Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Muze schreef:En als je die keus niet hebt?
Ga je dan voor 24/7 buiten zonder droge ligplek of kies je dan voor nachten op stal?
Denk dat best veel paardenbaasjes voor deze keus staan.
monsera schreef:Muze schreef:En als je die keus niet hebt?
Ga je dan voor 24/7 buiten zonder droge ligplek of kies je dan voor nachten op stal?
Denk dat best veel paardenbaasjes voor deze keus staan.
Dat denk ik ook. En dan mag je al van geluk spreken dat het paard de hele dag buiten staat.
Gelukkig zie ik hier in de buurt ook steeds wat meer dat paarden overdag buiten lopen.
Maar de realiteit is toch dat de meeste paarden het moeten doen met een dagdeel op de paddock.
Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat mijn paardjes nu ook de keus hebben.
Als dat niet zo was en wat ik hiervoor jaaaaren lang heb gehad is overdag buiten en de nachten binnen een heel goed alternatief.
Want laten we eerlijk zijn ik denk dan 3/4 van bokt de paarden zo heeft staan.
Dagdeel buiten en nachten op stal.
En nu met deze dagen regen denk ik ook wel eens moet ze in de nachten toch maar weer opsluiten.
Maar dan zie ik ze toch gewoon weer schuilen onder de boom en niet in de schuilstal. En s morgens komen ze onder het zand weer naar voren lopen als ik kom voeren dus ik denk dat het meer in mijn hoofd zit dan dat de paardjes er last van hebben.
Popstra schreef:Maar als je dus dagelijks je paard moet trainen omdat je wedstrijden rijd dan is het nu naar mijn mening echt geen optie ze in dit weer 24/7 buiten te hebben.
Buiten dat het niet zo heel fijn is een nat smerig paard netjes te krijgen voor les, op wedstrijd te gaan e.d is het voor het dier zelf ook niet eerlijk daar hij zijn rust niet kan pakken door comfortabel te kunnen liggen.

martinev schreef:Popstra schreef:Maar als je dus dagelijks je paard moet trainen omdat je wedstrijden rijd dan is het nu naar mijn mening echt geen optie ze in dit weer 24/7 buiten te hebben.
Buiten dat het niet zo heel fijn is een nat smerig paard netjes te krijgen voor les, op wedstrijd te gaan e.d is het voor het dier zelf ook niet eerlijk daar hij zijn rust niet kan pakken door comfortabel te kunnen liggen.
Tja, ik start mijn paard in de Lichte Tour, kan dus wel zeggen dat ik serieus train. En toch staat ze heerlijk 24/7 buiten. Wel met een goede schuilstal waar ze ook echt in gaat liggen slapen, en een supergoede deken met hals, want ze is geschoren. En zand waar het water snel wegzakt gelukkig. Voor mijn wedstrijd twee weken geleden had ze zich echt gepaneerd in nat zand, in haar staart was geen zwart haartje meer te ontdekken. Tja, dan gaat die staart gewoon onder de tuinslang, onder de deken blijft ze toch mooi schoon, dan ziet ze er weer uit om door een ringetje te halen hoor! Onze bak is altijd droog, en ook nooit zompig. Dat vind ik ook superbelangrijk, zit niet te wachten op blessures door een slechte bodem.
Dit was van de week, net na een dikke hoosbui, vandaar dat er wat water staat dat nog weg moet zakken, heerlijk slapen in de schuilstal!
[ [url=m/4THUJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo ziet ze eruit op wedstrijd, niks geen nat of smerig paard toch!
[ [url=m/2KFZE9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z5bkQH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tancreda4 schreef:Ik vind het wel een ding als ze altijd buiten gaan liggen (ongeacht of het droog zou kunnen) en helemaal geschoren zijn. Die koude buikjes in de nattigheid vind ik zelf geen fijn idee. Ik koos daarom zelf altijd voor een lelijk model scheren, maar ik hoefde niet op wedstrijd. Kan me ergens wel voorstellen dat die scheermodellen op wedstrijd niet gewaardeerd worden (onzinnig en spijtig).