Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xApple schreef:mooihoofd schreef:waarom heb je en binnenbak nodig....omdat je wedstrijden rijd onzin. heb het ook altijd zonder binnenbak gedaan. en ben ook ver gekomen met mijn paard. dus dat vind ik nou echt onzin zeggen dat je een binnenbak nodig hebt. of ja een sportpaard hoeft niet zo lang op de wei . vind ik ook onzin
Dat vind jij.
Iedereen mag toch zelf weten hoe hij zijn hobby uitoefent?! Een paard 23/7 binnen houden is niet
optimaal nee. Maar aan dagdeel naar buiten en savonds lekker droog in de binnenbak rijden bevalt
mij vele malen beter dan buiten prutsen in het rotweer.
En als jij dat niet vindt, doe jij het lekker anders
ingedebruijn schreef:Wat me opvalt is dat mensen hier eerst opperen dat ze het prima vinden omdat het niet anders KAN. Nu wordt het.. Ik wil het niet anders. Dat blijkbaar het welzijn van in dit geval een paard ondergeschikt is aan wat wij willen.. Dat vind ik zeer verontrustend!
ingedebruijn schreef:Wat me opvalt is dat mensen hier eerst opperen dat ze het prima vinden omdat het niet anders KAN. Nu wordt het.. Ik wil het niet anders. Dat blijkbaar het welzijn van in dit geval een paard ondergeschikt is aan wat wij willen.. Dat vind ik zeer verontrustend!
Beagle77 schreef:Het betreffende paard ziet zelfs geen paarden op een afstand in een wei staan o.i.d. Dus echt he-le-maal alleen. Als ik met mijn paard langs die wei rijd, gaat hij natuurlijk door het lint en blijft dan daarna nog een poosje langs het hek heen en weer draven en/of zenuwachtig stappen. Er is ook een heel stuk kaalgelopen door het ijsberen langs het hek. Verder staat hij "rustig te grazen. Het is helaas niet verboden om je paard alleen te houden volgens de dierenbescherming. Ze kunnen hierin alleen een advies geven aan de eigenaar. Terwijl ik dit dus eigenlijk wél echt dierenmishandeling vind!
Beagle77 schreef:Het betreffende paard ziet zelfs geen paarden op een afstand in een wei staan o.i.d. Dus echt he-le-maal alleen. Als ik met mijn paard langs die wei rijd, gaat hij natuurlijk door het lint en blijft dan daarna nog een poosje langs het hek heen en weer draven en/of zenuwachtig stappen. Er is ook een heel stuk kaalgelopen door het ijsberen langs het hek. Verder staat hij "rustig te grazen. Het is helaas niet verboden om je paard alleen te houden volgens de dierenbescherming. Ze kunnen hierin alleen een advies geven aan de eigenaar. Terwijl ik dit dus eigenlijk wél echt dierenmishandeling vind!
ingedebruijn schreef:M_D_H schreef:
Heel anders dan mensen die altijd en alleen maar met een vingertje wijzen om aan de wereld te bewijzen dat zij jet wel goed doen...
Leef en laat leven...
Je kan het ook zien als opkomen voor dieren aangezien die zelf geen stem hebben!