Althans, als het hard genoeg is zodat ze het niet kapot trappen anders hebben ze toch echt pech

En over de bevroren grond lopen ze hier ook wel, doen ze maar een beetje voorzichtig

Ze zijn het hier gewend om altijd buiten te scharrelen dus de grasjes langs de kanten zijn geleidelijk kouder geworden en de kuilen geleidelijk harder
  En ze hoeven er niet te lopen: kunnen prima in en rond de stal op de verharding blijven lopen, daar hebben ze in principe alles dus het is echt eigen keuze en als ze het niks vinden dan blijven ze er maar lekker weg  
Zou wel nodig een flinke laag nieuw zand op de paddock bij moeten want het grote deel is wel erg nat.
Wel fijn trouwens om te lezen dat dat zelfs op gedraineerde zandgrond ook zo is

Zoiets lijkt me ook wel praktisch janne
  Is voor mij echt het minste dat ik zou willen, een klein balkonnetje aan de stal zodat ze zelf wat keuze hebben. Ik vind het niet alleen fijn voor de paarden dat ze de keuze hebben maar vooral ook voor mezelf dat ze het lekker zelf regelen, goed voor mijn gemoedsrust  

Hoi! Volgend jaar mag je Beer vast weer keuren, heb een fanatiek programma in mijn hoofd!