Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:10

Omdat bm stables paarden in de lagere prijsklasse verkoopt,wil nog neit zeggen dat het stomme paarden zijn,waar van alles aan mankeerd..

dat het er misschien een rommeltje is,wil nog neit zeggen dat de paarden neit goed verzrogd worden..

het is dat ik mijn paard al via bokt gevonden had,anders was ik zekr langs bm stables gegaan om te kijken of ze iets leuks voor me hadden..

iedere handelaar loopt tegen problemen op,
zeker die met leeftijden enzo..
maar hoe vaak gebeurd eht wel neit dat de handelaar zelf ook de verkeerde informatie geeft??

Ik ken heel bm stables neit,
maar ik wil evne tegen natasha zeggemn,
trek je er niks van aan en ga gewoon door waar je mee bezig bent,

je hebt er wel verstand van anders liep je zaakje nu niet meer !!

Succes verder!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:55

En ik wil even tegen jou zeggen dat je ff je typwerk na moet kijken voordat je het plaatst Knipoog

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:05

TheSam schreef:
Pffff... dat soort opmerkingen slaan nergens op!! Lees eens verder dan je neus lang is Boos!

weet je...dit is zo'n typische 'ik-kan-me-niet-verdedigen-dus-ik-zeg-maar-wat-reactie'
ben ik echt heel erg van onder de indruk hoor, phoehh Rolleyes .

vertel dan gewoon, hoezo weet jij dat het om verwaarloosde verkoudheden ging? mét argumenten graag??

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:31

Kaja schreef:
Vreemd... Haha! Ik ben namelijk ook nog nooit bij BM stables geweest en ik zou er wel heen gaan Knipoog !

Ik geloof dat jij met de verkeerde ogen leest Jasper...
BM stables wordt namelijk voor alles wat lelijk is uitgemaakt door sommige betweters hier, je weet wel personen die de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt Haha! , en daar zou Natasha niet op mogen reageren.... Bloos Kom JIJ uit de prehisterische tijd??!!

Prehistorisch? Bouwjaar 1959. Als je dat prehistorisch wil noemen, vind ik dat best Clown
Ik heb uitgelegd wat mij stoorde in de reacties. Ouderwets of niet, ik verwacht van een professionele handelaar, een professionele reactie (en, helaas, daar valt het uitvechten van een conflict op een openbaar forum, niet onder).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:34

Wie gaat dat conflict aan dan Jasper????

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:37

Mij niet, in ieder geval, maar dat had ik al geschreven. Ik ken BMS niet, ik heb ook geen oordeel over de paarden, de stal of de verzorging.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:42

Juist mensen met een horen zeggen verhaal gaan een conflict aan, BM verdedigd zich en dat mag............... toch???

Of denk jij dat BM topics start???

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:58

gijsenkim schreef:
Juist mensen met een horen zeggen verhaal gaan een conflict aan, BM verdedigd zich en dat mag............... toch???

Of denk jij dat BM topics start???

Het gaat om de wijze van reageren. Laat ik een heel simpel voorbeeld geven van wat ik een professionele opstelling gevonden zou hebben (om de zaak te verduidelijken): namelijk dat Natascha zich geheel zou hebben onthouden aan de hele discussie ofwel op de klagers gereageerd zou hebben met een simpele opmerking als " jammer dat je niet tevreden bent. Ik hoop dat we een goede oplossing kunnen vinden", of iets dergelijks.
Er zijn vele tevreden kopers bij BMS en een (klein) aantal ontevreden kopers. Dat mag toch ook? Dat is toch inherent aan het begrip "handel" en zeker in een lastige handel als die van levende dieren?

