Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Malfoy schreef:O ik herriner me er nog 1.
In galop doen of je anky bent en heel raar (voor mijn doen) gaan zitten. Vervolgens even niet op je paard letten (en die wachtte al de hele les op zijn kans) dus 5 sec. later gingen we door de geluidsbarriere en nog 5 sec. later ging ik vliegen... jammer genoeg ging mijn paard niet mee vliegen dus 1 sec. later stortte ik neer.
Resultaat: 1 gebroken arm, 2 ruggenwervels ingedeukt als colablikjes waar je op gaat staan. Tevens een half jaar enkel op een beginnerspaard durven rijden en een half jaar fysiotherapie.
Allejandro schreef:de grootst gemaakte fout of de meest gemaakte fout ?
Ik leer van mijn fouten en doe het vaak maar 1 x?
snap niet helemaal waar je op doelt..
Petra_O schreef:denken dat de plank op de mesthoop niet zo heel glad is, en vervolgens op je smoel gaan en de halve kruiwagen met mest over je heen krijgen....
Mijn hengstige (toen nog verzorg)hafje naast een jonge friese hengst zetten met een ijzeren hek ertussen. Dta hek hield het uiteraard niet, en ziehier het resultaat:
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... appie3.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... 1/romy.jpg
Ilsje_ schreef:de stal open laten staan en weglopen
Snoop_fan schreef:Mijn grootste fout..
Als ik men opgezadeld shetlandertje uit de piste haalde, maar de teugels sleurde over de grond, toen zei Marieke (vriendin die me helpt en soms wat "les" geeft): Tine,, Pas daar mee op want als Snoopy hier over struikelt dan kan je hem laten inslapen, dit heeft me diep geraakt en dus houd ik de teugels steeds in het oog.
Een vriendin haar fout (een niet toffe vriendin):
Ik stond naast men shetlander (aan de zijkant) en de vriendin stond bij de kippen, opeens roept ze heel hard: KUKULEKUUUU!
En Snoopy verschiet zich en stapt wat opzij zodat ik erachter stond en hij stampte niet, maar heel zacht met z'n poot..
Niet zo grove fout voor ervaren ruiters maar ik had nog geen vertrouwen in Snoopy enz.. Dus dat vond ik zo ***, sindsdien mocht m'n vriendin niet meer komen bij Snoopy!
Snoop_fan schreef:Neen, ik bedoelde, ik had gedaan met rijden, stijgde af, en nam gewoon de shetlander vast maar de teugels hongen dus aan de grond (een shettie is niet zo best groot hoor, 1m 10..)!
Heb ook een niuewe gevonden van overlaatst, het gaat over Caramel, een zeer lieve pony.
Een meisje die net gedaan had met op Caramel te rijden stijgde af, en wou de buitenbak uit gaan om het paard in de stal te zetten. Maar weet je wat ze deed, ze pakte Caramelletje vast en begon ermee te LOPEN naar de stal, natuurlijk was het zo'n klein jochie en kon Caramel niet meer houden, ze liet hem gewoon gaan.. Natuurlijk al die paarden waren naar binnen aan het gaan, dus het hekje stond open, Caramel in galop ofzo de buitenbak uit, rijdt een kind omver (letterlijk) en vlucht naar de stallen (die zijn in 3 categoriën verdeelt). Ik roep naar een "vriendin" die op weg was naar de stallen: Ine, pak Caramel vast! Maar natuurlijk zij super rustig en pas 2 sec. daarna heeft ze het door..
Dus zij mt haar zusje en die de'r vriendin achter Caramel aan het lopen, zij de 1e gang van stallen binnen, ik de 2de.
Caramel spurt door de eerste gang en gaat naar de tweede en blijft daar rustig net voor een stal staan!
Tjah, Ine enzo durfde hem bijna niet te pakken en deden heel rustig en pakte hem dan heel snel, daarna heb ik overgenomen en Caramelletje terug naar de buitenbak genomen, toen was ie rustig!
Natuurlijk de les erna, de staplessen (voora kindjes van 6 jaar die voor de eerste keren komen paardrijden), begint ze daar te wenen (degene die op Caramel moest): Mama, ik durf niet meer..
Heb ik dus dat arme kind moeten kalmeren en ze heeft op Caramel gereden hoor (met mij er een halfuur naast.. en dan gingen ze draven, ohjee, ik mee lopen natuurlijk, vermoeiender als je zelf moet rijden)
Maar ja, eind goed al goed
En het kind dat omver was gereden stelt het nu toch beter hoor!
En het was niet de schuld van arme Caramelletje!