Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aruals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:54

LukieBradley schreef:
De mijne komen van een zelfzorg wei af.
Ik ben juist gaan besparen nu ze in pension staat.
Echt een gods verademing

Hoeveel ben je daar ongeveer mee gaan besparen als ik vragen mag? ^^

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:24

Memere schreef:
Nikass schreef:
Moet je het hooi wel kunnen ophalen, dus over het juiste transport beschikken. Of laten bezorgen. Beide is niet gratis en daarmee stijgt de prijs per baal.

Hier is het €1,5/baal (vanaf 50) en word aan huis gebracht..je moet maar geluk hebben denk ik :D

Ja inderdaad, kun je mij het adres geven van deze leverancier? ;)

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:35

Nikass schreef:
Wat ik me afvraag, wat zijn mensen die niet all in staan per maand kwijt aan stro en hooi? Ook mensen die de paarden aan huis hebben. Vind het een behoorlijke kostenpost maar weet niet of wij duur uit zijn of dat het normaal is.

Wij hebben de paarden aan huis staan. Wij doen met een grote hooibaal (zo'n ronde of vierkante), 10 dagen. Dit is voor 5 paarden. Per baal betalen wij € 50,- en dan wordt die op stal gebracht. Bij ons krijgen ze wel 4x per dag hooi en beste porties.
Voor vlas betalen wij €4,25 per baal en gemiddeld gaan er 2 á 3 balen per week in de stal per paard.

Anke

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:35

10 dagen met 5 paarden
6 dagen met 3 dpony's, 1 A en 1 shet

Deed ik er maar 10 dagen mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:36

Wij doen met 5 paarden 1,5 tot soms 2 dagen met een midibaal.
Merk wel dat de kleintjes ook meer eten nu ze groter worden. :j
Een midibaal is bij ons 20 euro inclusief bezorgen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:38

Ik doe nu nog 3 weken met een grote baal met 2 volwassen paarden en 2 jaarlingen.
Maar ik heb nog gras.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:39

Jee Hoppje het vlas is ook duur! Dan zijn wij met stro toch wel goedkoper uit.
Weet je hoeveel kilo zo'n baal hooi is? Dit klinkt nl goedkoop.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:14

Afbeelding

Ik verwacht deze maand geen kosten meer. Ik heb wel een vraagje voor de andere excel gebruikers hier... :o ik heb vandaag een nieuw office pakket geïnstalleerd na een update van mijn macbook. Maar nu is mijn naam bij de opmerkingen weg... Er staat nu office gebruiker ofzo ipv mijn naam. Weet iemand toevallig hoe ik dit weer naar mijn eigen naam verander? :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:34

iEmmaaa schreef:
[ [url=m/kAKHkO.png]Afbeelding[/url] ]

Ik verwacht deze maand geen kosten meer. Ik heb wel een vraagje voor de andere excel gebruikers hier... :o ik heb vandaag een nieuw office pakket geïnstalleerd na een update van mijn macbook. Maar nu is mijn naam bij de opmerkingen weg... Er staat nu office gebruiker ofzo ipv mijn naam. Weet iemand toevallig hoe ik dit weer naar mijn eigen naam verander? :=

Ik denk dat je dat nog bij je instellingen moet wijzigen. Waarschijnlijk moet je daar nog even je naam invullen. Standaard staat er namelijk "office gebruiker" :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:08

Wat een mooie excel bestanden komen er voorbij! Wilt iemand die delen met mij? O:)

Ik houd alles nog handmatig bij :o

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:25

Nikass schreef:
Jee Hoppje het vlas is ook duur! Dan zijn wij met stro toch wel goedkoper uit.
Weet je hoeveel kilo zo'n baal hooi is? Dit klinkt nl goedkoop.

Aantal kilo durf ik je echt niet te zeggen. Gaat om zulke balen:
Afbeelding
Daar hebben ze dan een kleine variant (€25,-) van, daar doen we 5 dagen mee en de grote (€50,-) 10 dagen (5 paarden). Je moet alleen wel goed opletten dat je wel een boer/leverancier vind met goede kwaliteit. En ook geschikt voor paarden, niet alleen voor koeien. Daar zit wel verschil in (kuil/hooi).

Vlas is inderdaad wel prijziger dan stro, maar stro is voor ons geen optie i.v.m. stof.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:12

Dais_ schreef:
Wat een mooie excel bestanden komen er voorbij! Wilt iemand die delen met mij? O:)

Ik houd alles nog handmatig bij :o

Excel openen, maand noteren en daarna alles bijhouden. It's simpel ;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:13

November.
Zak wortels 4 euro.
flixotide en ventolin 50 euro.
Dek 60 euro.
Totaal 114 euro.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:19

Ik ben er maar even voor gaan zitten :o

Afbeelding

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:22

Deni11 schreef:
Indestal schreef:
Wat een enorme bedragen..dan moet je toch wel een hele goede baan hebben?

