Sensitive Stable, ons project

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Sensitive Stable, ons project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 06:38

Jeetje wat ontzettend balen! Ik heb de paarden dan aan huis staan maar was heel benieuwd naar hoe dit zich zou tonen! Het idee was zo ontzettend mooi..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:51

Het lijkt me dat je voor commerciële doelen op agrarische grond een vergunning had moeten aanvragen? Je had ook in de recreatieve - sport verenigingen sector kunnen zitten. Een goede adviseur inschakelen had hier wijs geweest voor je aan dit plan begonnen was...Ik denk dat hier een beetje onbezonnen aan een plan begonnen is, helaas kun je in Nederland niet spontaan iets opstarten , overal zijn regels en protocollen voor, en dat is vaak genoeg maar goed ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:04

Mag je niet hobby matig een rijbak hebben dan? (sorry ik heb er duidelijk geen verstand van)
Wat gebeurt er met de mensen die nu net naar jullie verhuisd zijn? Ik ben benieuwd waar zij nu naartoe gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:08

knollentuin schreef:
Het lijkt me dat je voor commerciële doelen op agrarische grond een vergunning had moeten aanvragen? Je had ook in de recreatieve - sport verenigingen sector kunnen zitten. Een goede adviseur inschakelen had hier wijs geweest voor je aan dit plan begonnen was...Ik denk dat hier een beetje onbezonnen aan een plan begonnen is, helaas kun je in Nederland niet spontaan iets opstarten , overal zijn regels en protocollen voor, en dat is vaak genoeg maar goed ook.

precies. .. overal ben je vergunningen voor nodig. Lijkt me dat je dat eerst doet voor je ook maar iets opstart. ...

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:41

Ik had hier een hele tekst getikt, met veel nare woorden uit woede omdat je, als je droom uit elkaar spat, meer behoefte hebt aan lieve woorden en een arm om je heen, dan aan mensen die zonder enige kennis van wat we allemaal gedaan hebben het toch beter denken te weten en ook het ego hebben om dat dan te ventileren. Ik heb alles gewist en vervangen door deze korte uitleg :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:56

Taxfree ik ben er van overtuigd dat jullie alles uitgezocht hebben.
Jammer dat dit alleen niet eerder aan het licht is gekomen.
Dan hadden er nu geen paarden verhuisd hoeven worden.

Wat een domper is dit zeg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:58

Taxfree, is het dan niet alsnog mogelijk om vergunningen te regelen? Of gaat dat niet zo makkelijk? Het is zooooo zonde van jullie mooie droom... Daarom zou ik, als er nog enigszins iets mogelijk is, dit proberen te regelen...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:01

Wat zonde! En dat is zacht uitgedrukt..
Uiteraard hebben jullie uitgezocht, dat kan ook niet anders als je zoiets wil beginnen..
Heel erg balen dit.
:(:)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:08

Maar hoe kan het dan als jullie alles uitgezocht hebben, vergunningen hebben aangevraagd en gekregen, afspraken met de gemeente en provincie.. (Zoals hierboven gezegd wordt) hoe kan het dan dat ineens het bestemmingsplan gewijzigd is?

Snap het gewoon niet zo goed.
Je hebt het boven over een korte uitleg maar ik zie geen uitleg? (Alleen een uitleg dat je woedend bent?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:11

Dat vraag ik mij dus ook af.. Dat is niet om lelijk te doen maar vanuit mijn werk (gemeente) weet ik dat een bestemmingsplan nooit ineens wijzigd dat ligt allemaal al lang vast.. Daarom vind iknhet ook zo bijzonder dat jullie hier niet eerder tegen aan gelopen zijn...

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:17

En maar doorgaan :) De tekst is echt duidelijk.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:24

Pfff wat balen zeg.

Jullie hebben er echt veel tijd in gestopt

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:25

Mijn vraag was niet om vervelend te zijn (en ik lees in yvancks berichtje ook dat dat niet haar bedoeling is).

