Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:De prijs van je stal bepalen doe je niet door het op Bokt te vragen. Als Renault mij vraagt wat ik voor een nieuwe Clio wil betalen heb ik 'm ook het liefste voor 500.
Ik weet zeker dat iedereen ons ook veelste duur vind en toch staan we bijna vol.
Bedenk wel met je ' Ik weet wat er op andere stallen mist' theorie dat sommige dingen heus wel geprobeerd zijn door stalhouders, die zijn ook niet dom en willen klanten aantrekken. Ik heb zo'n gevoel dat jij er iets te makkelijk over denkt, maar ook dat is een leerproces
.
Het mestsysteem gaat mislukken en je heel veel frustratie opleveren
tess_84 schreef:Nohra, je hebt ook paardenmatrassen. Die vind ik er net iets comfortabeler uitzien dan die "gewone" rubber matten. Ik vind die laatste er precies zo hard uitzien...
http://www.aktivstall.de/produkte/pferd ... aleinstreu
luzerne schreef:ruitje schreef:De prijs van je stal bepalen doe je niet door het op Bokt te vragen. Als Renault mij vraagt wat ik voor een nieuwe Clio wil betalen heb ik 'm ook het liefste voor 500.
Ik weet zeker dat iedereen ons ook veelste duur vind en toch staan we bijna vol.
Bedenk wel met je ' Ik weet wat er op andere stallen mist' theorie dat sommige dingen heus wel geprobeerd zijn door stalhouders, die zijn ook niet dom en willen klanten aantrekken. Ik heb zo'n gevoel dat jij er iets te makkelijk over denkt, maar ook dat is een leerproces
.
Het mestsysteem gaat mislukken en je heel veel frustratie opleveren
Ik ben het enorm met je eens, ideaal beeld kan nog vies tegenvallen..
Wij hebben een PP op 12000m2 voor onze 4 paarden, vroeger van huis uit een pensionstalling.. Mijn ouders werkte zich rot voor drie knaak niks en die meiden maar steeds meer wensen uiten..
De kosten van onderhoud , voeding en dergelijke stonden bijna gelijk aan de huur opbrengst..
Voor ons de reden om geen paarden van andere te huisvesten, alhoewel de paarden zelf het probleem niet zouden zijn
We krijgen regelmatig een aanvraag maar daar hoeven we niet eens over na te denken..
Nohra schreef:Ben druk aan het verhuizen dus heb nu echt geen tijd om de tekening te zoeken in de dozen
Maar heb eigenlijk overal een antwoord op gevonden behalve het volgende:
-urine wat wegloopt uit de schuilstal, moet dat op het riool of mag dat wel de sloot in? Of moet ik dat opvangen ofzo?
- op de rubbermatten of matrassen moet daar nog zaagsel op of alleen in de winter?
Alvast bedankt!
Nohra schreef:Kan iemand mij vertellen hoeveel paarden en hoeveel pony's ik hobbymatig mag houden in deze gemeente? Ik kan niks recents vinden op internet en de bokt forums zijn verouderd...
Ik las ergens iets over 4 grote paarden en 17 pony's tot schoft 1.20. Maar dat was dan wel uit 2002![]()
Wanneer is het dan bedrijfsmatig en wat moet ik daarvoor doen? Mestregelwetgeving/milleuwetgeving en kvk aanvragen of dergelijks?
En zit nog even met de hekwerken in de wei, kan ook niks vinden op de gemeente site over hoe hoog die mogen zijn en of het uberhaupt wel mag.