Nikass schreef:Tja, ik denk dat als je een paard hebt en je privé omstandigheden veranderen drastisch door externe factoren;, bijv ontslag, maar ook ziekte of overlijden dan zou ik juist alles doen om mijn paard te houden. Moet je dan in al je ellende ook nog eens wegdoen wat je het meest dierbaar is? Natuurlijk zou ik haar nooit 24/7 opsluiten, maar ik vind het ook wat makkelijk geoordeeld en vraag me af of je al eens in die situatie hebt gezeten? Daarnaast, hoe eerlijk is het naar mijn paard als ik haar weg zou doen? Dat is nl geen garantie op een goed tehuis, een vriendelijke ruiter enz. De kans is groot dat ze bij de slager eindigt en dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Of een situatie tijdelijk is weet je idd niet, maar dat hoop je natuurlijk wel en daar doe je natuurlijk ook alles aan.
Maar imo gaat het dus ook niet hierom. Als er een beter aanbod van stallen zou zijn, en de mentaliteit zou zijn dat het gewoon wordt gevonden dat paarden het hele jaar door naar buiten moeten, dan zou er in een dergelijke crisis situatie wel een oplossing te vinden zijn.
Het gaat om de mensen die het niet interesseert, of het niet nodig vinden voor hun paard dat ie lekker buitenkomt met vriendjes.
En om nou meteen maat te suggereren dat je in de randstad überhaupt niet op een fijne manier een paard kan houden is ook een beetje kort door de bocht.
De vergelijking met een hond gaat niet op. Voor een Duitse herder heb je geen ruimte nodig als je voldoende tijd en energie hebt om leuke dingen met hem te doen elke dag.
excuses, het was niet de bedoeling om te suggereren dat je in de randstad niet op een fijne manier een paard kan huisvesten.
het gaat denk ik ook om de mensen die niet beter weten, het is bij veel mensen normaal dat een paard niet veel buiten komt.
Omdat ze geen idee hebben wat een paard werkelijk nodig heeft.