Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:03

Leuk is dat he <3

Afbeelding

Ik van het weer vandaag.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:08

Ook al zo lekker.
Ik heb vandaag na het werk ook genoten. Ik mocht wel eerst alle bloesem van de eiken wegblazen want Jut en Jul vonden dat lekkerder dan hun hooi…… Nu ze een uurtje op de wei staan willen ze het hooi niet meer.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 06:53

Wat leuk Belker, is ze al zo veranderd qua bespiering?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:37

Hoe gaat het met de zieke dieren?

Mooie combi zijn jullie Belker.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:46

Lekker he Belker als je na kan genieten van een les. Of van het weer zoals Robijntjah (en ik denk nog een hoop mensen :D )

Nou gisteren afscheid genomen als bestuurslid van de hondenvereniging. Nu met paard erbij en toch wel het gevoel dat er nog weinig schwung in het bestuur zat de keuze gemaakt om daarmee te stoppen. Steeds vaker dat ik het gevoel had dat er nog veel moest gebeuren en dat ik het overzicht kwijt begon te raken. Ik blijf wel les geven, dat is leuk en geeft energie. Evengoed toch wel raar om zelf de dingen niet meer te hoeven regelen.

Vanavond eindelijk eens een avond niks, elke avond van huis geweest deze week en het drukke weekend gehad. Even lekker op de bank na het rijden. Maar eerst nog een dag werken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:13

Fijn gevoel Belker!

@joyce, lekker een avondje niks!

Hier komt zo de masseur weer voor de paarden :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:15

Leuke foto's !

Ik vond het buiten nog wel frissig met die harde wind. Dekens nog maar even aan gelaten.

Belker schreef:
Ik mocht wel eerst alle bloesem van de eiken wegblazen want Jut en Jul vonden dat lekkerder dan hun hooi…… .

Bloesem geen last van (of zijn dat die lichtbruine wollige frutsels waar de paddock vol mee ligt?) Wel last van hele kleine groene 'druifjes' aan een steeltje die er tussen liggen, ong een halve cm groot en felgroen. Zijn dat vruchtbeginsels van eikels ??
Geen idee of die ook giftig zijn??

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:53

Klopt dat zijn die wollige frutsels. Hier helaas ook helikopters van de gewone esdoorn. Ook die ruim ik meerdere keren per dag.

Even klagen, ik ben net bij het bladblazen vies gevallen over bloempotten. Vanmiddag nog een stadswandeling door Zutphen. Links is vanaf knie tot voet blauw, stijf en pijnlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:36

Auww... heb je er meteen ijs op gedaan?? Lijkt me dat een fikse wandeling nu iets teveel is!

Ik had het dus over deze dingen... ik heb die niet eerder gezien. Weet iemand wat het is??

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:40

Dat oogt als niet volgroeide bloesem. Ik ken ze niet.

Nee, gelijk traumeel gesmeerd en geslikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:41

Dat zal ook zeker helpen, maar ijs helpt de zwelling stoppen door koeling wat ook tegen de pijn werkt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:08

Ik heb een steunkous omgedaan. :D Werkt goed tegen zwelling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:10

Dat is zo, maar ik denk dat rust nu ook belangrijk is.

Ik krijg zo de TA en ben benieuwd hoe Jasmijn zich gaat gedragen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:57

TA alweer weg en beide paarden gedroegen zich voorbeeldig, OK Boon wilde geen vreemd halster om, maar een appeltje deed wonderen :)
Jasmijn was super braaf en liep alleen wat achteruit. Dus daar ben ik achter gaan staan. Kun je met een (brave) shet nog wel doen :D Die had wel flinke haken.
Boon is zelfs gevijld zonder de klem in haar mond, maar op wat haken na had die niets.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:31

Kaat doet t weer gelukkig

Nu zieke Henk die antibiotica moet.. (cavia)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:17

Ik hoorde van de TA dat er iets rondwaart; 1 dag (flinke) koorts, sloom, niet willen eten, volgende dag weinig meer aan de hand. Dus misschien hetzelfde als Boon.

Hopelijk is Henk er ook weer snel boven op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:54

Hier ook weer heel druk geweest dus heb maar beetje hap snap meegelezen.