En of BMS topics start? Ik heb geen idee (maar vind dat ook niet interessant).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:00

tel even de paginas ....... ik denk dat Natasha pas bij pagina 10 erbij kwam................ en geloof me ze wist al bij post 2 van pagina 1 dat dit topic er was.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:02

Een weinig inhoudelijk antwoord, helaas. Ik denk dat mijn standpunt inmiddels wel duidelijk genoeg is.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:04

yep Haha! Haha! Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:04

Mensen mogen ontevreden zijn, maar ze hebben er niks aan om dat hier zo luid en duidelijk te verkondigen. 9 van de 10 keer hebben ze zelf geen ervaring met BM dus weten ze ook niet waar ze het over hebben.
Als mensen problemen hebben moeten ze die met BM regelen en dat is echt geen groot probleem want de service daar is prima. En om iemand die hart voor haar werk heeft op zo'n manier af te kraken, zoals sommigen op het forum doen, vind ik geen stijl, totaal respectloos. En Natas heeft dan groot gelijk dat ze laat horen wat zij ervan vind. Want het is niet zomaar een bedrijfje wat je aanvalt, maar ook een grote liefde waar veel moeite en tijd in zit en logisch dat diegene zich dat persoonlijk aantrekt.
Ook zij is maar een mens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:29

Als de gebreken allemaal zo ernstig zijn, snap ik niet dat al die paarden niet terug gebracht zijn binnen een half jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:39

pieuw alle pagina's gelezen.

Wat mij opvalt is dat tegenwoordig iedereen maar lukraak paarden koopt. Met veel te weinig ervaring in zowel rijden als verzorgen en omgang. Maar het mag wel allemaal niks kosten.

Paard te dun te dik, rent te veel, moet gelongeerd worden voordat je gaat rijden, super super braaf kind van 7 moet er op kunnen en dan natuurlijk weer en wind bomproef zijn, etc. etc.

En qua prijs: alles meer dan de slachtwaarde is emotionele waarde. Jawel wat een gek er voor geeft.

Zo een grote kluns hoef je ook weer niet te zijn om binnen een korte tijd een leuk braaf paard te verpesten hoor en bij de juiste personen weer leuk en braaf te laten zijn.

Maar wordt er wel aan de kopers gevraagd of ze weten hoe ze met een paard om moeten gaan? Kunnen ze behoorlijk rijden op een braaf paard dat op verantwoorlijke manier wordt gevoerd, voldoende beweging blijft krijgen en op ervaren manier mee wordt omgegaan? Deze kopers vinden natuurlijk allemaal van wel.

Nou ik heb pas 4 jaar een paard en nu pas begin ik ervaring te krijgen en leer nog steeds bij.

Klagers hoe veel ervaring en hoe goed zijn jullie met paarden? Ik heb een super super braaf paard, net een grote herdershond. Maar het is een dier hoor, en vandaag met dit mooie weer even de bossen in. Nou deze had je meteen teruggebracht hoor. Soms kan ik zijn kop er wel afrukken.

Dat een paard voor in de manege niet geschikt is omdat het mankementen heeft, begrijp ik. Maar daar komen zoveel mensen, verkoop dat paard dan van daaruit. Kun je meteen zien of deze ruiter niet te zwaar is en voldoende kan rijden. Misschien nog paardje daar in pension, kassa. Dit paard de handel in doen, tja.....

Ik vind dat jullie over pienutsdingen klagen. Heb iig nog geen schokkende dingen gehoord. Zie helaas te veel in mijn omgeving dingen gebeuren dat ik wel eens denk,dat dit nog steeds goed gaat. Het ligt nl niet aan die paarden......

Als je een paard bij koop niet keurt, heb je pech als er iets niet goed zit.
Een 3 jarige voor een 7 jarige, broodje aap. Zelfs mijn eerwaarde echtgenoot die de ballen verstand heeft van paarden ziet dat verschil nog wel.

Ik kom elke dag een handelaar tegen die ronduit slecht voor de dieren is,. deze man verwens ik elke dag maar weer. Maar over hem wordt geen topic gestart. Altijd maar weer die bedden en matrassen fabriek.

