Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:41

Little_Gift schreef:
Net zoals correct quoten _O-

Goh, heb he eindelijk je kans waar gezien? Gefeliciteerd! Was jij niet weg uit dit topic?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:46

En nu graag on topic en stoppen met op de persoon spelen in plaats van op de bal. Bedankt alvast.

Little_Gift

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:51

Nee ik heb geen enkele keer gezegd weg te gaan uit het topic. Zou niet weten waarom, dat was DP.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:00

Art_Ificious schreef:
Zijn er geen bokkers in de buurt die TS kunnen helpen zoeken naar een plekje?
Ik weet niet hoeveel stallen er in die buurt zijn en waar TS voorheen al gestaan heeft.
Maar er moet toch wel iets te vinden zijn?

Sorry nee, ik voel mij niet geroepen om mijn stal te promoten voor iemand waarbij ik enorme vraagtekens heb bij het verhaal.

TS zit in mijn omgeving gezien bepaalde bokkers op haar reageren en heeft nu advertenties geplaatst in FB groepen hier in de omgeving. (Of het moet een ontzettend groot toeval zijn dat iemand hier ook met spoed een plekje zoekt voor een drachtige shetlander)

Er zijn zat stallen, maar niet iedereen is blij met een shetlander.
En ook zal lang niet elke stal direct een plek hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:05

Ik zou best tijdelijk (anderhalf jaar oid) op de Shet van Ts willen passen tot veulen groot genoeg is om af te spenen/verkopen. Maar ik woon niet in de regio

Genoeg die hier commentaar hebben maar niemand die Ts wil helpen (behalve zeggen rond te gaan en vragen/facebook). Maar tis eenmaal bekend dat er veel stallen stoppen, of enorme wachtlijsten hebben. En de helft accepteert geen Shetlanders (of geen drachtige/veulens) omdat hun hekwerk wellicht ook niet berekend is op zulke kleintjes
Het is een moeilijke zoektocht die je niet binnen een week voltooit hebt lijkt mij

Maar genoeg bokkers toch die gemakkelijk een shetje kwijt kunnen zo te lezen??

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:15

Art_Ificious schreef:
Zijn er geen bokkers in de buurt die TS kunnen helpen zoeken naar een plekje?
Ik weet niet hoeveel stallen er in die buurt zijn en waar TS voorheen al gestaan heeft.
Maar er moet toch wel iets te vinden zijn?

Aan TS zelf, hoever wil je dagelijks rijden voor een stal? Misschien dat je iets verder weg wel kan vinden?
Ook nog even, niet achterdochtig zijn naar pensionbazen. Paspoort afgeven is echt wel normaal. Je moet het paspoort wel ten alle tijden mogen krijgen.

Ik sta zelf privé, maar paspoort ligt in een kast waar de boer ook toegang toe heeft.

Gezien de communicatieproblemen kan ik me voorstellen dat de meesten hun handen hier niet aan willen branden, ik in elk geval niet. Heel rot voor TS, maar ik denk dat ze beter echt zelf voor een nieuwe plek kan zorgen (evt. met hulp van iemand uit haar omgeving, die ook in de toekomst bereid is te bemiddelen indien nodig) en niet dat een vreemde het risico gaat nemen om TS aan te bevelen bij een bevriende stalhouder.

TS, heb je iemand in je omgeving die jou kan helpen bij communicatie(problemen), die ook kan bemiddelen? Er zijn ook stichtingen die kunnen helpen op dat vlak, stichting MEE bijvoorbeeld, heb je daar weleens iets over gelezen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:24

TS moet inderdaad hard haar best doen , een plekje te zoeken ( is ze dus mee bezig)en dan duidelijk zijn.

Mooi aanbod , Kabayo ! Zou misschien een optie zijn, ook al is het niet meteen om de hoek.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:27

Respect voor jou Kabayo!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:44

Wat lief Kabayo,en jij hebt verstand van veulens en bevallingen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 21:43

Ben ik de enige die dacht dat dit verhaal geschreven was door een 12 jarige? :+
In ieder geval, TS, ga goed rondzoeken en eventueel buiten je regio waar de zorg wordt overgenomen.
Mijn pony staat om redenen ook 2 uur van huis af. Jammer? Ja zeker, had liever gemakkelijk dagelijks even langs gegaan. Maar het is wel praktischer + hij krijgt daar wel de verzorging en buitengang die ik hem in deze regio niet kon geven.

