Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spitenmazz

Re: Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:06

Shauni schreef:
als je een voetbal wil, kan je ook een yogabal halen Clown heb ik ook, en hij gaat nog best lang mee Haha!

ik heb ook een yogabal!! want die grotere kon ik niet vinden

LayLaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:12

Gewoon een deken vinden ze ook leuk. Misschien is het leuk om allemaal snoepjes in te verstoppen enzo Tong uitsteken (als ze daar niet bang voor zijn.. Knipoog)

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:42

ik geef mijn pony een hooi netje met lekker veel hooi en daar verstop ik dan worteltjes of appeltjes in

Duerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:59

ik heb nu alleen een Himalya Liksteen in de stal hangen, wou er graag wat bij, hier heb ik nu wel wat ideetjes opgedaan,al vind ik de helft nogal prijzig Bloos

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:34

Ik heb een lick it...
Toen mijn paard van de zomer buiten stond was die gewoon leeg...
Ik dacht vorige week laat ik hem is vullen en deed er een appel lick it in...
Lust mijn paard hem niet *zucht*

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 00:23

Doen paarden echt iets met die speeltjes? Heb het idee dat zoiets alleen maar in de weg hangt..

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:46

lotte23 schreef:
Doen paarden echt iets met die speeltjes? Heb het idee dat zoiets alleen maar in de weg hangt..

Die van ons zeker wel!! Alle 3.
Alleen de Pas a Fier niet, maar verder spelen ze met alles heel graag.
Ze hebben wel hun voorkeur maar met alles wordt gespeeld!!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:48

Ik denk dat een paard blijer is als hij gewoon elke dag in het weiland met zijn/haar vriendjes mag spelen Knipoog

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:58

ja denk ik ook.
Mijn paard heeft al verschillende dingen gehad zo heb van de week ook s een likit gehaald.
En wat denk je....
hij doet er gewoon helemaal niks mee.Ook de himalaya steen hoeft ie niet.
maar de stal rand bijt ie wel altijd kapot.
Misschien maar s die pas a fier proberen.
maar als ze gewoon buiten is met haar vriendinnetje heeft ze nergens last van.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:39

Wat is er leuk voor een hengst? Ik vind zo'n enorme paardenvoetbal echt geniaal, maar het is veel geld en als mn knol het niet leuk vind, vind ik het echt heel erg zonde van mn geld.

Hengsten zijn namelijk lekker hapgraag, zo ook de mijne. Is een jollybal dan leuk, of zal ik een gekke skippybal halen?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:33

smeetjoew schreef:
Wat is er leuk voor een hengst? Ik vind zo'n enorme paardenvoetbal echt geniaal, maar het is veel geld en als mn knol het niet leuk vind, vind ik het echt heel erg zonde van mn geld.

Hengsten zijn namelijk lekker hapgraag, zo ook de mijne. Is een jollybal dan leuk, of zal ik een gekke skippybal halen?

Mijn hengstje is ook bijtgraag en dol op piepspeelgoed voor honden. Zoals de serie gele Kong met tennis stof met sqeakers erin. Ook het jolly hondenspeelgoed is hij gek op. Zo'n grote bal vind hij ook geweldig!! Gaat hij bovenop liggen en laat zich er weer af rollen.
Hij speelt soewieso erg graag.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:39

Stipje..

Topic is me nooit eerder opgevallen en net nu ik wegmoet valt ie op Clown dus lees vanavond wel een keertje door, wel interessant Haha!

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:51

BenB schreef:
Ik denk dat een paard blijer is als hij gewoon elke dag in het weiland met zijn/haar vriendjes mag spelen Knipoog

Ben ik absoluut met je eens, maar niet iedereen is gezegend met ruimte en weiland om zich heen. Haha!
In de drukke randstad word dat moeilijk, en hier willen we toch ook graag van die lieve, mooie viervoeters genieten. Ja
Vandaar dat we hier toch wel blij zijn met al die "speledingetjes".
Lijkt me wel heerlijk om lekker tussen de weilanden te wonen, of i.i.g. de ruimte te hebben, geniet er van Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:59

Die van mij heeft 24/7 de ruimte maar speelt alsnog heel erg graag met van alles waar hij bij kan. Ik heb een Jollybal maar die vind hij te klein Bloos en een Fitnessbal die standaard in de bak ligt maar daar wordt nog steeds druk mee gevoetbald. Ze hebben bij ons een loopstal, een stenen plaats en de rijbak 24/7 tot hun beschikking en overdag gaan ze het land op.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:08

Ziehier het allerspectaculairste::

een wei mét graaas Lachen

Afbeelding

Als ze 's nachts in de winter op stal staan hang ik tussen de stallen (heel open stalmuren) gewoon wat takken op. Met z'n tweeen is dat moeilijker te eten en doen ze er dus lang over Lachen

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:11

ik heb in de stal een appelbal en een likit, likit is binnen 5 minuten op en die speelbal vind ie ge-wel-dig
komen zelfs mensen van stal naar mij toe dat hij daar altijd als een idioot mee loopt te spelen, heel erg leuk Haha!!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:14

We hadden altijd een likit... Maar ze deden er nooit wat mee...

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:37

Sannnn schreef:
We hadden altijd een likit... Maar ze deden er nooit wat mee...

