ook rond de 80K per hectare...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:26

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:28

Ik kijk ook wel eens naar die prijzen, maar land in deze regio staat dan voor veel meer geld te koop dan wat er in het overzicht staat. Kleinere stukken zijn in verhouding helemaal duur. Er is ook moeilijk tussen te komen zonder connecties.

Flevoland is wel een bizarre uitschieter, zeg.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:34

Heel veel aaneengesloten zeer vruchtbare grond met goede infrastructuur.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:38

De overburen zijn net bezig geweest met bijkopen van land. Eur 100.000 voor een hectare.
Wat een geld hè.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 15:40

Bij die richtprijzen komt ook nog eens dat de grond naast je huis, emotionele grond die maar 1 keer te koop zal komen, ook helaas toch echt duurdere grond is.
Als het naast ons te koop komt zullen wij ook op moeten bieden tegen het naastgelegen landgoed, en dit landgoed bulkt toevallig van het geld... De boer van wie het land is heeft geen goede relatie met het landgoed en gunt het aan ons, maar hij zal het ook niet voor een bodemprijs als koopje weg doen helaas...