Shapley's MTG

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knakkertje

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:02

Ja, ik heb er ook wel schijt aan hoor maar toch, het ziet er niet uit!
Ik moet er zelf ook erg om lachen en dan staat hij me zo onnozel aan te kijken met zn vetkuif.

Inderdaad, het spul is vrij prijzig maar ik vind wel dat je er behoorlijk lang mee doet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:33

wat staat er eingelijk kwa ingredienten op de fles?
kon het eingelijk even niet vinden via google

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:21

Zou ik morgen even moeten kijken. Ben net naar stal geweest.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:56

Er zit in ieder geval zwavel in.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:16

ik gebruik het nu 1.5 maand (zal morgen weer meten en foto's maken.) heb het eerst alleen op de voorpluk gedaan het groeit wel maar of het nu sneller groeit door het MTG ik zou het niet weten.
Heb het eeregister ook voor het eerst op zijn staart gedaan en hij heeft geschuurd Boos! doe ik dus nooit meer.

En hoeveel zijn de manen/staart/voorpluk van jullie paarden gegroeid?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:34

bij mij geen opvallende groei, wel schuren met de staart ook. gisteren was de staart een grote geschuurde klittenbos, ik heb er toen gelijk MTG opgedaan (de keer hiervoor is zo'n twee weken geleden), maar vandaag had ze weer een beetje geschuurd. voor het gebruik van MTG schuurde Flicka maar heel minimaal, maar ik durf niet zo te zeggen dat de MTG ook echt de reden is. ik ben nu ook aan het kijken naar de samenstelling van het voer etc.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:50

ik smeer nog steeds 1 keer per week en haar manen groeien gestaag door, zijn al bijna halverwege haar hals. ze schuurt en jeukt ook niet, dus ik ben erg blij Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:02

Bodan heeft nog NOOIT in zijn hele leven geschuurd (nou behalve dan bij jeuk Schijnheilig ) , toen ik er MTG had opgesmeerd ging hij schuren.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:04

Bodan schreef:
Bodan heeft nog NOOIT in zijn hele leven geschuurd (nou behalve dan bij jeuk Schijnheilig ) , toen ik er MTG had opgesmeerd ging hij schuren.

OK dat vind ik wel fijn om te weten, wij hebben het idee dat dat bij Flicka ook weleens het geval zou kunnen zijn...

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:07

ik maak deze fles op en dan laat ik de natuur zijn gang gaan, het groeit vanzelf moet gewoon geduld hebben.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:09

ik doe het er voorlopig gewoon helemaal niet meer op, eens kijken of het schuren dan vermindert of ophoudt.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 05:51

Ik heb het probleem ook met het staartschuren en ik dacht dat dat spul daar ook voor was, maar zodra ik het op de staart smeer, heeft ze de volgende dag gewoon nog erger geschuurd. Boos!
Dus ook ik gebruik het niet meer op de staart.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 06:56

Zijn er ook meer ervaringen met huidaandoeningen? Het zou bijvoorbeeld voor mok helpen. Mijn merrie heeft op de plaatsen waar haar vlekken moeten zitten (appaloosa) geen haar staan, die plekken zijn kaal. Zit er aan te denken om dit te proberen. Volgend jaar moet ze wellicht naar de keuring, maar dat kan niet als haar plekken kaal zijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:40

Ik vind het wereldspul.
Mijn paards schuurt haar staart niet meer sinds ik dit gebruik.
Ook heeft ze kale bijtplekken van andere paarden op haar lijf en die smeer ik ook een beetje in met dat spul zodra de korst er af is. Haar groeit idd sneller terug dan op het ene kleine bijt-plekje wat ik (expres, om te testen) niet heb ingesmeerd!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:48

Neonlight schreef:
Zijn er ook meer ervaringen met huidaandoeningen? Het zou bijvoorbeeld voor mok helpen. Mijn merrie heeft op de plaatsen waar haar vlekken moeten zitten (appaloosa) geen haar staan, die plekken zijn kaal. Zit er aan te denken om dit te proberen. Volgend jaar moet ze wellicht naar de keuring, maar dat kan niet als haar plekken kaal zijn.

