Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:45

Sjeu...gaat hard...kan niet bijhouden :P

Was iemand met gat in kop...beterschap :(:)

Ik heb bij de paarden op stal om even voor middernacht tot zo lang als het nodig is.Ze krijgen dan een laatste portie hooi,knoop een halster om en houd ze vast in de stal totdat de ergste meuk over is.
Heb ze het 1e jaar laten gaan op de baan maar vond niet fijn,zwarte paarden in het donker...nee :n

Nu blijven ze lekker even aan de knabbel,proberen wel wat om te kijken en als het rustiger is mogen ze weer los en staan ze ook rustig naar het vuurwerk te kijken.
Carbit is geen enkel probleem,net als jagers met een schrootbuks :+ Kijken niet op of om.

Beroepen...voordat ik ziek werd was ik dierensteward bij de KLM,heb er 16 jaar gewerkt en allerlei voorkomende werkzaamheden gedaan.
Rondrijden op de heftruck of met de trekker dieren ophalen/wegbrengen naar het toestel,pallets met dieren opbouwen/afbreken,honden uitlaten,dieren verzorgen,deels achter de pc om ervoor te zorgen dat alles op tijd opgehaald/weggebracht werd,stallen schoonmaken,paarden laden/lossen en mee met begeleidend transport.
Gevarieëerde kost zeg maar.

Helaas werd ik in 2008 ziek en ben ik nu volleerd "bank-medewerker",werken zit er helaas niet meer in -O-

Nagels lakken,make-up...geen energie voor dat soort zaken en aangezien ik eigenlijk nooit wegga ook niet echt nuttig :+ Haar stop ik onder een pet...vind wel best...

Spatter...heel veel export van bestuivers en biologische bestrijders :j

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:50

Wat leuk om dit allemaal te lezen!

Sinds een week wonen we in een oude boerderij. Om het huis ligt anderhalve hectare wei. En een grote loods met daarin 2 hele ruime paardenboxen.
We gaan eerst verbouwen. En dan pas paarden kopen. Maar een goede voorbereiding is het halve werk.

Over paarden aan huis weet ik nog niet zo heel veel. Over nagellak wel.
Ik gebruik gellak voor thuis. Uitharden onder uv lamp en blijft bij mij 2 tot 3 weken zitten. Nagels kort houden en steeds goed bij vijlen en bij lakken.
Voor droge nagelriemen is er speciale olie. Bij drogist te krijgen. Die smeer je met een kastje op je nagelriem en masseer je in.
Voor super droge handen kun je klovencreme gebruiken. Die is eigenlijk voor eeltige voeten. Handen ruim insmeren voor het slapen gaan. Eventueel een washandje er overheen. En dan een nacht laten intrekken.

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:57

Wat heb je precies tinky, als ik vragen mag?

Ik werk 3 dagen bij de keurslager.
27 uur. Nagellak niet gewenst, pulk ik er ook af trouwens haha.
Make up doe ik wel. Zonder voel ik me lelijk haha. Iets met onzekerheid ofzo..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:02

Hier nog iemand die goed moet plannen om beide paardjes en het huishouden en de honden goed bij te kunnen houden. Mijn man en ik hebben een eigen zaak, gaan naar de drukste tijd van het jaar toe, wat voor mij betekend 50 tot 60 uur per week en mijn man 80 tot 90 uur per week werken.
Maar met goed plannen kan het allemaal prima.
Wij hebben de paarden nu 3 jaar aan huis staan, hebben dit huis gekocht een jaar nadat ik een ongeluk heb gehad waarbij ik 5% kans had om weer te lopen. We genieten er elke dag weer van, heb dan ook geen spijt dat we de gok hebben genomen. Zolang het kan blijven we hier wonen en als het voor mij te zwaar wordt om alles zelf te doen is het over maar hebben we het wel gehad en hebben we er van kunnen genieten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:10

Ik loop ook bijna altijd au naturel rond. Tenzij we in het weekend wat gaan drinken, uiteten of naar de film gaan ofzo. Dan doe ik wel wat moeite :)
Nagellak kan ik nog beste oké houden met de paarden maar kan er vaak mijn tijd niet insteken om mijn nagels te lakken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:17

Oké here we go…
Kvulden ik zal eens meten hoe groot onze mestbak is. Ik denk 4 bij 4 of 5 bij 5 zoiets. Halve meter de grond in en dan nog wanden van een meter hoog. Volgens de boer kun je met 2 paarden die je niet op stro houd (schuilstal, geen boxen) makkelijk een jaar toe met die afmetingen voordat hij vol is.
Ik ken dat wel ja, idd goed nadenken wat handig is en zo project voor project daar proberen te geraken…
Wilma wat leuk dat je volgt! Ach ik heb ook lang niet altijd wat zinnigs te zeggen maar het gaat ook om de gezelligheid toch! Gewoon lekker posten dus. :j
Stelvio wat ziet alles op die foto er sjiek en schoon en netjes uit. :o
Ohjajoh wat fijn dat ’t goed ging met de verzorgster! Hopen dat het zo blijft en dat zij blijft, goede zijn zeldzaam! Knap trouwens, zelf een stal bouwen. Heb 2 linkerhanden, dat zou bij mij echt niet goed komen. :o