Als dit verhaal echt zo in elkaar steekt, dan wil je toch helemaal niet hier blijven staan?
Ik hoop dat je gauw iets vind wat geschikt is voor je pony. Succes! :)

Edit: Ik zie nu het bericht van Kabayo, dat zou natuurlijk ook top zijn. Maar daar moet je dus wel voor open willen staan. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 22:07

Bedoelde Kabayo het als - als ik in de buurt had gewoond dan...- en zo niet dan zou ik daar eens naar kijken ts. Iemand met ervaring en een plekje vrij.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 23:26

Ik zie dat je een advertentie op fb hebt geplaatst. Hopelijk levert dat wat op!

Boktneuzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:40

Dreamboy schreef:
Ze wordt nu wel op elk dingetje aangevallen. Ik keur haar manier van communiceren, of juist het ontbreken daarvan ook absoluut niet goed. Maar voor je haar ergens op aan valt moet je wel eerst even alles lezen. Bovendien heeft ze eerder ook al aangegeven dat ze ook werkt en de door de staleigenaar bepaalde openingstijd niet altijd gunstig is voor haar. Misschien heeft ze dus de afgelopen dagen gewerkt en kon ze daarom niet naar de pony.

Als ik een pony had en er veel omgaan zou ik gewoon vrij nemen. En er gewoon heen gaan om hem te halen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:56

Boktneuzer schreef:
Dreamboy schreef:
Ze wordt nu wel op elk dingetje aangevallen. Ik keur haar manier van communiceren, of juist het ontbreken daarvan ook absoluut niet goed. Maar voor je haar ergens op aan valt moet je wel eerst even alles lezen. Bovendien heeft ze eerder ook al aangegeven dat ze ook werkt en de door de staleigenaar bepaalde openingstijd niet altijd gunstig is voor haar. Misschien heeft ze dus de afgelopen dagen gewerkt en kon ze daarom niet naar de pony.

Als ik een pony had en er veel omgaan zou ik gewoon vrij nemen. En er gewoon heen gaan om hem te halen

Het hangt van je werk af of dat mogelijk is.
Afgeven op alles wat TS hier schrijft, gaat sowieso niet helpen. We kennen de situatie en mensen niet.
Ik hoop voor alle betrokkenen dat er spoedig een oplossing komt die rust geeft voor iedereen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:58

Moet je wel eerst een stal hebben hè… en het is zo makkelijk volgens iedereen maar toch kan niemand er een benoemen die een drachtige Shet per direct aanneemt

Ik woon 2u van TS af dus totaal niet in de buurt en ook niet haalbaar met de scooter ( :+ ) maar anders was ze zeker welkom. En dat zegt niemand hier, behalve ‘ga langs mensen in de buurt en plaats een FB bericht’. En succes verder

Nahja ik hoop dat ze snel iets gevonden heeft. Ik weet nog wel in mijn pensionstal tijd dat het helemaal niet zo makkelijk is voor een Shetlander een goede plek te vinden. De meeste stallen willen ze niet (dwars, onopgevoed, gaan altijd ontsnappen etc) en dat hoeft de Shet niet eens te zijn, maar zo staan ze nou eenmaal bekend

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:06

Mijn wei is shet proof ( en ik heb er niet eens een ;-) ), maar dat is niet overal het geval. En kan me dus ook voorstellen, dat niet iedereen een shet op stal wil/ kan hebben.

Hopelijk vindt TS gauw een oplossing

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:18

Andere kant is dat mensen geen pony prijs willen betalen voor een shetlander.
Ik heb ook wel plek.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:49

Kabayo schreef:
Moet je wel eerst een stal hebben hè… en het is zo makkelijk volgens iedereen maar toch kan niemand er een benoemen die een drachtige Shet per direct aanneemt

Ik woon 2u van TS af dus totaal niet in de buurt en ook niet haalbaar met de scooter ( :+ ) maar anders was ze zeker welkom. En dat zegt niemand hier, behalve ‘ga langs mensen in de buurt en plaats een FB bericht’. En succes verder