Naamsbekendheid krijg je iig wel Ach gut

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:44

Ik ben er ook geweest om een sukkel voor mijn sukkel (mijn vriend) te vinden. Ik ben tevreden over hoe we werden behandeld en de paarden stonden er netjes bij.
De klik was er niet tussen mijn vriend en het paard, het was een lieve merrie maar net iets te loperig en gevoelig voor het been. Dit was geen slecht paard integen maar mijn sukkel spreek geen vloeiend paards en dan ga je niet zo`n paard kopen, want dat gaat fout he? Boos!
Dat sommige paarden in een vreemde omgeving met een andere berijder gek gaan doen }> zou ik ook doen als paard. Toch even testen wat er op je rug zit he?
En de meeste `ervaren mensen` Vork trekken de teugels aan en zetten hun hakken in de flanken. En als dan blijkt als paard dat staken werkt en steigeren nog meer....tja. verplaats je eens in het paard Clown

En als je zo goed kunt rijden, rijdt dan lekker zelf een paard in Tong uitsteken
Maar zeik geen mensen af omdat je dat niet kan en ze je proberen te helpen om een passend paard te vinden Ach gut

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:09

russel schreef:
Maar wordt er wel aan de kopers gevraagd of ze weten hoe ze met een paard om moeten gaan? Kunnen ze behoorlijk rijden op een braaf paard dat op verantwoorlijke manier wordt gevoerd, voldoende beweging blijft krijgen en op ervaren manier mee wordt omgegaan? Deze kopers vinden natuurlijk allemaal van wel.

Wanneer je aan een koper vraagt of ze weten hoe ze met een paard om moeten gaan roepen ze waarschijnlijk allemaal volmondig JA!

Maar, ik geef eerlijk toe, dat toen ik naar BM-stables ging om een paard te kopen ik er op die manier nog totaal geen kaas van had gegeten.

Ik heb 4 jaar manege les gehad, enkele verzorg pony's/paarden en ik was alweer zo'n 4 jaar uit de paarden. Écht er uit!

Toch dacht ik, toen ik bij Bm-stables kwam, dat ik genoeg wist om een eigen paard te kopen.
FOUT!
Ik had toen nooit een paard mee mogen krijgen van Natasha.
Maar waar stopt het dan? Wie is zij om mij te vertellen dat ik niet geschikt ben om een eigen paard te hebben.
Had Natasha me dat twee jaar geleden gezegt, had ik haar waarschijnlijk uitgelachen en een knal verkocht. Wie dacht ze wel niet wie ze was!

Er wordt gezegt: Je leert met de jaren. En dat is waar.

Nu weet ik dat Amon de grootste fout van mij leven was. Dat lag niet aan hem maar aan mij.
Je moet doen om te leren vindt ik. Je kan nou eenmaal niet alles uit boeken halen of op de maege leren. Wel vindt ik dat een dier er NOOIT de dupe van mag worden.
Ik heb altijd het beste voor gehad voor Amon.
Toen ik hem verkocht wist ik dat ik binnen 7 maanden een huis met stallen zou krijgen, alleen vond ik het niet eerlijk tegen over hem om hem nog 7 maanden "te behandelen" als dat ik al gedaan had.
Ik heb de moeilijke beslissing genomen om hem te verkopen tegen een fractie van de prijs dan dat hij mij gekost heeft
Ik had toen nooit geen paard mogen kopen. Dat weet ik nú.

Maar nu heb ik drie(!) paarden. Geen één bij BM-stables vandaan trouwens. Het gaat me goed af al zeg ik zelf.
Tot voor kort had ik nog NOOIT een paard opgezadeld. Dat deden altijd mijn ouders en later mijn man omdat ik bang was om het niet goed te doen.
Vorige week heb ik het voor het eerst zelf gedaan. In mijn eentje zonder mensen die me zenuwachtig konden maken. Het ging me in één keer goed af. En dat is met meer. Een paard mee nemen aan een halster???? NEE! Veelste eng. Stel je eens voor wat er kan gebeuren mocht het fout gaan.
Nu doe ik dat zonder er twee keer over na te denken. Voeren idem, poetsen idem etc etc etc!

