Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dais_ schreef:Er staan ook echt veel paarden nog te koop, het valt gewoon op.
Ik ben ook wel een beetje bang voor de prijsstijgingen
Maar uhh, ik heb er dus 2 bijgekocht. Ze staan nu nog in Belgie maar komen binnenkort naar hier. Omdat het buitenland betreft zit je met traces en het registreren bij de rvo. Ik moet kennelijk iets aanvinken dat ik kan 'importeren'? Geen idee, toen ik mijn andere dame uit Spanje kocht had je die gekke regels allemaal nog niet.
Heeft er iemand onlangs nog een paard gekocht 'over de grens' en verstand van het correct registreren?
Dais_ schreef:Er staan ook echt veel paarden nog te koop, het valt gewoon op.
Ik ben ook wel een beetje bang voor de prijsstijgingen
Maar uhh, ik heb er dus 2 bijgekocht. Ze staan nu nog in Belgie maar komen binnenkort naar hier. Omdat het buitenland betreft zit je met traces en het registreren bij de rvo. Ik moet kennelijk iets aanvinken dat ik kan 'importeren'? Geen idee, toen ik mijn andere dame uit Spanje kocht had je die gekke regels allemaal nog niet.
Heeft er iemand onlangs nog een paard gekocht 'over de grens' en verstand van het correct registreren?
Matheno schreef:Vandaag nog wezen verticuteren? Vind je dat niet eng zo laat nog in het jaar?
boemel schreef:We hebben een Ego bladblazer op accu. Licht en krachtig, maar je hebt echt wel dure reserve accu’s nodig.
Ik heb deze week besloten om een nieuwe baasje voor Mir te gaan zoeken. Hoewel ze nog steeds vooruit gaat, gaat het gestaag en met pieken en dalen.
Ik kamp helaas al een tijd met fysieke problemen en ben ook nog steeds aan het opbouwen in uren ivm burn-out.
Ik merk dat een paard als Mir vooral druk op mij legt ipv dat het me ontspanning geeft.
Mir lijkt me inmiddels zowel fysiek als mentaal goed genoeg opgeknapt om dit aan te kunnen.
Ik zoek voor haar wel iemand richting natural horsemanship en doe haar om het eerlijk te houden weg als projectpaard.
Het gaat me wel aan het hart, maar ik denk dat dit een betere oplossing is. Helemaal omdat mijn vriend eigenlijk niks met haar kan en ik soms echt het gevoel heb dat ik in mijn eentje aan het aanmodderen ben met haar.
Dit weekend gaan we foto’s maken.
En ik ga zelf ook op zoek naar een paard met minder complexiteit dan Mir. Hoewel ik me voor Mir echt behoorlijk verdiept heb in het natural horsemanship, ligt daar niet mijn hart en wil ik weer gewoon ontspannen tussen de paarden lopen en te paard kunnen zonder continue te moeten denken aan mijn juiste lichaamshouding, ademhaling en vlaggetje. Ik vind dat voor een tijdje geen probleem, maar het begint me inmiddels wel echt op te breken.
En eerlijk gezegd verwacht ik oprecht dat iemand met meer handigheid en tijd dan ik heb een geweldig paard aan Mir kan hebben![]()
(Zo dat is er ook weer uit)
Karin_deB schreef:@boemel, wat een moedige beslissing. Dat zal niet makkelijk voor je zijn geweest
De shet is geschoren
Van:
[ Afbeelding ]
Naar:
[ Afbeelding ]
Lys_PPA schreef:Matheno schreef:Vandaag nog wezen verticuteren? Vind je dat niet eng zo laat nog in het jaar?
Slechter dan dit kon het gras niet wordendus we zien wel wat t doet. Gaat om t kleine stukje aan huis, de weide op 100 meter afstand staat er goed bij
![]()
Ik heb vandaag echt genoten. Eerst dubbelspan pony's met dochtertje erbij, en vanmiddag Picasso enkelspan. Dit deden we voorheen alleen met instructeur want ik hield dat een beetje tegen, te bang voor ongelukken maar vriendlief kan inmiddels goed mennen en Picasso is ook gewoon een topper dus was echt heerlijk! En die herfstkleuren![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dais_ schreef:UBN heb ik en het registreren op onze stallijst is ook het probleem niet.
Het zijn de stappen die je moet nemen als importeur van een paard uit een eu land. Daar ben ik niet bekend mee
Welke ppi heb jij gebruikt LN?
MarjanB schreef:Denk dat de hele paardenhandel in klapt in het nieuwe jaar..
Paarden houden wordt echt onwijs duur. Nu heb ik het absoluut niet slecht maar denk wel echt na voor ik wat koop en wil elke maand kunnen sparen en alles wat gewoon vaste kosten zijn kunnen betalen van wat er op m’n gewone rekening staat. Nou soms denk ik, waar blijft het!?
Lys_PPA schreef:Vanmorgen nog even bij de shetlanderveiling geweest en de pony's kregen vrij met deze temperaturen en hun dikke vacht - morgenvroeg past beter. Picasso deed netjes zn grondwerk en mag morgen ook weer mee voor de kar.
Karin_deB schreef:
Lys_PPA schreef:Ik heb vandaag echt genoten. Eerst dubbelspan pony's met dochtertje erbij, en vanmiddag Picasso enkelspan. Dit deden we voorheen alleen met instructeur want ik hield dat een beetje tegen, te bang voor ongelukken maar vriendlief kan inmiddels goed mennen en Picasso is ook gewoon een topper dus was echt heerlijk! En die herfstkleuren![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Lys_PPA schreef:Marit, Keelven rijden we niet want dan hebben we les en die rijden we liever met beide spannen. De kraal wel, dubbelspan pony en twee weken later Deurne met Picasso. Januari uiteraard Panningen met beide. En jij?
Happinez, niks gekocht helaas (was ook zeker niet mn bedoeling haha). Kwam wel veel leuks voorbij. Werd n Cremello veulen verkocht voor 4600 euro![]()
Wellicht wel ander leuk nieuws binnenkort
Was het kapot gegaan, of andere aanpassingen?
Lynn_Nikita schreef:Dais_ schreef:UBN heb ik en het registreren op onze stallijst is ook het probleem niet.
Het zijn de stappen die je moet nemen als importeur van een paard uit een eu land. Daar ben ik niet bekend mee
Welke ppi heb jij gebruikt LN?
eigenaar heeft dat stukje moeten doen maar meen kwpn omdat het om een BWP ging
edit, even nagekeken ja, kwpn, hebben foto`s van paspoort opgestuurd en hebben het zo geregeld