Caily leuke foto! Jij vroeg geloof ik toch nog in het vorige topic hoe ’t met de hengstenkeuze was? Ik ben nog steeds niet veel verder ben ik bang, ik weet dat het inderdaad verstandig zou zijn om met iets grofs te kruisen maar mijn hart zegt PRE/Lipizzaner…
Wat een verhaal zeg over je werk, je woning en je paarden. Knap gedaan, waar een echte wil is is een weg. Maar wel een zware als ik het zo lees. Houd vol, ik vind je dapper. :j
Ja dat topic waar je een link van plaatste had mij dus idd weer aan het denken gezet! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een knapperd. Rank figuurtje eigenlijk, mooi hoor! Bijzonder dat jullie elkaar nu terug hebben.

En karev zijn je prikpalen blijven staan? Bij mij is er 1 doormidden geknakt, daar was een tak tegenaan gewaaid.
Anteman wat een op en top vrouwelijk verhaal over dat nagellaken, geniaal. :’) Dit is nou een vaardigheid waar je trots op kunt zijn. :j

Kristelhans och arme… Je hoofd… Voortaan idd meteen cap op! Het klinkt echt pijnlijk.
Ammiette die kar heeft een flink tochtje gemaakt! :oo
Kirr als het nou zo hard sneeuwt dat je niet op je werk kan komen… O:) Ziet er mooi uit bij jou, geen blub! Pfoe prijzen voor weilanden heb ik geen verstand van…

PPPeet ik wacht ook even af, ik denk dat de rust wel weer terugkeerd, misschien haken er mensen af, en komen er weer nieuwe bij, we zien wel hoe ’t loopt. Anders kunnen we altijd nog met een klein clubje richting HK voor geklets. Tof zo’n weekje vakantie in de 2 maanden. Heb je nog vacatures? Dat bouw ik ook niet op. :’) Wat een geniaal gepraat over kippen trouwens. Ik wist niet dat die zo ondernemend konden zijn.
Yontheke waarom niet mennen met de shet? Dat is hartstikke gaaf, die kleintjes kunnen het heel serieus nemen, die wanen zich net een groot dressuurpaard soms.
Donja leuk nog een paard die de 5 seconden regel hanteerd. Ik prop het vaak gewoon terug in de slowfeeder en geef niks nieuws voor het op is. :o Eten wat de pot schaft ja.

Wat het graszaadhooi verhaal betreft, ik voer gewoon stro, ze doen het er maar mee. Worden ze ook niet dik van.
Leuk om te lezen wat iedereen doet en of daar wel of geen make up aan te pas komt. :D
Ik ben badjuffrouw en op vrijdag ga ik naar de uni in r’dam voor mijn rechtenstudie. Op ’t werk doe ik bijna nooit make up, met die hitte heeft dat geen zin hihi. Voor school tut ik me soms wel een beetje op.

Ik heb ontdekt hoe ik foto’s in het word document kan plaatsen dus dat ben ik lekker aan het updaten geweest. :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:23

Ja ze zijn blijven staan!! Wat een updaten van jou. Knap hooe.
Heb het laatst geprobeerd maar kladje opslaan op mobiel werkt niet blijkbaar.

Karev is een loeder trouwens. In stal hangt een groot hooi net. Daar gaat ze schuin voor staan met de kont tegen de muur. Zo staat haar hele lijf voor het net en kan Toet er niet bij.

Zo geinig om te zien. Ze maken geen echte ruzie maar kibbelen wel. Toet duikt er onderdoor en karev drukt haar weer weg. Toet bijt karev in de neus en zo gaat dat de hele tijd Door.

Vanavond even uitgebreid gevolgd en van genoten.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:26

Ik volg weer

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:26

Je moet ze blijkbaar gewoon selecteren hier in 't topic, met een stukje tekst erbij. Blauw maken dus. Dan control + v in t document en het staat er. :P

Hihi wat een stelletje kibbelaars. Kan idd heerlijk zijn, gewoon kijken hoe ze met elkaar bezig zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:26

Ik heb voordat ik dus ziek werd in 2009, eigenlijk altijd in de transport gewerkt: wel verschillende banen hoor, maar dat varieerde van de administratie tot aan planner aan toe. Was ook echt mijn werk, kon over het algemeen erg goed door 1 deur met de chauffeurs.