Maar nu weer on-topic!
Ik denk dat BM-stables er maar aan moeten wennen dat er "gelult" wordt.
Deze week is zij het, volgende week weer een andere handelsstal.
Zolang Natasha bij haar zelf weet dat ze het goed doet en dat ze haar paarden, die immers haar inkomsten zijn!, goed behandelt, Laat ze maar banketstaaf.
Je kan namelijk niet alle 16 miljoen mensen in Nederland tevreden maken!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:15

Ik wist helemaal niet dat een paard 100% perfect moest wezen om van te kunnen houden.

Mijn eigen mening over de accomodatie van Melanie is dat het er prima uitziet. Een ruimte met stallen die ik zelf maar al te graag in mijn achtertuin had gewild. Een rijbak met omheining. Weide voor paarden om te kunnen ravotten.
Dat dat nou allemaal niet super de luxe met een gouden randje is, dat maakt toch niks uit? Heeft iemand uberhaupt in de gaten wat het kost om je paarden er zo fijn bij te kunnen zetten? Bedenk dat eerst eens voordat je commentaar leverd op een ander!

Daarbij is de keuze die je kunt maken zo verschillend. Dat wil niet zeggen dat je perse moet slagen, maar wellicht zit er een paard bij wat geheel jou aandacht heeft kunnen trekken.
Geen paard die dat kan doen? Dan koop je gewoon niet, klaar.
Wel een leuk paard? Is het dan niet zo dat jij zelf die keus hebt gemaakt om juist dat paard te willen?
En als deze thuis niet bevalt kan dat dan niet liggen aan:
De roze wolk waarop je zat ten tijde van de koop?
De onervarenheid waardoor je geen idee had van wat je nu eigenlijk kocht?
Een "ik vind het niet nodig om te keuren want ik heb rontgen oogjes" bord voor je kop.

Waarbij ik echt in de lach schoot was het verhaal in het begin van dit topic.
Persoon koopt paard, paard is totaal niet geschikt, ruilt om, paard nog niet geschikt, schuift schuld af op Melanie.
Blijkt deze persoon zelf helemaal niet te weten wat deze aan het doen is.
Is dat dan Melanie's fout? I don't think so!
Welke maloot die niks van paarden af weet, gaat er nou in zijn eentje een paard kopen. Dat is het zelfde als de lotto willen winnen met een lotje van een andere loterij.

Je hoort mij niet zeggen of Melanie goede of slechte paarden verkoopt.
Je hoort mij wel zeggen. Iedereen die een paard bij Melanie koopt, heeft dat paard ZELF uitgekozen als zijnde het paard dat men graag wilde.
Is het paard achteraf toch niet wat je zocht, ben dan zo eerlijk om te zeggen, het is MIJN verkeerde keus en schuif de schuld niet af op een ander.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:03

lvanbattum schreef:

En als je zo goed kunt rijden, rijdt dan lekker zelf een paard in Tong uitsteken
Maar zeik geen mensen af omdat je dat niet kan en ze je proberen te helpen om een passend paard te vinden Ach gut

Het zou maar dom zijn om een handelaar af te zeiken en er daarna een paard van te kopen Whoosh! dat zou een paar dagen na de aankoop niet goed aflopen denk ik (heb het over handelaars in het algemeen he!)