Blijkbaar zijn yvanck en ik dan heel dom, dat we het niet snappen (bedankt!).

Sterkte aan alle betrokkenen en de mensen die nu een nieuw onderkomen moeten zoeken..

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:32

Ik snap dat het balen is TS en taxfree, maar inderdaad zoals Raamzicht zegt, een bestemmingsplan veranderd niet zomaar.
Voordat jullie paarden hadden laten verhuizen naar jullie plek hadden jullie ook beter kunnen wachten tot alles officieel rond en klaar en daarna de paarden moeten laten komen!
Nu hebben mensen hun paard bij jullie gezet en kunnen ze weer vertrekken.

Daarbij zijn jullie dus een hoop geld kwijt, maar jullie hebben het naar mijn idee verkeertesom aangepakt. Eerst gaan bouwen en daarna pas de vergunningen/toestemming aanvragen. Hier komt altijd gezeik van.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:33

Wat ontzettend balen voor jullie zeg. Ik snap dat je kunt verdwalen in de regelgeving, hier in de buurt is het ook te gek voor woorden geregeld. Alle regeltjes in Nederland, soms gaat het echt nergens over.

Dit moet superzuur zijn en snap dat je vreselijk boos en teleurgesteld bent.. mag je ook geen bak en verhardingen plaatsen voor hobbymatig gebruik?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:34

Is het niet zo dat je pas een vergunning nodig heb vanaf 13 of 15 paarden?
Kunnen jullie dan niet minderen in het aantal paarden, vergunning aanvragen voor de bak en evengoed doorgaan?

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:35

Wat een enorme domper.. Zoveel tijd en energie zit er al in.. Naast de kosten die jullie gemaakt hebben. ;(

Verder snap ik jullie nu wel even dat je geen trek hebt om verder uitleg te geven, eerst dit even "verwerken". Maar snap de vragen van andere ook, de mens is immers verschrikkelijk nieuwsgierig, naast dat sommige er wellicht echt wel verstand van hebben.. maar niet jullie hele draaiboek (van start tot nu) weten, waardoor dit soort gesprekken/discussies ontstaan. (naast dat tekst ook bijzonder plat over kan komen)..

Hopelijk vinden jullie een nieuwe stek, kunnen jullie toch nog een vergunning krijgen of komt er een andere oplossing op jullie pad om jullie droom verder te verwezenlijken!
Tot zover sterkte, al iedereen die er mee betrokken is/ was en de paarden eigenaars die nu een nieuw plekje moeten zoeken :(:)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:38

Ja misschien is het leuk om dit topic om te buigen in een topic gericht op de toekomst (weet niet wat er nog wel mogelijk is?)

Of gaan jullie nu sowieso alleen nog met de eigen paarden verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:42

Dat ligt helemaal aan het bestemmingsplan van de grond.. Dat zijn veel en lastige regeltjes, maar daar zijn adviseurs voor. Een bak oid mag je in de meeste gevallen uberhaupt niet plaatsen zonder vergunning, ook een buitenbak niet..

Maar idd wat raamzicht zeg dat zullen wij wel dom zijn.. Het was niet banketstaaf bedoelt maar gewoon oprecht interesse hoe je zoiets kan missen... Ik zou wel zeker na gaan vragen wat er nog wel mogelijk, in overleg en met de juiste aanvraag van vergunningen kan er vaak best veel :) !

Ik hoop voor jullie dat je toch nog je droom ooit kan laten uitkomen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:43

Wat ontzettend balen! :(:) Sterkte!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:49

Nikass schreef:
Mag je niet hobby matig een rijbak hebben dan? (sorry ik heb er duidelijk geen verstand van)
Wat gebeurt er met de mensen die nu net naar jullie verhuisd zijn? Ik ben benieuwd waar zij nu naartoe gaan?