Vind het nog altijd erg moeilijk, het niet meer kunnen werken, vooral omdat je zelf heel goed beseft dat je je scherpte compleet kwijt bent geraakt en het normale "over" leven al een uitdaging op zich blijkt.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:32

Ff tussendoor....gaat zo hard nu

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:32

Vraag het ook aan jou dan ohjajoh. Wat heb jij voor ziekte als ik vragen mag?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:33

Toch een nieuwe wending wat de hengstenkeuze betreft. %)

Ik denk dat Modena toch een ander ras is dan ik dacht. Verschimmelen had ik al wel eens gezien maar nu is ze aan het vertinkeren denk ik!!! #)

Kijk de eerste zwarte vlek:
Afbeelding

Caily jij hebt hier verstand van, wanneer kan ik haar in het tinker stamboek inschrijven, moet ik dan op de rest vd vlekken wachten of kan dat nu al? En hoe lang duurt het voor ze al haar vlekken heeft? Ongeveer net zo lang als bij dalmatiërs? :)*

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:34

Mennen zegt me helemaal niets eigenlijk Gypsy. Zie dat kleine kreng ook nog niet voor een wagen staan. Die heeft losse achtervoetjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:36

Ik ben hartpatient en heb sinds een half jaar er ook Sarcoidose erbij.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:36

Yontheke schreef:
Mennen zegt me helemaal niets eigenlijk Gypsy. Zie dat kleine kreng ook nog niet voor een wagen staan. Die heeft losse achtervoetjes :)

Slagriem erom. Dan leert hij het wel af. ~~}>
(Is een riem over de kont zodat hij die niet echt omhoog kan gooien.)

Ik vond het altijd super leuk om te doen, als de 100 projecten hoger op de lijst zijn afgerond komt er ook echt een kar voor Modena. :j Met zo'n kleintje is het wel ook goed in je eentje te doen, ze zijn zo ingespannen. En eigenlijk lijkt het verrekte veel op gewoon dressuur rijden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:47

ohjajoh6 schreef:
Ik ben hartpatient en heb sinds een half jaar er ook Sarcoidose erbij.

Dat klinkt niet als een fijn feestje idd.
Hart patiënt zijn ken ik een beetje van mijn vader. Die is conditioneel ook erg achteruit gegaan daardoor..

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:08

Citaat:
WAUW ideaal !! wat is de grens voor de forst ?

Ik geloof 70cm, maar dat zal vast te googlen zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:56

Caily schreef:
Welkom Antheman, ooh, een gra fjord, foto? <3

:

Wow, wat een mega post van jou :o heel knap dat je zo op iedereen reageert! Mooi verhaal over je nieuwe paard! Gefeliciteerd!

Dit zijn er 3 van de 4. Mijn Merens staat hier niet op.
Afbeelding

Floki:
Afbeelding

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:31

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:40

Oh dat is ook heftig tinky!

Antheman Hoe heet jou fjord officieel nog maar? Heb het wel geweten maar kom er ff niet op.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:43

Morning!

Wat een woei en regen vannacht weer zeg, stom! :')

Tinky, inderdaad heftig, je komt echt altijd super opgewekt en positief en humoristisch over hier dus dat vind ik knap! :j Zal niet altijd makkelijk zijn om te accepteren dat je minder kunt dan je wilt. :'(

Ik ga de paarden nu naar buiten gooien, ik moet om half 8 in de auto zitten.. prrr, even zin maken hoor! :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 08:18

karev schreef:
Oh dat is ook heftig tinky!

Antheman Hoe heet jou fjord officieel nog maar? Heb het wel geweten maar kom er ff niet op.

Bij mij heet hij Floki. 8-)
Dat betekent heldhaftige Viking.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:51

Goodmorning! Is het nog gelukt Kristel om half 8 in de auto?

Heftig Tinky. Knap hoe je toch zo positief blijft!

Ahh die kleine shet met dat dekentje van Antheman. Echt te schattig <3.

Ohjajoh ook al zo een heftige ziekte! Mijn vader heeft in juni een hartstilstand op straat gehad. Wat een impact heeft dat op iemand fysieke en psychisch welzijn. Mijn eerste baantje was ook in de vervoerssector op kantoor. Vond (&vind) het een erg leuke dynamische wereld. En inderdaad wat je zegt die chauffeurs hebben vooral duidelijkheid nodig, dan kan je er vaak prima mee door 1 deur.

Ook nog iets voorbij zien komen over bijlezen? Ik klik altijd op voorbeeld en dan kan je onderaan je scherm door de berichten heen scrollen.

Haha Gypsy met haar tinker in wording! Mijn zwarte zit nog in de ontkenningsfase om tinker te worden, ik heb namelijk laatst een aantal grijze haartjes ontdekt :x En dat van een HK-topic is misschien ook wel een idee. Laten we het maar eens afwachten hoe dit topic zich ontwikkelt.

Verder vond ik het erg leuk om te lezen wat voor verschillende functies iedereen heeft!

Hier staat ook alles weer buiten in de bak, stalletjes zijn gedaan, en ik zit inmiddels aan mijn eerste kop thee om te beginnen aan een nieuwe werkdag :D
Fijne dag allen {:}

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:57

BernetteO schreef:
Mallootje schreef:
Wij hebben geen regenwaterput maar wel een grondwaterput, waarop de automatische drinkbakjes aangesloten zijn. Gaat prima :) Alleen op de wei hebben we geen stromend water, dus daar is het elke dag bakken vullen.. Hebben we wel een 1000l vat voor staan, zodat we niet te ver hoeven te lopen.

En hoe vullen jullie dit 1000L vat? En als jullie het vat moeten verplaatsen, hoe doen jullie dit dan?

Het vat staat naast het schuilhok en we hebben de dakgoot erop aangesloten. Verplaatsen hebben we nog niet hoeven te doen :)