Het is niet omdat je iets ofwat goed kunt rijden dat je een paard zelf gaat inrijden. Mijn trainer heeft ook voorgesteld om een 3/4/5 jarige te kopen. Mijn antwoord was NEE! Ik wil 5/6/7 jaar later dan niet tot de conclusie komen dat ik nog alatijd in de B zit (ik heb nix tege de B, echt waar niet, maar heb persoonlijk andere ambities) hopelijk begrijp je dat ook, en niet elke "goede" ruiter gaat op het paard zitten trekt aan de teugels en zet zn benen erin!

xxx

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:44

Jasper schreef:
Een weinig inhoudelijk antwoord, helaas.

Je neemt me de woorden uit de mond, wat WIL je nu eigenlijk zeggen met je weinig inhoudelijke antwoorden???

Citaat:
Ik denk dat mijn standpunt inmiddels wel duidelijk genoeg is.....

Hiep hoera... Haha!... niet dus...

Jammer dat altijd de verkeerde mensen afgezeken worden!
Eens zien hoe professioneel jij wordt Jasper, als jij door een stel betweters de grond in getrapt wordt en je een reële kans op verdediging wordt ontnomen omdat je zo gezegd professioneel moet wezen.

Natuurlijk moet je daar boven staan, maar iedereen heeft recht op een eigen mening en ook op VERDEDIGING!

Iedereen heeft te maken met ontevreden klanten, we zijn/denken/werken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde...
Maar diegene die iemand op een forum onder "john do" zwart maken, iemand afzeiken omdat ze zich belazerd voelen of hun mening geven van horen zeggen zouden de rollen eens om moeten draaien...

Lekker makkelijk zo hè? Te weinig lef of te bedonderd om het open en eerlijk "uit te vechten"...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:48

Belli schreef:
Mijn trainer heeft ook voorgesteld om een 3/4/5 jarige te kopen. Mijn antwoord was NEE! Ik wil 5/6/7 jaar later dan niet tot de conclusie komen dat ik nog alatijd in de B zit (ik heb nix tege de B, echt waar niet, maar heb persoonlijk andere ambities)

Hier snap ik niets van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:44

Ik denk dat ze bedoelt dat zij niet in staat is een groen paard correct in te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:00

Jasper, jammer dat je zo denkt. Je weet dat bokt door heel Nederland en Belgie wordt gelezen. Als je vindt dat Natasha niets van zich mag laten horen, krijg je zoiets van 'wie zwijgt, stemt toe' . Temeer daar dat Natasha ook al heel lang bokker is, dus dan kun je dat al helemaal niet verwachten.

Dan is er nog een verwijzing gelegd naar dat andere beddenbedrijf. Op de foto zie ik een heel leuk jong paardje dat kennelijk het leven heeft verpest van die vrouw die daar bij staat. Snap er niets van Blond

Je suggereert dat er kennelijk nooit een gedegen kontakt na de verkoop is geweest, maar dat vind jij. Vind ik niet eerlijk om dan iemands bedrijfspolicy volgens jouw aanname in twijfel te trekken.

Ik vind het uberhaupt gruwelijk fideel dat iemand een gekocht paard terugneemt en inruilt. Probeer dat maar eens bij een particulier voor elkaar te krijgen. Paard staat 3 maanden bij nieuwe eigenaar en wordt prompt teruggebracht. Enig idee wat er die 3 maanden gebeurt is? Menig onkunde zou haar misschien wel de tranen in de ogen kunnen schieten.

Ook spijtig dat er hier over paarden wordt gepraat alsof het brommers zijn! Zo een paard heeft ook tijd nodig om te wennen en zich te hechten. Zeker als alles op semi-professionele manier gebeurt. Jij hebt hem uitgekozen, maar hij wellicht niet jouw!!

Veel paarden zijn in het begin zo overbluft dat ze alles blindelinks voor je doen, maar als ze een beetje gewend zijn, gaan ze je uitproberen en truckjes bedenken. Als je hier niet doorheen kunt prikken, zou ik eerst maar eens professionele instruktie en begeleiding gaan halen. Zij zien vrij snel of dit paard karakterfouten heeft.

