Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:44

Natasha schreef:
Iemand voelt zich net als een sommige merries, geen goede moeder, zegt geen goed fokprodukt te kunnen voortplanten.

Maar mensen van andere culturen, die t heel vaak veel minder voor elkaar hebben als wij,fokken wel gewoon door.

Kan het zijn dat dat juist de culturen zijn waarin kinderen als een 'oudedagsvoorziening' worden gezien?

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:44

ach ik wordt wel oom dan kan ik kinderen krijgen als ik dat wil maar kan ik ze ook nog ergens weer terug dumpen kan je teminste wel alles doen wat je wil..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:46

oom? Jij bent van het mannelijk geslacht

Sorry, off topic

Maar ik ben het wel met je eens Haha!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:47

ik ben dan geen vrouw die kinderen paart maar kan wel ouder gevoelens hebben hoor... Knipoog bespaart je wel veel pijn geen kind krijgen...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:48

ja nerveus van babys dat had ik ook altijd!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:50

Silenzio schreef:
ik ben dan geen vrouw die kinderen paart maar kan wel ouder gevoelens hebben hoor... Knipoog bespaart je wel veel pijn geen kind krijgen...

freudiaanse verschrijving Extreme duivel

/toch maar even on topic reageren:

Natasha, ik snap wel wat je zegt maar dat vind ik een nog slechtere redenering om aan kinderen te beginnen dan de hoop dat ze later je rolstoel komen duwen.

En toch maar kinderen willen omdat je er misschien later spijt van krijgt dat je het niet hebt gedaan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:50

Citaat:
ik ben dan geen vrouw die kinderen paart ....

Hmm deze gaat bij de bloopers Haha! OK dan!

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:52

dank je wel he Bloos

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 23:53

CounTree schreef:
Omdat ik bang was dat ik later spijt zo krijgen en ivm de biologisch doortikkende klok.....en mijn vriend een echte kindervriend is.... ben ik nu dus moeder.

wauw... gewaagde actie! Maar je hebt er dus geen spijt van lees ik. Gelukkig maar!

helaas zijn er genoeg mensen nog die vinden dat je op zijn minst een kind moet nemen omdat je dan later als je bejaard bent niet alleen bent Scheve mond oh ja en dan ook nog 2 kinderen want dan is de ander ook niet alleen Scheve mond wijlen schoonmoeder maakte zich ook nogal druk om onze niet bestaande kinderen. het liefst een jongen want dan werd de naam tenminste nog doorgegeven. Scheve mond

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:57

Silenzio had bij mij ook al voor een blooper gezorgd want toen hij schreef dat hij geen vriend maar vriendin had was ik er helemaal van uitgegaan dat hij ook een zij was en het dus twee meisjes waren Bloos

Soms heb ik ook wel het idee dat als je wel kinderen hebt je meteen als iemand gezien wordt die wegsmelt bij elke baby, vertederd kijkt in elke kinderwagen en vooraan staat als er een baby op een schoot geparkeerd moet worden.

Ik ben toch echt niet de enige moeder die voor haar eigen kinderen nauwelijks of niet een baby in haar armen had gehad. Het interesseerde me niet en ik denk dat ze dachten dat zus/nicht/tante met paard veel te lomp zou zijn voor hun tere baby Haha!

Ik smelt weg bij jonge dieren, kan er uren naar kijken en ik vind kinderen best wel leuk maar ik ga toch echt geen uren naar andermans kinderen kijken.
Ik vind niet alle kinderen even geweldig, raak nog steeds lang niet altijd vertederd van een baby of een peuter tenzij het een hele charismatische is.

Gisteren toevallig met mijn vriendin daar even over gehad. Zij zoekt weer iemand om bij haar de dieren en kinderen te verzorgen en we hadden het over de hoeveelheid ervaring die zo iemand zou moeten hebben met kinderen waarbij we erachter kwamen dat we allebei vrijwel nooit een kind op schoot hadden gehad en welgeteld één oppaservaring hadden voor we zelf moeder werden Haha!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:08

Percy schreef:
Silenzio had bij mij ook al voor een blooper gezorgd want toen hij schreef dat hij geen vriend maar vriendin had was ik er helemaal van uitgegaan dat hij ook een zij was en het dus twee meisjes waren Bloos

Haha, stom he, dat je er eigenlijk meteen vanuit gaat dat de meeste hier vrouwelijk zijn Haha!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:21

he pellie wat heb jij trouwens een gave B.O.K.T. afkorting.... OK dan! Haha!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:27

Ik heb twee paarden verloren en daar had ik verdriet van. Maar als er iets met mijn kids zou zijn zou ik zelf dood gaan.........
(zit na te denken over verschil in liefde voor je dier en je kind).