Die van mij ook niet, en ik heb ze in 3 smaken gehad én alle 3 geproeft, ik vond ze lekker maar hij niet Haha!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:44

De lick-it vinden mijn paarden geweldig! vooral de houder, die is in no-time gesloopt dus daar ben ik mee gestopt! In de stal hebben ze hooinetten en verder heb ik een complete speeltuin aan ballen waar ze (24 en 30 jaar) helemaal gek mee zijn. Als het lekker rustig is op stal ga ik vaak een potje voetballen met ze! Ook neem ik regelmatig wat slingers en herrie makende dingen mee waar we soms uren mee bezig zijn. Super intressant en toch ook wel een beetje eng. Niet alleen leuk maar ook leerzaam!
(tip: rond carnaval kun je bij ons in het zuiden de meest vreemde gekleurde en glimmende boa's, sjaals en slingers kopen! ideaal voor een schriktraining!!)

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:17

Dorienn schreef:

Afbeelding

Als ze 's nachts in de winter op stal staan hang ik tussen de stallen (heel open stalmuren) gewoon wat takken op. Met z'n tweeen is dat moeilijker te eten en doen ze er dus lang over Lachen

Hihi! Je hebt helemaal gelijk Dorienn Lachen Goedkoop en een praktische oplossing Lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:12

Dorienn schreef:

Afbeelding

Daar hoef ik die van mij niet in te zetten. Die zijn binnen een week hoefbevangen en modder vet.
Onze paarden hebben wel de hele dag beschikbaarheid over een betegelde paddock, buitenbak, schaars weiland en een inloop stal. Meestal gaan ze een uurtje per dag op het groene land en 's nachts staan ze lekker op stal.
Daarnaast krijgen ze veel (afwisselende) beweging.
Neemt niet weg dat ze nog steeds dol graag spelen met van alles en nog wat. Ze hebben dus ook erg veel speelgoed waar ze dankbaar gebruik van maken.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:33

Ja tuurlijk is dat ook het fijnste voor ze maar daarvoor had ik het topic niet aangemaakt Knipoog Het staat al in de begin post en verschillende plekken in het topic. Dus nogmaals Lachen

Citaat:
Nog even voor alle duidelijkheid.. Dit topic is niet voor oplossingen om verveling tegen te gaan!!! Want is er sprake van verveling dan klopt er al iets niet. Ik heb het topic aangemaakt om ideeen uit te wisselen of te bedenken van die dingen die je je paard(en) aan kan bieden voor jong en oud. Zonder opdringen. Doen ze er niks mee dan is het hun keuze maar vaak zie je toch dat ze er veel plezier aan kunnen beleven.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:36

Van de week weer eens een lickit voor die van mij gekocht. Dit keer gegokt op bananen smaak. En ja ook die vond hij lekker Huilen van het lachen ( Wat vindt die vreetzak niet lekker )

Volgende dag hing de helft er nog in dat komt normaal niet voor maar meneer was waarschijnlijk zo actief bezig geweest dat hij de lickit tussen de tralies had geduwt.. En ja de andere helft hing aan de andere kant Huilen van het lachen Zodra die los was gemaakt was hij binnen no-time weg Nagelbijten / Gniffelen

Binnenkort maar eens een drop smaak voor hem kopen. Dat heeft hij vorig jaar voor het eerst en laatst gehad en dat is duidelijk zijn favoriet want hij zit er helemaal onder dan het zit zelfs op zijn oren Huilen van het lachen Verward

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:38

Leonieke schreef:
Daar hoef ik die van mij niet in te zetten. Die zijn binnen een week hoefbevangen en modder vet.
Onze paarden hebben wel de hele dag beschikbaarheid over een betegelde paddock, buitenbak, schaars weiland en een inloop stal. Meestal gaan ze een uurtje per dag op het groene land en 's nachts staan ze lekker op stal.
Daarnaast krijgen ze veel (afwisselende) beweging.
Neemt niet weg dat ze nog steeds dol graag spelen met van alles en nog wat. Ze hebben dus ook erg veel speelgoed waar ze dankbaar gebruik van maken.

Ik zet ze er ook niet de hele dag in hoor Lachen
het paard (de vos) mag er van 's morgens tot 's avonds instaan, zolang mogelijk. De pony's niet zolang.
Die zet ik dan in een kaal stuk wei.

en dus zoals ik al heb gezegd: takken (liefst van fruitbomen) ophangen. In de stal, de wei...
Soms verstop ik ook wortels in een autoband, of leg ik wat brood in een holle boomstam.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:34

Maysie schreef:
Van de week weer eens een lickit voor die van mij gekocht. Dit keer gegokt op bananen smaak. En ja ook die vond hij lekker Huilen van het lachen ( Wat vindt die vreetzak niet lekker )

Volgende dag hing de helft er nog in dat komt normaal niet voor maar meneer was waarschijnlijk zo actief bezig geweest dat hij de lickit tussen de tralies had geduwt.. En ja de andere helft hing aan de andere kant Huilen van het lachen Zodra die los was gemaakt was hij binnen no-time weg Nagelbijten / Gniffelen

Binnenkort maar eens een drop smaak voor hem kopen. Dat heeft hij vorig jaar voor het eerst en laatst gehad en dat is duidelijk zijn favoriet want hij zit er helemaal onder dan het zit zelfs op zijn oren Huilen van het lachen Verward

Drop? Bedoel je de zout smaak?
Mijn pony heeft ze ook te snel op. En ik ben niet van plan om om de dag een nieuwe te kopen! Zoutsmaak vind ze ook niet zo lekker, dus die ga ik kopen Clown

Weet iemand waar je deze kunt kopen?:Afbeelding