Moeilijk in te schatten lichamelijke gebrekken kan een handelaar ook niet 123 zien. Een keuring doet altijd veel goeds, maar ook niet bij alle dingetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:00

Jasper, jammer dat je zo denkt. Je weet dat bokt door heel Nederland en Belgie wordt gelezen. Als je vindt dat Natasha niets van zich mag laten horen, krijg je zoiets van 'wie zwijgt, stemt toe' . Temeer daar dat Natasha ook al heel lang bokker is, dus dan kun je dat al helemaal niet verwachten.

Dan is er nog een verwijzing gelegd naar dat andere beddenbedrijf. Op de foto zie ik een heel leuk jong paardje dat kennelijk het leven heeft verpest van die vrouw die daar bij staat. Snap er niets van Blond

Je suggereert dat er kennelijk nooit een gedegen kontakt na de verkoop is geweest, maar dat vind jij. Vind ik niet eerlijk om dan iemands bedrijfspolicy volgens jouw aanname in twijfel te trekken.

Ik vind het uberhaupt gruwelijk fideel dat iemand een gekocht paard terugneemt en inruilt. Probeer dat maar eens bij een particulier voor elkaar te krijgen. Paard staat 3 maanden bij nieuwe eigenaar en wordt prompt teruggebracht. Enig idee wat er die 3 maanden gebeurt is? Menig onkunde zou haar misschien wel de tranen in de ogen kunnen schieten.

Ook spijtig dat er hier over paarden wordt gepraat alsof het brommers zijn! Zo een paard heeft ook tijd nodig om te wennen en zich te hechten. Zeker als alles op semi-professionele manier gebeurt. Jij hebt hem uitgekozen, maar hij wellicht niet jouw!!

Veel paarden zijn in het begin zo overbluft dat ze alles blindelinks voor je doen, maar als ze een beetje gewend zijn, gaan ze je uitproberen en truckjes bedenken. Als je hier niet doorheen kunt prikken, zou ik eerst maar eens professionele instruktie en begeleiding gaan halen. Zij zien vrij snel of dit paard karakterfouten heeft.

Moeilijk in te schatten lichamelijke gebrekken kan een handelaar ook niet 123 zien. Een keuring doet altijd veel goeds, maar ook niet bij alle dingetjes.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:08

russel schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat zij niet in staat is een groen paard correct in te rijden.

Citaat:
maar heb persoonlijk andere ambities

Ja, maar dan vind ik bovenstaande quote een beetje bekakt overkomen... Haha!

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:11

russel schreef:
Dat een paard voor in de manege niet geschikt is omdat het mankementen heeft, begrijp ik. Maar daar komen zoveel mensen, verkoop dat paard dan van daaruit. Kun je meteen zien of deze ruiter niet te zwaar is en voldoende kan rijden. Misschien nog paardje daar in pension, kassa. Dit paard de handel in doen, tja.....

Ik neem aan dat dit op mijn verhaal slaat... Natuurlijk hebben we geprobeerd om zo dat paard te verkopen, maar wij zijn een kleine vereniging, dus dat ging gewoon niet. Dus zijn we zelf op zoek gegaan naar een nieuwe eigenaar die aan onze 'eisen' voldeed. Daarom baalde ik ook zo toen we achteraf hoorden dat het een handelaar was.

russel schreef:
Ik kom elke dag een handelaar tegen die ronduit slecht voor de dieren is,. deze man verwens ik elke dag maar weer. Maar over hem wordt geen topic gestart. Altijd maar weer die bedden en matrassen fabriek.

Naamsbekendheid krijg je iig wel Ach gut

Dit topic is toch ook niet begonnen om BM zwart te maken ofzo. Gewoon door iemand die daar misschien een paard wil kopen en wil weten wat de ervaringen zijn van mensen. Dus geven wij onze ervaringen. Zucht Gaaaap , wanneer gaan jullie dat nou eens snappen...