Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:31

Sure_lee schreef:
Ik heb er van mij ook 1 bijna zindelijk. Als ik de wei in kom om te mesten en hij moet poepen dan komt hij naar me toe gelopen. Ik hoef dan alleen de kruiwagen achter zijn kont te zetten enndan poept hij daar in. Wie weet lukt het me nog dat ik gewoon een kruiwagen in de wei zet enndat ze daar in poepen _O-

_O- _O- Kan je die van mij ook zo africhten? :D

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:31

Zo heb ik er ook eentje. Heel handig...alleen het is wel eens wat dun en dan spettert het wat :D

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:33

Wat is jullie geheim om ervoor te zorgen dat ze gewoon in de kruiwagen komen poepen, vertel, vertel :+ :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:34

spatter schreef:
tinky welk ras is dat zwijntje? :(:)
je kunt het wel mooi vertellen _O-

hier zijn ze in de rijbak ook redelijk zindelijk, in de hoeken ligt de mest, soms gaat het mis maar meestal goed

Dit is de dader...(Fax... IJslander)

Afbeelding

En eigenlijk zou ik het eens moeten filmen als hij het weer flikt...het liefst als hij in de stal staat....schijt binnen...veegt erdoorheen en loopt vervolgens naar buiten.En echt...met een glazige blik _O-
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 19-02-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:35

Oh, ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet super netjes is :') Vegen doe ik niet zo vaak, tenzij ik het té erg vind worden.
De manier waarop het hier nu is ingericht zorgt voor veel werk, daarom zijn we ook bezig met de veranderplannen :j
Maar ik zou niet meer terug willen. Ook al rijd ik nu niet meer dan voorheen, ik vind het heerlijk om ze iedere dag te zien. Zo zijn ze écht onderdeel van mijn leven, veel meer dan toen mijn paard nog in pension stond.

@patriciaH: slaap jij nog wel eens? Serieus, met die uren zou ik echt omvallen!

@[***]: leuk! Wij hebben ook een mccormick, maar dan een van een jaar of 20 jonger :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo is ons uitzicht :o

Hihi tja ben chronische ziek en moet van mezelf door gaan anders is het zo afgelopen :o paarden houden me op het been en haat rommel!!
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 19-02-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:40

Ik kan hier niet eens vegen voor de stallen, is modderpad nu, met grint verhard maar nu met modderlaag er over.

En hier lopen tig kippen die heel wat af scharrelen tot in de voortuin aan toe, kan aan het vegen blijven met dat stel.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:40

Wauw _PatriciaH gaaf uitzicht hoor!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:41

patricia mooi hoor!

die platanen zijn ook leuk zo!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:04

Wat netjes! Wil je een keer bij mij komen? Ik heb ooooooveral hooi liggen. :7 Gras is bij ons ook zeker niet zo strak, haha. Zelfs niet in de winter.

Ik ben de hele dag door afwegingen aan het maken. Wat kan mijn rug nog aan? (Half jaar geleden gebroken) En welke van de nog af te strepen klussen ga ik dan kiezen? Als het slecht gaat, dan is aanvegen wel het eerste dat ik laat zitten. Staat niet netjes, maar dat is iets waar de paarden geen hinder van ondervinden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:39

Ziet er leuk uit zo Patricia

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:40

Als je wegens lichamelijke klachten keuzes moet maken kan het een optie zijn om dingen te laten vervangen door elektrische machines :D
Als je een groot erf hebt dan kan een elektrische veegmachine een uitkomst zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:44

Of een bladblazer ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:53

NesyD schreef:
Wat is jullie geheim om ervoor te zorgen dat ze gewoon in de kruiwagen komen poepen, vertel, vertel :+ :+

Ik heb gewoon een aantal x geluk gehad dat ik zag dat hij ging poepen. Toen de kruiwagen eronder gezet en heel uitbundig beloont. Hij is dol op aandacht dus dat had hij snel door.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:53

Bladblazer en veegmachine hebben we maar die gebruiken we alleen in het weekend. Teveel herrie voor zo laat.
Ga nu nog een paard doen en dan nog weer mesten en vegen want het waait dus zo veel mogelijk opvegen en morgen kan ik het gazon weer aanharken..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:20

Mooi Patricia! Ziet er inderdaad erg netjes uit.

Ik veeg ook wel veel. Maar het is al snel weer smerig met van die paarden die het liefst het eten boven de deur opkauwen :P Ze zijn wel keurig in de paddock, nouja het mesten dan. Kan nu doordeweeks niets zien in het donker 's ochtends en 's avonds als ik terugben. Dan denk ik wel eens: waarom niet een paar paarden verkopen en naar een pensionstal? Maar ik heb dat één keer gedaan en was al na een paar maanden genezen. Te weinig oog voor het welzijn van de paarden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:28

Ziet er heel netjes uit op de foto's hierboven!

Mijn 'oudere' merrie is ook heel netjes op stal. Alle mest ligt samen in een hoek.
De andere drie zijn een ramp. Mest overal, overal doorheen getrapt. De hengst mest dan ook nog eens vaak in zijn voerbak en de ruin doet dat in de waterkuip. Hebben wel automatische drinkbakken, maar die was even afgesloten ivm vrieskoude en nog oude leidingen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:53

Tinky het is wel een knapperd!

En Patricia bij jou staan ze er ook heerlijk bij zeg!

Ik wilde even zeggen dat ik de daders van het voeren van mijn paarden op de camerabeelden heb gevonden *\o/* 3 personen, waarvan in ieder geval 2 kinderen, over de 3e twijfel ik of het een ouder kind of volwassen is. Ze zijn geweest toen de mannen van de bouw al weg waren. Die hadden het hek netjes dicht gedaan (niet op slot, ze hebben geen sleutel). Ze zijn zeker oud genoeg om te lezen dat er verboden te voeren hangt. En 5 minuten geweest dus ook tijd genoeg gehad om te lezen.

Ik weet nu van welke kant ze komen, gelukkig de kant met de minste huizen en lopend, dus ik ga morgen huizen langs tot ik de daders heb gevonden ~~}>

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:14

Hoop dat je ze vind en duidelijk kan maken dat je paarden er ziek van worden en dat ze niet zomaar op je terrein moeten komen.. En dat ze uiteraard ook weg blijven, ik zou ze wat :o _-:(

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:19

Wauw wat een mooie foto's/domein!!! :))

Hier is het geklinkerd voor de stallen.. Maar maak er ook een gewoonte van om na het stallen doen altijd even te keren.. Dan is het weer netjes :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:31

Ik heb net de laatste ronde gedaan.
Stallen geveegd, emmers gevuld met voer en het spul binnen laten lopen en eten gegeven.
Daarna de honden gedaan en nu klaar en met de voetjes ophoog.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:52

Succes Daan!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:56

Wat een avontuur Daan! ;) Hopelijk kan je ze treffen en het even met hen bespreken...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:38

Wat fijn die camera! Succes met je zoektocht!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:10

@Daan: je kan dat bericht van dat paard dat gestorven is door het eten van spruiten meenemen (en erbij vertellen dat dat voor aardappelschillen ook geldt ;) ). Misschien maakt dat wel indruk.