We hebben afgelopen week slangen en sproeiers uitgezocht en besteld. Gister alles binnen gekregen dus natuurlijk meteen alles gekoppeld en nu lekker aan het sproeien. Super blij mee.

Vandaag 1 paard over gezet van rapsodie naar equibedding. Als je die stal met korrels ziet is het moeilijk voor te stellen dat het goedkomt :)) ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Mis wel het frisse lichte kleurtje van de rapsodie :)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:14

Beterschap met Henk. Gelukkig is Kaat wel opgeknapt!

Gelukkig geen bijzonderheden bij de tandarts.

Mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar Equibedding manzano? Ik ben net paar maanden over naar rapsodie maar moet nog erg wennen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:24

DubbelFun schreef:
Auww... heb je er meteen ijs op gedaan?? Lijkt me dat een fikse wandeling nu iets teveel is!

Ik had het dus over deze dingen... ik heb die niet eerder gezien. Weet iemand wat het is??

[ [url=m/kwb9R1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij komt dit uit de eikenbomen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:58

biancaaaa schreef:
Beterschap met Henk. Gelukkig is Kaat wel opgeknapt!

Gelukkig geen bijzonderheden bij de tandarts.

Mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar Equibedding manzano? Ik ben net paar maanden over naar rapsodie maar moet nog erg wennen.

Ik heb merkloze rapsodie trouwens (gehakseld koolzaadstro). Maar eentje hoest. Dus hoop dat dit nog minder stof heeft.
Vond dat andere heel fijn. Mijn merrie staat er nog op, want heb nog wat pakken. Wat vind je wennen? (Wat had je eerder?)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:16

Die bruine kattenstaart pluis dingen van de eik ligt ook mijn hele paddock wei en bak mee vol. Kan mij niet herinneren dat ik die voorgaande jaren ook had ( of ik heb het verdrongen)Wat jij laat zien DF ken ik niet

Zondag heeft de dochter haar bixie, ik rijd geen wedstrijden meer ivm stress, nu heb ik het alsnog. Wordt ook op tijd opstaan aangezien zij een schimmeltje heeft

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:18

Haha sterkte LynnNikita.

Fijn dat ze beiden braaf waren bij de tandarts.

Vandaag de joodse stadswandeling gedaan. Ging redelijk goed. Vanavond bbq bij vrienden en met de hond nog een rondje gedaan. Nu been omhoog en even niks, straks slapen. De blauwe plekken komen door de witte steunkous heen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 00:59

Dan heb je een flinke smak gemaakt zeg! Hopelijk morgen niet super stijf. Hoe was de wandeling? Klinkt interessant!

Hier paardlief net op stal gezet voor het eerst met de equibedding. Begon het meteen te eten. Oeps.... Dat is niet de bedoeling. Vond het spul nog erg vochtig. Ben benieuwd hoe het morgen is.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:36

Fijn dat goed ging bij de tandarts DF en dat Boon weer in orde is. Laat ook las ik, mooi Marian. Sterkte met Henk. Raar virus, maar gelukkig wel kort DF.

Gelukkig dat je redelijk kon wandelen Belker, beterschap verder.

Heb je er zeepsopwater over gedaan Manzano? Paard van vriendin is erop gegaan en veel minder last van hoesten.

Nog iemand uit Zuid Holland kleine pakjes hooi nodig? Biologisch, kruidenrijk, laag in fructaan 20-22 kg. Ik hou over ivm paard minder.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:50

manzano schreef:
Dan heb je een flinke smak gemaakt zeg! Hopelijk morgen niet super stijf. Hoe was de wandeling? Klinkt interessant!

Hier paardlief net op stal gezet voor het eerst met de equibedding. Begon het meteen te eten. Oeps.... Dat is niet de bedoeling. Vond het spul nog erg vochtig. Ben benieuwd hoe het morgen is.

Ik heb het idee dat het toch best nat wordt af en toe (paard schrapt ook met eten / haalt stal overhoop). En ik krijg niet zo mooi alle mest eruit als gehoopt. Of ik schep best wat rapsodie mee, en er blijven kleine stukjes mest liggen. Die vallen door de vork heen.

Hopelijk toch een fijne wandeling gehad Belker.