ik ken een vrouwtje die 1,5 vinger kwijt is.
Paard schoot ineens keihard de trailer af en het halstertouw bleef achter haar ringen hangen..brrr
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Duke schreef:Dat bedoel ik dus RK. Daar staan volgens mij weinig mensen bij stil. Maar ik heb nog niet eens oorknopjes in en mijn trouwring gaat ook af, als ik naar de paarden ga.
Ik zie echt nog veel mensen dus met sieraden rijden. Onbegrijpelijk voor mij.

Shirlemiep schreef:Duke schreef:Dat bedoel ik dus RK. Daar staan volgens mij weinig mensen bij stil. Maar ik heb nog niet eens oorknopjes in en mijn trouwring gaat ook af, als ik naar de paarden ga.
Ik zie echt nog veel mensen dus met sieraden rijden. Onbegrijpelijk voor mij.
Je zou natuurlijk ook op een leesclub kunnen gaan ipv paardrijden dan weet je zeker dat je"veilig"bent.Oh nee wat zeg ik nu???Je zou je natuurlijk ook kunnen snijden aan die scherpe bladzijde.....Pfffff,drijf je niet een heel klein beetje door?Paardrijden doe ik voor mijn ontspanning,maar als ik zo als jou te werk moest gaan,dan ging ik wèl bij die leesclub en verkocht ik mijn pony.
ChristaMoor schreef:..maar een autogordel is ook verplicht gesteld, hierover zijn ook diverse discussies geweest. Ook hierover dacht ik hetzelfde, is toch mijn verantwoording. Maar uiteindelijk scheep je er jezelf, maar ook een ander mee op. Ik vind dus dat je je hier wel van bewust kan worden en niet zomaar kunt zeggen dat het alleen maar je eigen pakkie-an is.
ChristaMoor schreef:Ik vind het ook vrij logisch dat verzekeringsmaatschappijen dit zelfs als eis gaan stellen. Ook het ruiterbewijs en de aanhangende verzekering stelt deze eis, ook als je alleen maar in de bak rijdt.
Duke schreef:Dus als voorbeeldfunctie vind ik het verplichten van een cap helemaal geen slechte zaak.
oxer schreef:Buiten mijn lessen om moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet dat valt buiten mijn verantwoordelijkheid, maar tijdens de lessen ben ik verantwoordelijk voor de veiligheid van de ruiters en de pony's.
Duke schreef:Er zijn aan bepaalde sporten en bezigheden (denk aan scooterrijden) nu eenmaal risico's aan verbonden die niet iedereen even hoog inschat. Wat al eerder gezegd is in dit topic: soms moet je anderen voor zichzelf beschermen.

Duke schreef:De ouders gaan vervolgens bij de stalbeheerder verhaal halen. Hij had het immers niet verplicht. Om dit soort vervelende situaties te voorkomen, kan je beter bepaalde regels instellen.
yokie schreef:....Duke schreef:De ouders gaan vervolgens bij de stalbeheerder verhaal halen. Hij had het immers niet verplicht. Om dit soort vervelende situaties te voorkomen, kan je beter bepaalde regels instellen.
Dit zijn eigenlijk 2 dingen: wie is de aansprakelijk partij, of sterker nog, IS er aansprakelijkheid (ook de rol van de ouders wordt niet zondermeer uitgesloten hoor, een stalbeheerder is echt niet automatisch aansprakelijk te stellen), EN om ge-eikel te voorkomen kan je beter dit soort regels opstellen..
. Die opmerking van shirlemiep vind ik persoonlijk een beetje achterlijk. Natuurlijk is paardrijden nooit 100% veilig en dat hoeft ook niet maar als je op een simpele manier ongelukken kunt voorkomen ben je volgens mij gek als je het niet doet. Duke schreef:Het is een hele gezellige leesclub hoor!
@Oxer, dan moeten al die mensen bij jouw op de manege ook bij de leesclub gaan als ik uit moet gaan van Shirlemiep![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat een goed reglement ,Oxer.
Shirlemiep schreef:Duke schreef:Het is een hele gezellige leesclub hoor!
@Oxer, dan moeten al die mensen bij jouw op de manege ook bij de leesclub gaan als ik uit moet gaan van Shirlemiep![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat een goed reglement ,Oxer.![]()
![]()
![]()
![]()
humor. Shirlemiep schreef:Duke schreef:
![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat een goed reglement ,Oxer.
Het is een hele gezellige leesclub hoor!![]()
![]()
![]()
![]()
maarja, als ik val en mijn vinger zwelt op, ben ik ook weer de klos..