Dat vraag ik mij ook wel eens af :D

Ik ben zo iemand waarvan meer dan de helft van het salaris naar de paarden gaat en ik heb echt geen tobjob. Maar werk wel 6 dagen meer dan 45/50 per week.
Heb een niet al te duur huur huisje, ga niet op vakantie, kan niet zomaar uiteten of ''even wat leuks doen '' zonder goed na te denken. Mijn mascara en eyeliner koop ik bij de action, net als sokken shampoo etc. Scheelt ook een hoop :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:22

Hier op stal doen we met 4 grote langwerpige hooibalen op 9,5 (1 shetje) precies een week... Die kosten rond de 40/50 geloof ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:12

Het is ook wat heb je er voor over.
Hier geen top banen.
Maar we gaan nooit, helemaal nooit op vakantie.
Zelden uit eten. Ik geef niks om kleding, make up, sieraden en nagels en dat soort dingen.
Een auto moet voor werk en een voor paard, maar hoeft geen gave bak te zijn.
Er is geen iphone hier, de eerste tv ging helaas na 22 jaar stuk, anders stond hij er nog. :')
Paarden staan met goede spullen, geen bling bling dekjes van 79 euro enz.
Maar denk je bij bovenstaande, wow dat moet ik wel allemaal hebben, dan zorg maar wel voor goed salaris wil je daar ook paarden bij. }>

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:46

Ik wil er eerlijk gezegd eigenlijk niks of weinig voor laten en hoef dat gelukkig ook niet. Natuurlijk moet ik ook wel eens even zuinig aan doen na bijvoorbeeld de aanschaf van een zadel. Maar ik zou er geen vakanties of een sobere manier van leven voor over hebben. Vind ook niet dat ik dat tegenover man en kinderen zou kunnen maken, het is de hobby van mij en mijn dochter en dan zou het nogal scheef zijn dat dat de rest van het gezin daar 'hinder' van zou ondervinden. Maar ik besef heel goed dat wij het gewoon heel goed hebben en dat je met een modaal inkomen andere keuzes zou moeten maken. Maar heel eerlijk zou er dan hier ook geen paard zijn. Ik heb hier ook een poosje bijgehouden wat we zoal uitgeven en eerlijk gezegd schrok ik daar best van! Daar huurt menig gezin een woning van of is dat geld aan hypotheek kwijt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:30

Wij hebben er dan 4 en aan huis.
Voor 1 op pension zouden wij er ook niet zoveel voor hoeven laten, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor andere ook nog zo zou zijn. Het is toch prioriteiten stellen dan. En dat is wat sommige van buiten af niet zien.

Ik zie het overigens niet als laten, want ik heb nooit wat om vakanties en mode gegeven, daarom ook deze keuze. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:37

Op zich zouden wij ook wel op vakantie kunnen en ook wel dagjes weg, uit eten, bioscoop en zelfs wel een duurdere auto, maar we zijn gewoon tevreden met wat we hebben en zijn beide liever thuis dan dat we op vakantie gaan.
We roken beide niet, houden beide niet van drinken en we letten op aanbiedingen of kopen soms tweedehands.
Niet zozeer omdat we het ons nieuw of duurder niet kunnen veroorloven, maar uit principe omdat de (paarden)wereld al duur genoeg is.
En waarom zou je iets voor 30 euro bij winkel A kopen als je precies hetzelfde voor een 10tje bij winkel B kunt kopen. :)
Maar dit is meer een 'overblijfsel' uit de tijd dat ik nog alleen woonde dat nu gewoon een handig iets is geworden. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:47

Idem hier

Heb 11 pony's. Dus elke week uiteten is er ook niet meer bij.
Toch doen we genoeg uitjes. Gaan op vakantie.
Alleen niet extreem duur. Geen all inn vliegreizen. (Houdt mijn partner ook niet van)
Spullen voor de pony's koop ik ca. de helft 2e hands en de rest nieuw. Scheelt ook een hoop. Bekap zelf. Hoefsmid doet de ijzers.
Rijd momenteel geen wedstrijden. Dat scheelt een hoop geld.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:38

Ik zal hier ook mijn kosten eens posten :) Hou het zelf bij in een excelbestandje. Ik heb een 8 maanden oud veulen en een lease paard. Leasepaard doe ik samen met mijn zusje, dus we delen de kosten. Leasepaard is van de staleigenaar. We hebben in principe alleen de lusten en niet de lasten. Dit betekent dat we de dierenartskosten en dergelijke niet hoeven te betalen, de hoefsmid wel.

Oktober
Veulen
Stalgeld: 75,-
Voer: 25,55 (Foenegriek en pavosummerfit)
Dierenarts: 72,50 (inenting)

Leasepaard
Lease: 100,-
Hoefsmid: 35,-
Zadel: 575,-
Zadelmaker: 20,-
Spullen: 250,-

Totaal oktober: €1153,- (Valt zo duur uit door aanschaf van zadel en nieuwe noodzakelijke spullen)

November
Veulen
Stalgeld: 75,-
Dierenarts: 72,50 (2e inenting)

Leasepaard
Leasegeld: 100,-
Spullen: 34,- (Fleecedeken)

Totaal november tot nu toe: €281,50

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:10

Ik ga ook weer een lijstje bijhouden ..
Was eigenlijk net een maandje gestopt maar sinds enkele dagen heb ik een nieuw paard op een nieuwe stalling dus moeten we veel dingen weer opnieuw kopen ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:46

Afbeelding

duur maandje, maar goede uitgaven.
Osteopaat en body protector, daar ga ik niet op besparen :)

Volgende maand komen er allemaal kleren voor mijn.
De winterkleren moeten vervangen worden, haha

durkje2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:09

Wat ben ik blij dat ik mijn pony gratis ergens kan stallen!