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:29

Pellie"]
[quote="CounTree schreef:
Omdat ik bang was dat ik later spijt zo krijgen en ivm de biologisch doortikkende klok.....en mijn vriend een echte kindervriend is.... ben ik nu dus moeder.

wauw... gewaagde actie! Maar je hebt er dus geen spijt van lees ik. Gelukkig maar!

helaas zijn er genoeg mensen nog die vinden dat je op zijn minst een kind moet nemen omdat je dan later als je bejaard bent niet alleen bent Scheve mond oh ja en dan ook nog 2 kinderen want dan is de ander ook niet alleen Scheve mond wijlen schoonmoeder maakte zich ook nogal druk om onze niet bestaande kinderen. het liefst een jongen want dan werd de naam tenminste nog doorgegeven. Scheve mond
[/quote]

Ja ergens idd gewaagde actie, Maar ja al had ik op dat moment geen moeder verlangens...ik moest er niet aan denken dat ik ze later alsnog zou krijgen en dat het dan niet meer zou lukken....
Ik heb wel altijd gezegd, als ik kinderen "neem" dan twee want 1 is zo alleen, zeker als je buitenaf woont. Maar daar ben ik dus echt van terug gekomen. Ze kan zich heel goed vermaken en ik vind het prima zo...En dan heb ik echt een heel makkelijk kind hoor! Dus daar ligt het niet aan.
Maar ergens ben je toch een stukje vrijheid kwijt.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 26-03-04 00:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:34

Draumpje: toen het paard bij ons kwam waren mijn ouders ook erg geintresseerd en stonden binnen de kortst mogelijke tijd met fototoestel bij zn box Lachen. Mijn ouders vragen ook altijd als eerste hoe het met Kevin is voordat ze vragen hoe het gaat op bijvoorbeeld mn werk ofzo Haha!.

Valt mij trouwens ook altijd op dat de meeste jonge moeders (en vaders) er erg vermoeid, afgepeigerd en ongelukkig uit zien Scheve mond.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:36

Biepmiep schreef:
Ik heb twee paarden verloren en daar had ik verdriet van. Maar als er iets met mijn kids zou zijn zou ik zelf dood gaan.........
(zit na te denken over verschil in liefde voor je dier en je kind).

oh ja daar ben ik het helemaal mee eens. Diverse paarden/veulens in moeten laten slapen en reeds diverse dierbare honden. Maar een dier blijft dan toch een dier (hoe dierbaar ook) ten opzichte van een kind cq mens.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:45

Apple schreef:
Valt mij trouwens ook altijd op dat de meeste jonge moeders (en vaders) er erg vermoeid, afgepeigerd en ongelukkig uit zien Scheve mond.

In 1 van mijn baantjes werkte ik op een kantoor waar bepaalde mannen altijd graag overwerkten tot een uur of 8.

Waarom? Dan waren de kinderen al naar bed als ze thuis kwamen. Ergens kon ik het me wel voorstellen ook, dat je moe bent en lekker rustig wilt eten en uitrusten en daarbij niet echt zin hebt in een koort van hoge drukke kindertjes om je heen. Dat zou voor mij absullut waar zijn.

Maar het verschil is dus dat ik er niet aan begin, en die mannen dat wel hadden gedaan...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 00:53

CounTree"]
he pellie wat heb jij trouwens een gave B.O.K.T. afkorting.... OK dan! Haha!
[/quote]

[quote="Pellie"]
[quote="Silenzio schreef:
ik heb er nog niet van gehoord misschien een nieuwe trend beginnen Haha!
wel een leuke kwoot van je Knipoog

mijn vriend heeft de eerst pagina van deze topic gelezen en was het toen al beu hahaha. Hij heeft Bokt meteen omgedoopt tot deze afkorting Haha!
[/quote]

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:26

Quote van jouw vriend moet aangepast hoor Pellie... Ben Bewust Gehuwd Kinderloze Trut Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:57

Anya schreef:
Quote van jouw vriend moet aangepast hoor Pellie... Ben Bewust Gehuwd Kinderloze Trut Lachen

en hier nog eentje Haha!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:24

voor mij geldt : Bewust Ongehuwde Kinder Trut (metpaardenkat)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:36

Bewust Ook Kinder Treiteraar????

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:37

Mijn dochter, vriendin en haar dochter en ik worden altijd door de rest van de familie HPT-ers genoemd..Hysterische Paarden Trutten....Nou ja we zijn wel in de meerderheid...

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:58

Pellie schreef:
wijlen schoonmoeder maakte zich ook nogal druk om onze niet bestaande kinderen. het liefst een jongen want dan werd de naam tenminste nog doorgegeven. Scheve mond

Dat is wel erg! Lips are sealed

Nou ja ieder zijn mening, maar worden kinderen niet een beetje erg als kleine monsters afgeschilderd? Ze kunnen ook heel leuk zijn en de minder leuke kanten horen er nu eenmaal ook bij, maar vergeet niet dat dat bij een beest net zo is! Nu zit ik door mijn paard een maand in het gips, en kan ik soms helemaal gefrustreerd terug komen van het rijden als ze weer eens loopt te klieren, maar je onthoud alleen de goede momenten (als het niet te erg wordt natuurlijk). En een paard kun je verkopen, een kind niet, dat is waar, maar dat doe je ook niet zomaar, want je hecht aan zo'n beest. Dus ik vind dat beesten, ten ontrechte, een beetje geïdealiseerd worden ten opzichte van kinderen hier.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:31

peeky schreef:
Nou ja ieder zijn mening, maar worden kinderen niet een beetje erg als kleine monsters afgeschilderd? Ze kunnen ook heel leuk zijn en de minder leuke kanten horen er nu eenmaal ook bij, maar vergeet niet dat dat bij een beest net zo is!

Maar bij kids irriteer ik me meteen. En bij een paard heb ik dat niet. Kan er zelfs om lachen als ze zich een beetje misdragen of onderling een beetje ruzie maken. En als mijn paard een paar bokken geeft omdat hij gewoon vrolijk is dan verschijnt er soms een smile op mijn gezicht. Als ik een keer gereden heb en het ging schandalig, dan heb ik daarna idd een rotgevoel.