Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Arjen2 schreef:Renske_ schreef:@ Arjen2, sorry hoor maar ik kan voor 88 euro mn paarden niet eens aan huis houden haha!
mn e-pony die met pensioen is en dus weinig brok eet en in een inloopstal staat en dus weinig stro verbruikt wel ja, maar de andere paarden dus écht niet
voer gewoon subli sport brok, maar die kost helaas alweer een heel tijdje meer dan 8 euro per zak...
heb hooi met een grote voorraad ingekocht maar ook dat is allang niet meer wat t vroeger kostte...
zit voor een groot paard al snel rond de 100-120 euro per maand, en dan heb ik nog niets geks gedaan en verbruik ivm rubber matten amper stro
wel voer ik zo goed als onbeperkt hooi.
Ik schreef ook wat het MINIMAAL kosten het hetzelfde stukje schreef ik ook dat ik dus geen rekening had gehouden met rent en afschrijving, onderhoud ed.
Wij hebben zelf een pensionstal, ik schreef dit stukje dan ook omdat ik hier toch wel heel veel paarden bezitters zie klagen over de prijsstijging alsof de stalhouder er wat aan kan doen dat de grondstoffen veel duurder zijn geworden.....
Citaat:edit; vind het wel de ideale oplossing tegen gezeur.. eigen stro en biks betalen naar gebruik.. Kan je het zelf zo goedkoop of duur maken als je wil en als nodig is natuurlijk
scoxxx schreef:runningkawa schreef:Dat red ik ook niet, 88 euro
Heb dan wel hooi ipv kuil. En dat voer ik zoveel ze op kunnen.
En brok krijgen ze niet eens zoveel, maar zit ook tussen de 100 en 120 euro
En dan tel ik geen onderhoud van bak, weide, draad enz enz
mmm, ik betaal hooguit 50 euro de paard per maand, onbeperkt hooi + inloopstal (eigen stukkie grond)
Ik ga over op voordroogkuil, en ik verwacht dan 30 euro per paard per maand kwijt te zijn
Maar inderdaad onderhoud bak (extra zand), draad, opknapwerkzaamheden (verf bijv. hout en etc) van de loods (= inloopstallen) niet meegerekend, maar ja, je kan dit zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt natuurlijk.
Maar desondanks kan ik 4 tot 5 paarden houden voor de bedragen die hier genoemd worden.
Amai, wat een hoop centen voor 1 paard....

Citaat:1 oktober is de prijs al € 20.00 omhoog gegaan. Stallen zijn verbouwd en nu grotere stal. Nu van de week te horen gekregen dat het per 1 januari € 40.00 per maand om hoog gaat weer. Zit nu op € 330.00 voor buitenbak, om de beurt buiten zetten, wisselen, bak harken en poep scheppen. Is niet meer op te brengen helaas. Baal echt flink ken geen andere goede stal in de buurt waar ze uberhaupt buiten komen in de winter. Kan wel janken. Paard houden word blijkbaar een elite gebeuren.
1 oktober is de prijs al € 20.00 omhoog gegaan. Stallen zijn verbouwd en nu grotere stal. Nu van de week te horen gekregen dat het per 1 januari € 40.00 per maand om hoog gaat weer. Zit nu op € 330.00 voor buitenbak, om de beurt buiten zetten, wisselen, bak harken en poep scheppen. Is niet meer op te brengen helaas. Baal echt flink ken geen andere goede stal in de buurt waar ze uberhaupt buiten komen in de winter. Kan wel janken. Paard houden word blijkbaar een elite gebeuren.
Flivla schreef:het koste 165 voor een pony, en nu gaat het 175 kosten, best raar, want die van mij krijgt niet eens stro, (staat in een paddock
Renske_ schreef:ik heb mijn paarden thuis, en reken alleen de inkoopprijs van brok/muesli+hooi, net als RunningKawa
zowel RK als ik zitten dan voor een groot paard aan de 100-120 per maand
dan tel ik water/afschrijving gebouwen/onderhoud bak+weide etc niet eens mee...puur inkoop van brok&hooi etc dus wat ze letterlijk verbruiken.

:|ComancheIII schreef:Pensionnetje,
als je voor dat geld of duurder wel de service geeft die je beloofd, zoals het buiten/binnen zetten mesten ect dan vind ik het niet erg het geld te betalen.
Maar helaas is mijn ervaring nu dat mensen voor dat geld wel beloven je paard weidegang te bieden en te mesten maar vervolgens kom je er nu achter dat 't paard met geluk 1 of 2 dgn per week maar uit zijn box komt er om te bezuinigen geen brokken maar zemelen worden gevoerd (daar kan een (sport)paard niet van leven) en dat de stal erg slecht wordt waardoor 't paard ook hoefproblemen krijgt.
Als ze je wel van alles beloven maar het niet nakomen vind ik alles wat ik moet betalen te duur. Als je als stal niet wilt verhogen dan moet je wel eerlijk zijn tegen je klanten als je dan gaat bezuinigen op voeding of stalbedekking.
Paarden zijn nu eenmaal een dure hobby en door de slechte oogsten en de bio industrie worden de prijzen van voeding en bodembedekking duurder. ik vind het jammer want hierdoor wordt paardrijden weer een elite sport. Hier kan de pensionhouder weinig aan doen, maar wel vind ik het belangrijk dat hij/zij zijn klanten wil/kan informeren waar de stijging vandaan komt.
Leuke hobby..