Nahja ik hoop dat ze snel iets gevonden heeft. Ik weet nog wel in mijn pensionstal tijd dat het helemaal niet zo makkelijk is voor een Shetlander een goede plek te vinden. De meeste stallen willen ze niet (dwars, onopgevoed, gaan altijd ontsnappen etc) en dat hoeft de Shet niet eens te zijn, maar zo staan ze nou eenmaal bekend

Ik vermoed dat de houding van TS daar wel eens mee te maken kan hebben. Ik weet wel iemand in de omgeving maar die zit er niet op te wachten op ellende.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:28

Idd tazzey :)
Hier is ook plek, heb zelf twee shets (belgie, niet in de buurt helaas) maar niet voor iemand met het imago dat in deze topics is gevormd. Tijdelijke opvang zonder optie tot bezoekrecht wil ik eventueel wel doen als daar interesse naar is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:52

Ik kan me ook voorstellen dat niet elke stal shetlanders kan hebben omdat de omheining daar niet op voorbereid is. Wij hebben altijd paarden gehad, 1.65 of hoger tot 1.84. Dan heb je een andere omheining nodig. Er is mij wel eens de vraag gesteld om shetlanders op te vangen voor tijdelijk. Nee daar ben ik niet aan begonnen, moest dan het hele gebeuren gaan aanpassen voor even.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:20

senna21 schreef:
Boktneuzer schreef:

Het hangt van je werk af of dat mogelijk is.
Afgeven op alles wat TS hier schrijft, gaat sowieso niet helpen. We kennen de situatie en mensen niet.
Ik hoop voor alle betrokkenen dat er spoedig een oplossing komt die rust geeft voor iedereen.

Helemaal mee eens.

Je moet inderdaad ook een (geschikte) stal vinden die de pony kan opvangen. En dat is zeker op enkele dagen tijd vaak geen gemakkelijke tot zelfs onmogelijke opgave. Zeker niet als je geen auto hebt en ook nog gewoon moet gaan werken...
Ik heb met de laatste verhuizing van mijn pony veel geluk gehad dat ik snel terechtkon op een nieuwe stal; lees: 1,5 maand na bezoek aan de stal waar hij naartoe zou gaan. Ik ben ook alle stallen in de omgeving afgegaan. En die stal was gewoon de enige die wat mij betreft een optie was. Veel stallen werken ook met een wachtlijst en het is dan ook geluk hebben dat er iemand weggaat met zijn/haar paard of er een paard overlijdt en dat jij net de eerste op de wachtlijst bent...
Opladen en de volgende dag al ergens anders staan, zoals een aantal hier aangeven... ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten klaarspelen, laat staan met bv. een drachtige merrie.

Ik denk dat het in een geval als dit wel heel lonend kan zijn om van in het begin heel duidelijke afspraken op papier te hebben (looptijd contract, openingsuren, wat zit er allemaal in de prijs,...). Zowel voor TS als voor de stalhouder kan zoiets veel duidelijkheid en rust brengen en wordt de kans op conflicten (door onduidelijkheden of 'gaten' in de afspraken) kleiner.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:14

Kan me ook wel voorstellen dat niet elke stal op een shetlander zit te wachten. Hebben er altijd twee gehad en die zijn mega goed in ontsnappen hahaha, zelfs met stroom op de draad en driedubbele draad heb ik regelmatig moeten vangen 8)7 .

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:46

Poekkie schreef:
Hier is ook plek, heb zelf twee shets (belgie, niet in de buurt helaas) maar niet voor iemand met het imago dat in deze topics is gevormd. Tijdelijke opvang zonder optie tot bezoekrecht wil ik eventueel wel doen als daar interesse naar is.

Zonder bezoekrecht? Dus de eigenaar mag wel betalen maar mag het eigen dier niet zien? Dit is toch totaal niet normaal?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 22:13

Little_Gift schreef:
Poekkie schreef:

Zonder bezoekrecht? Dus de eigenaar mag wel betalen maar mag het eigen dier niet zien? Dit is toch totaal niet normaal?

Nee… maar again, ik wil iemand zoals ts niet op mijn erf nu ik dit allemaal heb gelezen. Dus ja ik heb een tijdelijke plek als de pony in nood is maar met een hele strenge voorwaarde idd. Ik raad het zelf niet aan hoor ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 22:14

Maar vanwaar de vooroordelen? Iemand kan IRL heel anders zijn dan ze over komt op schrift of dan wat anderen beweren erover.