ik heb het geluk Haha! te kunnen experimenteren met het spul op een stal vol paarden. Gebruiken het op stal dan ook overal voor: eczeem, wondjes, kale plekjes, schilferende plekjes, schimmel, rainrot, whatever er maar voorbij komt. De resultaten zijn zo ver ik kan zien gewoon heel goed, het jeukt niet meer en er groeit heel snel weer haar op. Gewoon eens uitproberen dus.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:49

xxsaffieraxx schreef:
Ik heb het probleem ook met het staartschuren en ik dacht dat dat spul daar ook voor was, maar zodra ik het op de staart smeer, heeft ze de volgende dag gewoon nog erger geschuurd. Boos!
Dus ook ik gebruik het niet meer op de staart.....

ik gebruik het ook tegen staartschuren en hier werkt het wel goed.. wat jammer zeg Ach gut

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:55

Uut der manen groeien ook goed! Vandaag weer smeren Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:06

Kjoetie, bedankt voor je antwoord! Bij mijn merrie groeien er dus gewoon al 4 jaar geen donkere haren meer.
Foto's zijn te zien in Appaloosa bokkers!!. De DA heeft geen flauw idee wat het kan zijn. Van een afstandje is het dus net of haar vlekken vervagen, en dan is het dus net of ze schimmelkleurig wordt. En schimmel is uit den boze in het stamboek. Op zich is dat nog niet het grootste probleem, want aan de afstamming kunnen ze wel zien dat het niet de kleur schimmel is. Alleen......mijn merrie is wel de moeder van een goedgekeurde hengst, en wanneer ze zo op de keuring komt krijg je praatjes. Mensen die niet weten waar ze het over hebben gaan gegarandeerd verkondigen dat mijn merrie een schimmel is, terwijl ze dat niet is. En dat is weer een nadeel voor mijn hengst.
Nu komt ze dus gewoon niet op de keuring als er geen haren op komen, maar ze is nu weer drachtig van een andere hengst, en als er een leuk veulen uit komt wil ik eigenlijk wel met het veulen naar de keuring. Vandaar dus dat ik Shapley wil proberen en de ervaringen wil hebben met huidaandoeningen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:12

ja baat t niet schaadt t niet Ja heb even in je profiel gespiekt, leuke stippels heb je Haha! Ben je in het najaar ook op de appaloosadag in bunschoten (? zeg ik dat goed? bij amersfoort ).

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:36

Ik heb net arthurs westernstore aan de telefoon gehad over mijn 2e fles(duurde wat langer dan normaal) en die gaf wel gelijk als opmerking dat je het niet in de volle zon mag gebruiken!! Dan kunnen ze juist gaan schuren! Zijn tip was om het s'avonds als het paard op stal gaan op de toen en dan pas weer smorgens naar buiten zodat het de tijd heeft gehad in te trekken!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:02

ik heb o.a. die MTG ben te lui om het regelmatig te gebruiken maar moet ook tegen bepaalde huidaandoeningen helpen. En schijnt idd dat manen e.d. er harder van gaan groeien! Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:23

ah daar zal ik eens rekening mee houden, om het niet meer te gebruiken en maatregelen te nemen wanneer er veel zon is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:31

Kjoetie, als het goed is ben ik op de sportdag. Ben er afgelopen jaren (behalve afgelopen jaar) ringmeester geweest. Hopelijk dit jaar ook met een stippel, ik hoop daar mijn hengst te kunnen (laten) presenteren. Klein puntje is er nog wel, hij moet nog ingereden worden. Clown

Goed dat ik weet dat het niet in de zon mag. Dan krijgt Neon dus een zomerdeken op in de zon. Vind ze vast niet erg nu de dazen langzaam weer hun opmars maken.
Ik neem aan dat een deken niet heel erg is? Of weer wel, omdat het niet zo goed meer kan ademen?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:38

ik gebruik het spul icm een eczeemdeken en behalve dat je deken er een beetje vies van wordt maakt t niet uit.

Dan zie ik je daar wel dit jaar Haha! tegen die tijd maar ff pben voor een inimienistippeltjesmeetinkje Tong uitsteken

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:45

Bij mij blijft het nog een beetje tobben met zijn staart en voorpluk.
Hij schuurt zijn manen dus helemaal niet meer maar ik merk weinig verbetering bij de staart en voorpluk. Er komen nog steeds heel veel schilfers los dus misschien nog wat geduld hebben?

Dat het niet in de zon gebruikt mocht worden wist ik niet dus dat zal ik eens goed in de gaten houden! Misschien dat dat er wel mee te maken heeft.