Jou paardje weet wel dan wat ie mis
Mijn paard heef eerst bij iemand gestaan daar gingen ze alleen met mooi weer het land op, nu staat ie 6 maanden dag en nacht op stal. Als ie terug moet gaat ie dat ook misschien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Danielledm schreef:Ja Nadya ik zeg toch ook Wat je niet weet kan je niet missen ook!!
Jou paardje weet wel dan wat ie mis![]()
Mijn paard heef eerst bij iemand gestaan daar gingen ze alleen met mooi weer het land op, nu staat ie 6 maanden dag en nacht op stal. Als ie terug moet gaat ie dat ook misschien

Joonsel schreef:_Sammie_ schreef:O, nee?
Dus jij geeft je paard ook elke dag op een ander tijdstip te eten, elke dag wat anders te eten en zet hem week 1 op zaagsel en de tweede week op stro, dan krijgt hij hooi en dan krijgt hij kuil, dan staat hij 24 uur per dag op de wei, dan 24 uur per dag op stal??
Dan krijgt hij bix dan alleen muesli en zo kan ik nog wel even doorgaan...
En het is geen regelmatigheidsdier???
Als je even terugleest, we hebben er een hele discussie over gehad!
runningkawa schreef:daarom krijgen er ook zoveel stalondeugden, koliek, stalbenen enz...omdat ze iet beter weten...
vergeet niet, de meeste hebben als jong paard wel in de wei gestaan...dus missen kunnen ze het zeker wel.
maar ze zullen zich schikken aan het lot...tja meer keus is er ook niet
Danielledm schreef:Klink misschien stom dit:
Maar die paarden weten toch niet beter?! Wat je niet heb of weet kan je niet niet missen of weten ook?!
Nadya schreef:Danielledm schreef:Ja Nadya ik zeg toch ook Wat je niet weet kan je niet missen ook!!
Maar jonge paarden horen in mijn ogen allemaal buiten te staan, het liefst zoveel mogelijk. Dan kennen ze dat toch?
Danielledm schreef:Ja Nadya ik zeg toch ook Wat je niet weet kan je niet missen ook!!
Dan laat je ze toch nog effe paard blijven dus hoef je er niet elke dag heen. Danielledm schreef:runningkawa schreef:daarom krijgen er ook zoveel stalondeugden, koliek, stalbenen enz...omdat ze iet beter weten...
vergeet niet, de meeste hebben als jong paard wel in de wei gestaan...dus missen kunnen ze het zeker wel.
maar ze zullen zich schikken aan het lot...tja meer keus is er ook niet
Je snap het niet helemaal en je moet het ook niet zo letterlijk nemen. Wij weten niet wat er in zo n paard omgaat...
Danielledm schreef:Nou bij ons zijn er 3 veulens (1,5 jaar) die op stal staan. Dat vind ik ook schandalig ja, die beesten kan je na de opfok brengen en dan is het niet zo erg als je 2 uur moet rijdenDan laat je ze toch nog effe paard blijven dus hoef je er niet elke dag heen.
Nadya schreef:Maar het gaat er ook niet om wat IK zou kiezen, het gaat er om dat mijn paard een plek heeft waar hij paard kan zijn en waar hij gelukkig is. IK pas me aan. Aan mijn paard.![]()
En die wil niet in een box staan op een manege zonder weidegang.
LINS schreef:Hetzelfde kan ook gezegd worden van bijvoorbeeld iemand anders zijn paard die wel doodongelukkig op het land tussen anderen, omdat ie steeds bijna het leven wordt uitgetrapt door de rest of iets dergelijks. Gegarandeerd dat ie in z'n box dan toch gelukkiger is. Dan moet je je alsnog aanpassen aan je paard en hem in een box zetten. Als je, zoals jij zegt je aan wilt passen aan je paard, zodat je zeker weet dat hij gelukkig is daar, dan kan je nog zo hard roepen dat geen weidegang slecht is, als je paard beter af is en vooral gelukkige is in zijn box dan op het land, dan moet je hem toch in een box zetten, omdat je wlt dat hij gelukkig is toch? Anders klopt je theorie van aanpassen aan je paard ook niet meer..

Joonsel schreef:LINS schreef:Hetzelfde kan ook gezegd worden van bijvoorbeeld iemand anders zijn paard die wel doodongelukkig op het land tussen anderen, omdat ie steeds bijna het leven wordt uitgetrapt door de rest of iets dergelijks. Gegarandeerd dat ie in z'n box dan toch gelukkiger is. Dan moet je je alsnog aanpassen aan je paard en hem in een box zetten. Als je, zoals jij zegt je aan wilt passen aan je paard, zodat je zeker weet dat hij gelukkig is daar, dan kan je nog zo hard roepen dat geen weidegang slecht is, als je paard beter af is en vooral gelukkige is in zijn box dan op het land, dan moet je hem toch in een box zetten, omdat je wlt dat hij gelukkig is toch? Anders klopt je theorie van aanpassen aan je paard ook niet meer..
Nadya schreef:In ons natuurgebied kunnen ze anders ook aardig rondtrekken, hoor, Malibu.
Citaat:Bovendien vind ik het zelf ook geweldig om daar te zijn. Geen mens om me heen, alleen maar paarden, hertjes, vogels, vossen, een geweldige koekoek, hahaha..... Daar kan echt geen manege of volle pensionstalling tegenop.
ELpatcho schreef:Wat dacht je van een andere wei

. Hij is inmiddels 4 jaar) Dani62 schreef:Dan zul je gewoon een geschikte kudde moeten vinden... Of onderdanige paarden met 1 vriendje neerzetten ofzo.
Op stal vind ik dan weer zo'n uiterste.
)
ELpatcho schreef:Weet je wat ik denk dat er aan de hand is.. Paarden kunnen niet zeggen van hé baasje ik vind het in dit hokje van 3x4 niet zo leuk..