Anoukie schreef:Een Z paard doet alles toch vanzelf?
Dat klopt. Je houdt het boekje onder hun neus met de goeie proef, klimt erop en de ring in. Je wordt vanzelf eerste.
(tenzij je hem de verkeerde proef laat zien
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Scum schreef:Dat klopt. Je houdt het boekje onder hun neus met de goeie proef, klimt erop en de ring in. Je wordt vanzelf eerste.
(tenzij je hem de verkeerde proef laat zien)
En dan nog is het de schuld van het paard, hij zou immers maar moeten weten dat in de maand oktober het niet proef 26 is maar 27 (ik noem maar wat
)
.
. Sjuimpje"]
Dit soort topics worden vaak gestart (en op gang gehouden) door mensen die zich te kort gedaan voelen wanneer er wordt gesproken over rij niveau. Er reageren mensen die van de hoed en de rand lijken te weten en ons kunnen vertellen dat het Z niet veel voorstelt, zelf rijden ze geen wedstrijden omdat ze òf geen vervoer hebben, òf geen paard, òf geen geld etc.
Vervolgens zie je die mensen in het echt rijden (of topics op rijtechnisch plaatsen) waaruit blijkt dat ze nog geen deuk in een pakje boter rijden. Dat komt natuurlijk niet door henzelf, dat komt omdat ze geen juiste begeleiding hebben, of het ligt aan het paard wat heel beperkt is (en daardoor blijkbaar niet nageeflijk kan lopen)
[/quote]
Weet niet of dit naar mij toe bedoeld was, maar voel me wel enigzins aangesproken omdat ik het topic gestart heb![]()
Zoals ik eerder ook al aangegeven heb, was de aanleiding tot het starten van dit topic een discussie in het 'hoedjestopic' Ik nam verder ook geen deel aan deze discussie, maar vond het wel interessant en heb toen dit topic gestart. Blijkbaar een gevoelig onderwerp gezien het aantal reacties![]()
Je zal mij ook niet horen zeggen dat het Z niets voorsteld, want kom weinig op wedstrijden en ben zelf voorlopig blij met een fatsoenlijk L-proefje. Maar was wel benieuwd naar hoe anderen er nou over denken.
En idd rijdt ik geen wedstrijden, wegens tijdgebrek en geen vervoer, en stelt het hobbelen wat ik met Regina doe, rijtechnisch gezien, verder ook weinig voor![]()
Maar goed ik heb er lol in dus we gaan vrolijk verder en proberen toch iets verder te komen
[quote="Roosje84 schreef:Nee Z wil niet zeggen dat je goed kan rijden. Kijk Z paarden zijn vaak beter en dan gaat alles makkelijker, OK je moet er wat voor doen tuluk wel maar minder als bij een B paard

maykie schreef:Ben het helemaal met Amondi eens! Zeker het laatste. Naar buiten? Nee, stel je voor, vreemde omgeving, kweet niet wat mijn paard dan doet... Haha!!
Riant"]
Als ik morgen een paard Z2 of hoger koop dan denk ik dat ik binnen twee jaar Z ben zo niet sneller... Maar met mijn eigen paard ben ik denk ik nog wel 4 jaar en heeeel veeeel lessen verder.
[/quote]
*Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst*
Dat hoeft niet. Ik ken ook iemand die een Z paard gekocht heeft en er tot nu toe nog maar weinig van bakt... Een paard dat Z gelopen heeft is geen automaat dat een perfect proefje loopt als je er een kwartje in stopt...
[quote="roosje84 schreef:Nee Z wil niet zeggen dat je goed kan rijden. Kijk Z paarden zijn vaak beter en dan gaat alles makkelijker, OK je moet er wat voor doen tuluk wel maar minder als bij een B paard
)
ik zal misschien vor sommige dingen wat meer egvoel hebben, of hulpen preciezer kunnen geven en probleempjes eerder op kunnen lossen dan iemand die net komt kijken in de B maar ik vind niet dat je goed kan rijden als je eenmaal een keer Z bent gestart....
ook al had ik al eerder M1 gereden en was mn paard M1 startgerechtigd haha of dat aan mij of aan t paard lag durf ik niet te zeggen, denk aan alle2 een beetje, hij staakte, ik reed niet echt was meer aan t meeliften 

orri schreef:Ik maakte een opmerking op de stelling dat iemand die niet buiten zou rijden of zou springen, alleen maar kunstjes rijdt.
Daarop vraag ik mij dus af of Anky dus (als groot voorbeeld hier even) met haar dressuurpaarden regelmatig zou springen... meer omdat ik niet vind dat je kunt zeggen dat iemand die dressuur rijdt en geen buitenritten maakt en niet springt, niet echt kan rijden maar kunstjes doet.
.
Pipo schreef:Misschien zou je jezelf wel kunnen afvragen of je lekker met je paard bezig bent als je nooit naar buiten gaat of een sprongetje maakt![]()
Die van Anky gaan heel vaak naar buiten namelijk!
) was vragen om een geblesseerd paard volgens hun 

Pipo schreef:Misschien zou je jezelf wel kunnen afvragen of je lekker met je paard bezig bent als je nooit naar buiten gaat of een sprongetje maakt![]()
Die van Anky gaan heel vaak naar buiten namelijk!