lonnie schreef:even een vraage, ik zat op mp te speuren naar verkoprs van dit spul, omdat het me wel wat lijkt, nu zie ik dit staan:
Ongeveer 4-5 zakken per box van 9 tot 12 m2;
uitstrooien; De oppervlakte van het strooisel met 10-20 liter water begieten om de bovenste laag korrels te laten zwellen;
Het paard wat hooi of stro geven;
Dagelijks alleen de mestballen verwijderen; Het vochtige gedeelte opzij gooien om te drogen, de oppervlakte van het strooisel lichtjes harken. Erg natte of vieze plekken wel verwijderen;
Na 2-3 weken: 1 zak per week bij strooien;
Na 4-5 weken het droge strooisel van de rand naar het midden gooien en niet meer bijstrooien…..na verkleuring of verzadiging (na ongeveer 2-3 weken) de box uitmesten.
kortom, je begint dus met 4-5 zakken, na 2-3 weken moet je er per week een zak bijgooien, zit je na 10 weken dus op 11 zakken. Hierna moet de box worden gemest. Wil dat zeggen dat je alles eruit haalt? dus dan gebruik je per 2 maanden 11 zakken zo ongeveer. dat is dan toch nog best duur?
als het goed is wordt dat straks (over ong. 8 weken) duidelijk. net als jij ben ik ook zeer benieuwd hoe dit experiment van Imker verder gaat verlopen.