Nee je mag niet hobbymatig een baan aanleggen, niet zomaar, een rijbaan staat in inplannig als een bouwwerk..
Heel veel particulieren lopen hier tegenaan, een bedrijf beginnen op een stuk agrarische grond mag niet zomaar, net als dat je niet zomaar in een woonhuis een restaurantje kan beginnen.
Ik snap ook niet dat alles uitgezocht is - want dan had je dit geweten. Eerst alles vergunningen op tafel of liever in de kluis hebben en dan pas starten! Scheelt een hoop ellende

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:50

Taxfree schreef:
Ik had hier een hele tekst getikt, met veel nare woorden uit woede omdat je, als je droom uit elkaar spat, meer behoefte hebt aan lieve woorden en een arm om je heen, dan aan mensen die zonder enige kennis van wat we allemaal gedaan hebben het toch beter denken te weten en ook het ego hebben om dat dan te ventileren. Ik heb alles gewist en vervangen door deze korte uitleg :)

Sjonge jonge wat een onvolwassen reactie. Er zijn blijkbaar fouten gemaakt, niets menselijks is ons vreemd... maar dan mag dat niet gezegd worden? Alleen maar zoete woordjes omdat het zo zielig is voor jullie? Lijkt me eerder voor de mensen die hun paard verhuisd hebben en nu bedrogen uit komen. Ook al is dat geen opzet, het is wel nalatig, en zij zijn de dupe.

Knollentuin, dank je, duidelijke info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:53

bizar al die reacties van mensen die er niet eens staan en dan met reacties zoals deze.
Niet gehinderd door enige vorm van kennis zowel van het Bestemmingsplan, als de structuurvisie als de vergunningen etc etc ..

Ik sta er met mijn pony en afgelopen maand op gezelligheids/ hobby/ kostendeling basis met het plan om er straks als alles gereed was, als commerciële klant te staan.

Dat laatste blijkt dus niet te kunnen, wat er wel kan is zeker niet aan mij en voor Michiel en Sibil iets wat met de gemeente besproken moet worden.

Natuurlijk ken ik als dicht betrokkenen alle details

Maar je kan moeilijk alle details, plannen, papieren, vergunningen etc etc delen met een forum. Dat blijft bij grote lijnen.

@Raamzicht : ik ben voor, naar de toekomst kijken. Maar dat kost tijd. Dit is gister bekend geworden, dus op dit moment is er helaas even niets om naar te kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:20

Ik ken zeker niet alle details. Daar reageer ik ook niet op. Wel op de reactie van Taxfree die hier voor iedereen te lezen is, en die ik erg onvolwassen vind.
En gelukkig mogen we in dit forum allemaal een eigen mening hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:24

Taxfree schreef:
En maar doorgaan :) De tekst is echt duidelijk.

Dat vind jij, maar voor mij is het niet duidelijk of jullie echt vergunningen in huis hadden voor bouw van een baan en het huisvesten van paarden, op commerciële manier, een mestwetgeving gaat ook in vanaf 7 paarden- dwz bijhouden wat er aan voer, en meststoffen aangevoerd wordt en wat er aan mestafvoer uitgaat...
En het zal wel niet aardig gevonden worden wat ik nu zeg, maar al mensen aannemen als nieuwe klant terwijl je je zaken niet op orde hebt vind ik gewoon stom.
Het krijgen van "bokt" kritiek vervelend vinden en jezelf dan zielig vinden is helemaal niet terecht, aangezien jullie hier zelf een topic begonnen zijn en vanaf dit forum ook klanten aangetrokken hebben, wie z'n gat brand.... Je zal toch de stap genomen hebben om met je hele hebben en houden te verhuizen en dan erachter komen dat dat was beloofd is , helemaal niet kan.. Waar moet je dan heen?
Ik heb oprecht medelijden met de mensen die nu overnieuw een plek moeten zoeken en deze mensen wens ik succes.