Urielle schreef:Nadya schreef:Alsof paarden op het land alleen maar blessures oplopen. Kom op, Urielle, hoe meer je ze binnen houdt, hoe gekker ze gaan doen op het land. Des te meer reden om ze er uit te laten.
![]()
En ja, wij hebben ook van die recreatieve sportpaarden op stal, die urenlang buiten staan dagelijks (in de zomer).
Nou, mijn eigen beestjes staan vandaag al vanochtend kwart over zeven buiten, maar ik moet zeggen dat alle blessures die ik in tien jaar heb gehad ALTIJD van die verrekte wei komen. Ik gun het ze van harte hoor, maar ik begrijp heel goed dat mensen hun paard niet lang buiten zetten vanwege blessures. Die van nu heeft tot dusver op 2,5 jaar tijd wel vier keer met een dikke kogel gestaan en twee keer zijn ijzers afgetrapt op een ongelegen moment (lees: avond van te voren). Niks aan te doen verder, maar ik kan er ook behoorlijk chagrijnig van worden om voor de zoveelste keer af te kunnen melden en weer een week of zes niet te kunnen trainen.
mijn paardje trapte regelm,atig een ijzer af in de wei en heeft een gebroken griffelbeen gehad en div schieffels ,maar ik ga haar daarom niet binnenzetten.
ik vind dat ze op de wei horen met andere paarden,en waar ik nu sta is dat gelukkig ook zo
ze staan daar heel de zomer 24 uur op de wei en in de winter mnd alleen s`nachts
heerlijk voor ze!!!
. Kom op, Urielle, hoe meer je ze binnen houdt, hoe gekker ze gaan doen op het land. Des te meer reden om ze er uit te laten.
).
. Dat betekent wel eens dat hij wat verrekt heeft (is 2x gebeurd in de ruim 2 jaar dat ik hem heb en dat was binnen 10 dagen over), ook dat hij wel eens te nat is om te rijden (zoals vanmiddag), het zij zo. Ik ga hem er niet voor op stal zetten, hoor.
als hij voor het zelfde gewoon lkkr in de wei kan staan, maar ik vind idd 2 uur weidegang opzich aceptabel, al zou ik het echt niet kiezen voor mijn paard.
.